کد خبر: ۴۴۹۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
نامه رئیس سازمان دامپزشکی به مسئولان ارشد تحقیقاتی کشور:
این نامه به معاون علمی فناوری رئیس جمهور، معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم ارسال شده است ...



حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی کشور با ارسال نامه‌ای به مسئولان ارشد تحقیقاتی کشور، خواستار توجه به تحقیقات کاربردی در حوزه کیت‌های تشخیصی که غالبا از کشورهای خارجی وارد می‌شوند، شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر علیرضا رفیعی پور» رییس این سازمان با ارسال نامه‌ای به معاونت علمی - فناوری رییس جمهوری، معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و همچنین معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با اشاره به نیاز آزمایشگاه‌های دامپزشکی کشور به کیت‌های تشخیصی در حوزه‌های مورد نیاز که غالبا از خارج وارد شده یا معدود شرکت‌های داخلی بدون اخذ گواهی‌های تاییدی از مراجع رسمی بین المللی آن‌ها را تولید می‌کنند، خواستار تدوین سازو کار مدون پژوهشی جهت جبران این نیاز شد.

رییس سازمان دامپزشکی کشور با استناد به سالی که به نام حمایت از کالای ایرانی مزین شده است، خواستار اندیشیدن تدبیری برای افزایش سرعت پژوهش‌های کاربردی در این زمینه و فراهم شدن قابلیت تولید کیت‌های آزمایشگاهی تشخیصی دامپزشکی داخلی دارای تاییدیه از مراجع بین المللی مانند OIE ،WHO و ... یا با کیفیت و مشخصات اعلام شده مراجع فوق با هماهنگی کارشناسان آزمایشگاه‌های مرجع سازمان دامپزشکی کشور شده است.

اعلام نیاز آزمایشگاه های دامپزشکی کشور به کیت های تشخیصی مورد نیاز برای تولید داخلی

 

رئیس مرکز ملی تشخیص، آزمایشگاه های مرجع و مطالعات کاربردی سازمان دامپزشکی کشور، فهرست نیاز آزمایشگاه های دامپزشکی کشور به کیت های تشخیصی تولید داخلی در حوزه های مورد نیاز دامپزشکی کشور را به دستگاه های تحقیقاتی مربوطه اعلام کرد.

«دکتر محمد حبیبی»، رییس مرکز ملی تشخیص، آزمایشگاه های مرجع و مطالعات کاربردی سازمان دامپزشکی کشور، صبح امروز دوشنبه 30 مهر ماه و پیرو نگارش نامه دکتر علیرضا رفیعی پور، رییس سازمان دامپزشکی کشور به مسوولان ارشد تحقیقاتی کشور، طی نامه ای به دستگاهای تحقیقاتی مربوطه فهرست کیت های تشخیصی مورد نیاز دامپزشکی را که غالبا از خارج وارد شده یا معدود شرکت های داخلی بدون اخذ گواهی های تاییدی رسمی بین المللی، آن ها را تولید می کنند، با استناد به برآورد آزمایشگاه های دولتی سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد.

بنابراین گزارش، در این نامه که نسخه ای از آن نیز به «دکتر سورنا ستاری» معاون علمی - فناوری رییس جمهوری «دکتر کاظم خاوازی» معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و «مسعود برومندفر» معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارسال شده، ضمن تشریح جزییات زمینه استفاده کیت های تشخیصی مورد نیاز و برآورد سالانه مصرف سالانه، ایمیل CLS@iVO.iR نیز جهت هماهنگی های بیشتر با کارشناسان این مرکز و پاسخگویی به پرسش های تخصصی اعلام شده، معرفی شده است.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Hong Kong
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
0
0
حکیم مهر عزیز، کمی عکس های موضوع خبر را مرتبط بذارید.
نظر شما
ادامه