کد خبر: ۴۴۸۶۸



رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی گفت: ورود و خروج هرگونه دام به استان بدون مجوز دامپزشکی ممنوع است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از قدس‌آنلاین، «مجتبی مزروعی» اظهار داشت: گوشت خراسان رضوی از لحاظ کیفیت رتبه اول را در کشور دارد، از این رو کشورهای حاشیه خلیج فارس از آن استقبال زیادی کرده و حاضرند گوشت تولیدی درخراسان رضوی را به قیمتی بالاتر ازسایر نقاط کشور خریداری کنند.

وی در ادامه افزود: برای مراقبت از کیفیت دام و درپی آن گوشت، هر گونه ورود و خروج دام به استان باید با مجوز دامپزشکی باشد وبدون داشتن این مجوز وارد و یا خارج‌کردن دام کار غیر قانونی است و متخلفان نیز به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

مزروعی با بیان اینکه برخی سو استفاده‌کنندگان از طریق مبادی غیر رسمی اقدام به قاچاق دام از خراسان رضوی می کنند، تصریح کرد: نوسانات نرخ ارز باعث شده انگیزه افراد سودجو برای قاچاق دام زنده به کشورهای همسایه افزایش پیدا کند که این امر کاهش گوشت مورد نیاز مردم را در پی خواهد داشت، از این رو تقاضا برای دام از نقاط مختلف کشور باید برمبنای نیاز بازار آنها و بر اساس مجوزهای قانونی باشد.

وی با اشاره به اینکه با تامین نهاده‌های دامی با قیمت مناسب برای تولید‌کنندگان، اجازه افزایش قیمت گوشت را نخواهیم داد، اظهار داشت: پرورش دام در استان را که طی چند سال اخیر با کاهش مواجه شده بود، با حمایت از دامپروران رونق بخشیدیم. از طرفی تلاش خواهیم کرد که پرورش دام سبک به صورت صنعتی افزایش پیدا کرده و واحدهای مخصوص صادرات دام راه‌اندازی شوند.


نظر شما
ادامه