کد خبر: ۴۴۹۳۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی:
دکتر نورمحمد تربتی‌نژاد» افزود: حضور نیروی دامپزشک در سازمان حفاظت محیط زیست ضروری نیست و می‌تواند از نیروهای‌ سازمان دامپزشکی برای معاینه‌های مربوطه استفاده کند ...
 

حکیم مهر: سخنگوی کمیسیون کشاورزی در رابطه با کمبود نیروی متخصص دامپزشک در سازمان محیط زیست گفت: حضور نیروی دامپزشک در سازمان حفاظت محیط زیست ضروری نیست و می‌تواند از نیرو‌ ارگان‌های ذی‌ربط همچون سازمان دامپزشکی برای معاینه‌های مربوطه استفاده کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «دکتر نورمحمد تربتی نژاد» نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: با توجه به اینکه بخش زیادی از حیات وحش در کنترل و نظارت سازمان حفاظت محیط زیست است و برای مسائل بهداشتی، پیشگیری و درمانی، بیهوشی، زنده گیری گونه‌های جانوری وحشی در حیات‌وحش به روش، ابزار و داروهای خاصی نیاز دارد و باید از دامپزشکان با تجربه در این سازمان استفاده شود. سازمان محیط زیست می‌تواند کمبود دامپزشک متخصص خود را از سازمان دامپزشکی کشور تامین کند.

نقش پر رنگ انسان در انقراض گونه‌های نادر حیوانی

وی در رابطه با تاثیر خطاهای انسانی در تلفات گونه‌های نادر حیوانی افزود: تلفات در حیات وحش به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد، بخشی از آن به دلیل شکارهای غیر مجاز است و برای کنترل و نظارت بیشتر باید قانون حمایت از محیط بانان به درستی تقویت و اجرا شود. بخشی از تلفات حیوانات در اثر آب و هوای آلوده و شرایط بد محیطی است که انسانها برای این حیوانات به وجود می‌آورند، برای کنترل تلفات ناشی از خطاهای انسانی ابتدا باید حیات وحش را به عنوان یک واقعیت بپذیریم سپس تمام عواملی را که موجب آسیب به حیوانات می‌شود را بررسی و برای مبارزه با آن برنامه منظم و مشخصی طرح کنیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: پیگیری و درمان و رفع تمامی مشکلات دامپزشکی از عهده سازمان محیط زیست بر نمی‌آید و جذب تعدادی نیرو متخصص تاثیر چندانی نخواهد داشت، بهتر است برای انجام بسیاری از امور از سازمان دامپزشکی کل کشور درخواست همکاری کند.

لزوم استفاده از ظرفیت سازمان دامپزشکی کشور برای مدیریت حیات وحش کشور

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اگر سازمان محیط زیست نیاز به افزایش ظرفیت جذب و تقویت تشکیلاتی را دارد، طی لایحه‌ای به مجلس پیشنهاد دهد، تا ضمن بررسی ابعاد مختلف آن همکاری های لازم صورت بگیرد. سازمان دامپزشکی یکی از سازمان‌های بسیار قدیمی، تخصصی و توانمند است و سازمان محیط زیست باید از این تخصص برای مدیریت بهتر حیات وحش کشور استفاده کند.

 
 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
0
0
این هم شلوغکاری سازمان محیط زیست است جهت استخدام بعضی از فک و فامیل
مثل مشاور رییس سازمان که فقط از حیات وحش خرگوش آزمایشگاهی را دیده است.
بجای ۲۰ واحد عمومی دانشگاهی واحدهای تخصصی حیات وحش را اضافه کنند مشکل حل می شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
0
0
سازمان دامپزشکی یک موقعی بسیار قدیمی و تخصصی و توانمند بود و آن قبل از منفک شدن از وزارت کشاورزی و در اسارت و تصرف مغول گونه جهاد سازندگی قرار گرفتن بود !!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
0
0
آن موقعی هم که سازمان دامپزشکی در وزارت کشاورزی قرار داشت تبعیضات ناروا و حق خوری های ظالمانه توسط مهندسان کشاورزی و دامپروری
دامپزشکان را به ستوه آورده بود.

به گونه ای که فریب تعدادی سیاست باز با دیده خوش بینانه احساساتی را خوردند
و سازمان دامپزشکی و موسسه رازی هر دو و مشترکا از چاله وزارت کشاورزی به چاه ویل وزارت جهادکشاورزی سقوط آزاد را تجربه کردند!
کارمند اداره دامپزشکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
0
0
وقتی دامپزشکی اجازه ادامه تحصیل در رشته های کلینیکی به همکاران حتی با درخواست مرخصی بدون حقوق نمی دهد و کلا مخالف ادامه تحصیل هست و صرفاً ادامه تحصیل برای خانواده شاهد می دهد حالا محیط زیست بیاید از دامپزشکی کمک بگیرد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
0
0
کوری عصا کش کور دیگر شد
نظر شما
ادامه