کد خبر: ۴۴۹۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
در گفت‌وگوی با حکیم مهر عنوان شد:
به طور خلاصه با اجرای این طرح، صاحبان ایده با خیالی آسوده نسبت به رعایت حق مالکیت معنوی، از ظرفیت صاحبان سرمایه به منظور تولید محصول استفاده می‌کنند ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: «تولید قراردادی محصول» یکی از طرح‌های جدید سازمان دامپزشکی کشور به منظور تلفیق ایده و سرمایه است. به طور خلاصه با اجرای این طرح، صاحبان ایده با خیالی آسوده نسبت به رعایت حق مالکیت معنوی، از ظرفیت صاحبان سرمایه به منظور تولید محصول استفاده می‌کنند.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور در گفت‌وگو با حکیم مهر به تشریح جزئیات این طرح می‌پردازد. از نظر «دکتر قاسم رضاییان‌زاده» این برنامه، یک بازی برد برد برای تولید محصول در داخل کشور است.

حکیم مهر: آقای دکتر، طرح «تولید قراردادی محصول» چه مزیت‌هایی دارد؟

بعضی از ظرفیت‌های تولیدی در کشور ما فعال نیست و از طرفی ایجاد یک واحد جدید تولیدی برای صاحبان ایده، به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نیست. لذا صاحبان ایده می‌توانند به مدد طرح تولید قراردادی محصول، از این ظرفیت خالی به نحو احسن استفاده ‌کنند. شرکت در این طرح یک موضوع کاملا اختیاری است و هر کس می‌تواند آن را انتخاب کند.

حکیم مهر: فرآیند تولید محصول پیش از اجرای این طرح به چه شکل بود؟

قبلا به این شکل بود که اگر شرکتی قصد واردات یک محصول از خارج از کشور را داشت، باید با یک کارخانه قرارداد می‌بست که طی این قرارداد، تمام امتیاز به جای فرد، به کارخانه تولید کننده اختصاص پیدا می‌کرد. اما با دستورالعمل تولید قراردادی، فرد یا شرکتی که نماینده یک شرکت خارجی است و قبلا صرفا جنس وارد می‌کرده و در بازار کشور به فروش می‌رسانده است، این حق را دارد که با کارخانه قرارداد ببندد و در قالب برندینگ نسبت به تولید محصول فعالیت کند.

حکیم مهر:‌ اگر کارخانه تمایلی به عقد قرارداد نداشته باشد چه؟

هیچ اجباری وجود ندارد. کارخانه می‌تواند مستقیما یک محصول را از خارج از کشور وارد یا تولید کند و تحت برند خود به بازار عرضه کند. اما اجرای این طرح به این دلیل است که کارخانه‌دار تشویق شود تا بتواند همان محصولی را که قبلا وارد می‌کرده، در داخل کشور تولید کند.

حکیم مهر: پیش‌بینی شما از واکنش صاحبان کارخانه نسبت به اجرای طرح چیست؟

پیش بینی ما این است که کارخانه‌داران از این طرح استقبال کنند. کمااینکه براساس مشورت‌ها و همفکری‌هایی که با خود تولیدکننده‌ها داشتیم و با توجه به ظرفیت‌های خالی موجود، قطعا استقبال صورت خواهد گرفت.

حکیم مهر: طرح از چه زمانی اجرا می‌شود؟

دستورالعمل آن ابلاغ شده و آماده انجام و بهره‌برداری است.

حکیم مهر: آیا نظارتی از سوی سازمان دامپزشکی در نسخه قرارداد صورت می‌گیرد یا قرارداد صرفا بر اساس تعاملات فی مابین طرفین است؟

قطعا تعاریف نظارتی لازم در دستورالعمل ارائه شده است.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Hong Kong
|
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
0
0
جناب دکتر عزیز تشکر از ایده های عالی و جدیدتون.
خداوند مادر شما را رحمت کند و بیرون آمدن از پیراهن عزا انشاالله موجب شادی روح آن عزیز مادر شده است.خداوند رحمت کند.
( می دانم پیام غیر مترتبط وشخصی است، اما دکتر اینقدر خوب است که ناراحتی و شادیش برای همه ما مهم باشه)
نظر شما
ادامه