کد خبر: ۴۴۹۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

مدير كل دامپزشكي استان مازندران اعلام كرد: پرورش غير مجاز انواع ماكيان را در اطراف واحدهاي صنعتي و در زمين هاي شاليزاري بعنوان يكي از بزرگترين تهديدات براي صنعت طيور استان اعلام كرد و افزود، نگهداري طيور بومي، فقط در داخل بافت روستا برابر ضوابط بهداشتي،مجاز بوده و نگهداري و پرورش خارج از روستا و داخل شاليزار و اطراف واحدهاي صنعتي جرم تلقي مي‌شود و برابر قانون با پرورش‌دهندگان برخورد قانوني خواهد شد

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومي دامپزشكي مازندران، «دکتر رضوانی» با اشاره به زمان مهاجرت پرندگان آزاد پرواز و مهاجر به تالاب‌ها و آبگيرهاي مازندران افزود، با توجه به اثبات آلوده بودن اين پرندگان در سال‌هاي گذشته به ويروس آنفلوانزا، توصيه مي كنيم تا از شكار اين پرندگان اجتناب شود و مردم بايد براي حفظ سلامت خود و خانواده علاوه بر اجتناب از شكار اين پرندگان از خريد و يا مصرف آن نيز پرهيز كنند.

مدير كل دامپزشكي مازندران عمده راه انتقال اين ويروس را از طريق دفع فضولات پرندگان آلوده عنوان كرد و تاكيد داشت با اقدامات پيشگيرانه و جدي گرفتن هشدارهاي بهداشتي دامپزشكي و رعايت ضوابط و مقررات بهداشتي دامپزشكي در واحدهاي پرورش طيور صنعتي و بومي هيچ نگراني وجود ندارد .

وی گفت: با انجام طرح پايش و نمونه‌برداري از طيور بومي و صنعتي استان تاكنون ردپاي اين ويروس در استان مشاهده نشده و گزارشي مبني بر تلفات غير عادي ناشي از اين بيماري در استان نداريم.

رضواني از روستائيان درخواست كرد تا با محصور كردن جايگاه نگهداري انواع ماكيان در منازل خود از خريد هر نوع پرنده از افراد دوره گرد و دست فروش پرهيز كنند.

مدير كل دامپزشكي استان مازندران در خاتمه از شهروندان خواست تا ضمن تهيه مرغ مصرفي خود از مراكز مجاز تحت نظارت دامپزشكي بصورت بسته بندي از خريد مرغ زنده جداً خودداري كنند و از پرورش دهندگان صنعت طيور و همچنين روستائيان عزيز درخواست نمود تا هر گونه تلفات غير عادي در جمعيت طيور صنعتي و بومي را سريعاً به ادارات دامپزشكي شهرستانها اطلاع تا ضمن انجام نمونه برداري براي تشخيص بيماري، اقدامات لازم نيز بعمل آيد.



انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Hong Kong
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
0
0
فرهنگ مردم در پرورش مرغ بومی با آموزش و ایجاد فضاهای جایگزین پرورش مرغ بومی امکان پذیر است. این فرمایش مدیرکل محترم به معنی مجرم بودن تمام پرورش دهندگان مرغ بومی در مازندران است. البته آنها پرورش مرغ بومی را عموما برای مصارف خانواده انجام میدند. همینکه بیاموزند درفصول پر خطر مرغ را در قفس پرورش بدهند و رها سازی نکنند برای مرحله اول کافی است. ضمنا واحدهای صنعتی قائداتا به بافت روستا ها نزدیکتراند تا بافت شهری.
نظر شما
ادامه