کد خبر: ۴۴۹۹۱
تعداد نظرات: ۲۰ نظر
صبح روز گذشته در اداره کل دامپزشکی استان تهران برگزار شد:
در این مراسم که با تکریم مدیر کل سابق دامپزشکی استان تهران همراه بود، حکم «دکتر ولی‌الله واعظی» مدیر کل جدید دامپزشکی استان تهران، به شکل رسمی به وی ابلاغ شد ...
 

حکیم مهر: صبح روز گذشته سالن جلسات اداره کل دامپزشکی استان تهران با حضور جمع کثیری از مسئولین، کارمندان و فعالان بخش خصوصی دامپزشکی، میزبان تقدیر از سال‌ها تلاش «دکتر سید اصغر برایی‌نژاد» بود.

در این مراسم که با تکریم مدیر کل سابق دامپزشکی استان تهران همراه بود، حکم «دکتر ولیالله واعظی» مدیر کل جدید دامپزشکی استان تهران، به شکل رسمی به وی ابلاغ شد .

 

 

برخلاف تصور اغلب افراد، استان تهران در بخش تولید دام مقام اول کشور را داراست

در ابتدا مدیر کل دامپزشکی استان تهران به ذکر برخی آمار و ارقام پرداخت و گفت: در بحث دام‌های سنگین، ۳۲ درصد دام اصیل کشور در تهران است و این شهر با تولید یک میلیون تن شیر، مقام اول کشور را در این زمینه داراست .

دکتر ولی‌الله واعظی با بیان اینکه خیلی‌ از افراد تصور می‌کنند که استان تهران فاقد دام است، افزود: استان تهران در بخش تولید دام مقام اول کشور و با دارا بودن قریب به ۴۲ واحد پرورش اسب، در این زمینه نیز مقام نخست کشور را داراست. همچنین تهران با دارا بودن سیزده و نیم میلیون واحد تخم‌گذار و ۲۲۰ هزار تن تولید، در این حوزه نیز مقام اول را از آن خود کرده است .

وی ادامه داد: در بحث نظارت بهداشتی و کشتارگاه، ۱۴ واحد کشتارگاه صنعتی و ۲۱ واحد کشتارگاه طیور در استان تهران واقع است و درمجموع ۲۷ درصد دام سبک و ۸/۱۶ دام سنگین کشور در پایتخت کشتار می‌شود .

دکتر واعظی با تاکیدبر اینکه بیش از ۷۵ درصد مجوزهای صادراتی فراورده‌های خام دامی کشور در تهران انجام می‌شود، تصریح کرد: در اداره کل دامپزشکی استان تهران قریب به ۴۶۵ پست سازمانی داریم که ۲۵۰ پست آن بلاتصدی است و حل این معضل، حمایت مسئولین کشوری را می‌طلبد .

 

 

دکتر برایی‌نژاد هرجا خدمت کرده، منشاء خیر و برکت بوده است

در ادامه مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور، مدیر کل سابق دامپزشکی استان تهران را یکی از مدیران پرتلاش معرفی کرد که هرجا خدمت کرده، منشاء خیر و برکت بوده است.

«حجت‌الاسلام و المسلمین کلانتری» با تاکید بر اینکه آنچه به‌عنوان مسولیت به ما سپرده می‌شود، امانت الهی است، گفت: ما با قبول امانات به جامعه این اطمینان را می‌دهیم که به وظیفه خود خوب عمل می‌کنیم و مردم نباید نگران چیزی باشند که در اختیار ما گذاشته‌اند.

وی با بیان اینکه تامین غذای سالم و بهداشتی و قراردادن آن در اختیار جامعه جزء وظیفه عمده سازمان دامپزشکی است، خاطرنشان کرد: مدیری موفق است که بتواند بهترین استفاده را از مدت زمان مسئولیت خود ببرد و با مشورت این مسئولیت را به سرانجام برساند .

 

 

با خود عهد کردم که از چند خط قرمز عبور نکنم که اولین آن سلامتی مردم بوده است

سخنران بعدی این مراسم مدیر کل سابق دامپزشکی استان تهران بود. وی ضمن یادآوری سابقه ۲۴ ساله مدیریتی خود، گفت: با خود عهد کردم که از چند خط قرمز عبور نکنم که اولین آن سلامتی مردم بوده است. همیشه خدمتگزار تولید کننده بودم و اعتقاد دارم کلمه ارباب رجوع به معنای واقعی کلمه اجرا نمی‌شود؛ کمااینکه متقاضیان ارباب ما هستند و باید به آنها احترام بگذاریم .

«دکتر سیداصغر برایی‌نژاد» با بیان اینکه نگاه ما به تولید کننده یک نگاه اشتباه و نیازمند اصلاح است، تصریح کرد: اصلاح این نگاه کار سنگینی است که امیدواریم مدیریت فعلی سازمان بتواند این راه پایدار را برود. بنده تلاش کردم که در این راه قدم بردارم و در هر موقعیتی هم که قرار بگیرم، همین راه را خواهم رفت. چرا که سلامت اداری، سلامت مردم و بهداشت عمومی کشور را نجات می‌دهد .

وی با اشاره به اینکه حوزه فعالیت‌های سازمان دامپزشکی به دلیل گستردگی نیاز به خرد جمعی و همراهی دارد، خاطرنشان کرد: بالادستی‌ها باید کمک بیشتری به دامپزشکی کنند. وزارت جهاد کشاورزی باید نگاه خود را کمی اصلاح کرده و نگاه دیده‌بانی سازمان دامپزشکی را بپذیرد. همچنین سازمان باید بستر را مساعد کند تا بخش خصوصی واقع‌بینانه‌تر حرکت کند. کمااینکه مدیرانی از بخش خصوصی می‌شناسم که نگاه بهداشتی‌تری نسبت به من دامپزشک دارند. نباید صرفا به برخی دلالان و کاسبان نگاه کرد که قصد دارند خطوط قرمز جامعه را رد کنند .

 

 

پشت سر مدیران موفق منصوب شدن، کار را سخت می‌کند

در ادامه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران ضمن یادآوری همکاری ۹ ماهه با دکتر برایی‌نژاد، این مدت را خاطره‌انگیز خواند و گفت: زمانی که یک مدیر جدید بعد از یک مدیر ضعیف روی کار می‌آید، کار سختی در پیش ندارد. کمااینکه با چند حرکت کوچک می‌تواند خود را نشان دهد. اما پشت سر مدیران موفق منصوب شدن، کار را سخت می‌کند که در این خصوص برای دکتر واعظی از خدای متعال آرزوی توفیق داریم .

«دکتر ذوالفقاری» با بیان اینکه امنیت غذایی با کمیت و کیفیت مفهوم پیدا می‌کند، تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی بحث کمیت را در معاونت‌های تولیدات دامی و تولیدات گیاهی پشتیبانی می‌کند. همچنین بحث کیفیت را در حوزه گیاهی در سازمان حفظ نباتات کشور و در تولیدات دامی در سازمان دامپزشکی دنبال می‌کند .

وی با تاکید بر اینکه بدون حضور این دو عامل کیفی، کمیت کارایی نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: این ۲ مجموعه باید در کنار هم و با اقتدار از امنیت غذایی مراقبت کنند. امروز و در جنگ اقتصادی رسالت ما سخت‌تر است و اولین مساله‌ای که می‌تواند اقتدار نظام را حفظ کند، امنیت غذایی است .

ذوالفقاری با اشاره به اینکه در استان تهران حدود یک و نیم میلون تن تولیدات دامی داریم، گفت: اگرچه از نظر وسعت زمین‌های کشاورزی کوچک هستیم، اما این افتخار را داریم که بزرگترین مرغداری‌های گوشتی و تخم‌گذار، گاوداری‌ها، دامداری‌ها و واحدهای تولید مواد پروتئینی در استان تهران مستقر هستند. لذا کار دامپزشکی در استان تهران خیلی سخت است .

وی اضافه کرد: امروز بازار مرغ ایران را میدان بهمن تامین می‌کند و اگر مشکلی در مسائل بهداشتی آن پیدا شده و عرضه بر تقاضا غالب نشود، مرغ می‌تواند وضعیت بحرانی ایجاد کند .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در پایان خواستار توجه جدی دکتر واعظی به مساله آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، ساماندهی وضعیت نیروهای انسانی و تجهیز آزمایشگاه دامپزشکی شد. 

 

 

مدیری در کار خود موفق است که جایگاه تفکر را در اولویت قرار دهد و شنونده خوبی باشد

در ادامه رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان سخنانی گفت: امروز یک مدیر لایق را تکریم می‌کنیم و‌ تجلیل از دکتر برایی‌نژاد که سوابق درخشان ایشان در همه حوزه‌های علمی، تجربی و تعهدی بر هیچ‌کس پوشیده نیست، کار سختی است .

«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» ادامه داد: بنده جایگاه خود و دکتر برایی‌نژاد را مدیون افراد زحمت‌کشی مانند همکاران در حوزه آبدارخانه، سرایداری، حفاظت فیزیکی و ... می‌دانم. 

وی تصریح کرد:‌ مدیری در کار خود موفق است که جایگاه تفکر را در اولویت قرار دهد و شنونده خوبی باشد، چراکه تفکر برابر با موفقیت و شنوندگی برابر با هوش است .

 

 

باید طرح ملی اصلاح ساختار دامپزشکی کشور را داشته باشیم

در ادامه مراسم، نوبت سخنرانی به رئیس سازمان نظام دامپزشکی رسید. وی با بیان اینکه دامپزشکی استان تهران موتور محرکه دامپزشکی کشور است، گفت:‌ مطابق یک بررسی صورت گرفته، بیماری‌های دامی مشکل دامپزشکی نیستند که تبعات اقتصادی در پی دارند، بلکه بیماری‌های دامی مشکلات اقتصادی هستند که تبعات دامپزشکی در پی دارند .

«دکتر محمدرضا صفری» تاکید کرد: اگر ابزار سلامت و اقتصاد دامپروری مهم است و دامپزشکی به حق خود نرسیده، امروز باید یک تغییر نگاه رخ دهد و ما باید طرح ملی اصلاح ساختار دامپزشکی کشور را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه امروز تولید در شرایط سختی است و نیاز به اصلاح ساختار در این بخش احساس می‌شود، تصریح کرد: زمانی که بحرانی رخ می‌دهد، بحران‌ها باید ما را به سمت نظم‌پذیری حرکت دهد و نه بی نظمی. چرا که بی‌نظمی منجر به فروپاشی می‌شود. امروز دامپزشکی از نگاه‌های بد آسیب‌پذیر شده است .

نگاهی به سوابق کاری «دکتر ولی‌الله واعظی» مدیرکل جدید دامپزشکی استان تهران:

دکتر واعظی با مدرک دیپلم وارد جهاد سازندگی شد. وی مدارک کاردانی و دکترای خود را همزمان با اشتغال در جهاد سازندگی در مناطق محروم استان آذربایجان غربی از دانشکده دامپزشکی دانشگاه ارومیه اخذ نمود. وی با توجه به پاکدستی، مردمی بودن و تلاش زیاد، از مدیران خوشنام سازمان دامپزشکی محسوب می‌گردد و هم‌اکنون عضو انتخابی شورای مرکزی دوره چهارم سازمان نظام دامپزشکی نیز می‌باشد.

دکتر واعظی در کلیه سطوح سازمان دامپزشکی کشور از بخش و شهرستان گرفته تا استان و ملی خدمت نموده است. بخشی از سوابق اجرایی و مدیریتی وی به شرح زیر می‌باشد:
کارشناس آزمایشگاه دامپزشکی استان آذربایحان غربی، کلینیسین دامپزشکی شهرستان سنقر، رییس شبکه دامپزشکی شهرستان سنقر، معاون اداری و پشتیبانی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، معاون فنی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه، معاون برنامهریزی و پشتیبانی سازمان نظام دامپزشکی کشور، مشاور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، سرپرست آموزش سازمان دامپزشکی کشور، مشاور و ربیس تدوین آییننامههای سازمان دامپزشکی کشور و معاون ارزیابی عملکرد و بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان دامپزشکی کشور.

 

 
 
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۸
ناشناس
|
-
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
0
0
درود و احسنت و ارزوی توفیق روز افزون برای همه بزرگواران و تشکر ویژه از جناب دکتر انتظاری مردمی و زحمتکش...
علی چشمی
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
0
0
باعرض تبریک براستاددکترواعظی عزیز.ودرودبرسایت وزین حکیم مهرومدیران این سایت که انصافا به عنوان یک کارمنددرنظام دامپزشکی.ویک خبرنگار درروزنامه این سایت باعث اتحاددامپزشکان شده درود میفرستم .ودرودمیفرستم به جناب دکترصفری وهمه مدیران زحمتکش نظام وارزوی توفیق دارم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
0
0
امیدوارم نظام و سازمان مثل دو برادر برای حل مشکلات دامپزشکی کشور متحد باشند و تلاش کنند
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
0
0
قطعا سلامت مردم خط قرمز آقای دکتر واعظی هم هست.سازمان دامپزشکی ویا وزارت جهاد از همه مدیران میخواهند به هیچ وجه از خطوط قرمز عبور نکنند.امیدوارم استانداردهای مدیریت روز به روز ارتقا پیدا کند. عبدالله
ناشناس
|
France
|
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
0
0
کاش یک خط قرمز کم رنگ هم برای صنف دامپزشکی داشتن.که در پذیرش فله ای دانشگاههای گشور ممانعت میکردن.
حسین خزایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
0
0
تبریک به جناب اقای دکتر واعظی مطمئنا ایشان یک فرد با اخلاص با پشتکار بالا و از مدیران موفق کشوری هستند تشکر
فراوان از ریاست محترم سازمان در انتخاب بجا و شایسته ایشان ارزوی توفیق و سرافرازی از خداوند متعال برای هر دو
عزیز بزرگوار با تشکر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
1
0
وَنُرِیدُ أَن نَّمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ»
اراده و مشیت ما بر این قرار گرفته است که بر مستضعفین در زمین منت نهیم و آنها را مشمول مواهب خود نمائیم و آنها را پیشوایان و وارثین روى زمین قرار دهیم ،و این وعده‌ای است که خدا کرده؛ و خداوند هرگز از وعده‌اش تخلّف نمی‌کند؛ ولی بیشتر مردم نمی‌دانند! برخود می بالیم که امروز بر جایگاه مسند مدیرکلی استان تهران یک دیپلمات ساده زیست ،ازجنس مردم،ولایتمدار ،انقلابی و شجاع تکیه زده که گویای روزها و فردای بهتر برای خانواده دامپزشکی و سربازان خط مقدم و بدون تریبون در عرصه بهداشت عمومی جامعه است ؛یاعلی ما با شما تجدید پیمان و میثاق اخوت و همکاری در مسیر صراط مستقیم و بیعت اطاعت و برادری میبندیم انشالله موفق باشی والسلام علی من اتبع و الهدی سرباز شما جواد شایان
منتظران تغییر!
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۴
0
0
منتظر changeهستیم!
ولی الله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۴
0
0
دکتر ولی الله واعظی، دست خدا بهمرات کشتی طوفان زده رو به ساحل مقصد نجات برسان!!!!!
احمد دامپزشکی
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۴
1
0
با سلام دکتر رفیع پور با انتخاب .دکتر واعظی به مخالفین خود گل طلایی زد و ثابت کرد که در انتخابش اشتباه نکرده . درود بر رفیع پور .سلام بر واعظی
دامپزشک مازتدران
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۴
0
0
واعظی مدیری دلسوز و پرتلاس است حضور سرداران دامپزشکی کشور و جها دکشاورزی استان تهران نشان از افق های روشن موفقیت مدیر کل جدید را دارد . بر این انتخاب اصلح به رفیع پور تبریک میگویم.
كاردان دامپزشك
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۴
0
0
با سلام و درود
فقط مي خواستم بگم دكتر رفيع پور
دستمريزاد
انتخاب واقعا
جمعی از همکاران اداره کل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
0
0
ضمن تبریک انتخاب جنابعالی ،تغییراتی مدیریتی می بایست توسط مدیرکل محترم را در راستای شتاب بخشی به فرآیند توسعه و در راستای اعمال روح شایسته سالاری باید در اسرع وقت اعمال گردد ....................
کلهر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
0
0
ضمن تقدیر از زحمات همکار گرانقدر اقای دکتر برائی نژاد جا دارد به حسن انتخاب مدیری مردمی و دوست داشتنی اقای دکتر واعظی را به همکاران مجموعه دامپزشکی تبریک بگویم که از افتخارات است
جمعی از همکاران اداره کل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
0
0
جناب آقای دکتر واعظی مدیر دلسوز و پاکدامن ضمن تبریک انتخاب شایسته ی جنابعالی به حق ..................
جمعی از همکاران دامپزشکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
0
0
متاسفم برای حکیم مهر که مطالب را تماما"درج نمی کنند و امانتدار خوبی نیستید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
0
0
خواهشا فیلتر نکن حکیم مهر برای یک رسانه به عنوان یک ضعفه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
0
0
مدیرکل تهران باید تغییرات را آغاز کنه و تیم همگونتر و همروه تری برا خودش انتخاب کنه.خواهشا این رو دیگه گزینشی نزار حکیم جان حرف بدی هم نزدم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
0
0
چقدر خوشحال از این گونه انتصاب ها و تعویض ها هستیم اما غافل از علت آنها....
برای بعضی کف و سوت و هلهله شادی و برای برخی آرزوی توفیق.
از دوستانی که در مجلس و اینجا حضور داشته و دارند کسی بصورت منتقدانه از این جابجایی سئوالی نپرسید.
یا شاید هم برایشان مهم نبوده و نیست. این می رود و آن می آید مثل همیشه و همه جا.
کسی نپرسید چرا یک مدیر که سالیان نسبتاً زیادی در مقام و جایگاه مهم و حساسی حضور داشته چرا به ناگهان جابجا گردیده است؟
.......................؟
کدامیک؟؟
یا شاید صلاح بر مدتی استراحت و آرامش و دور بودن و ....؟؟؟؟!!!!
در کشور ما تعویض و جابجایی مدیران از خرید یک نان سنگک آسان تر می باشد و هیچ کاری به سوابق و پیشینه و عملکرد و کارنامه او ندارند.چه بد و چه خوب.
متاسفیم که مسئولین دامپزشکی کشور فارغ و آسوده خاطر از بلا و مصیبتی که بر سر دامپزشکی کشور آمده و عنقریب در پایین ترین جایگاه اجتماعی و علمی کشور قرار خواهد گرفت ، بدنبال مراسم و جلسات و .... خودشان هستند.
با دیدن و شنیدن چنین اخباری بیشتر باید به یاد کلماتی مثل کبک و سر و زیر برف و .... افتاد تا شادی و غم عزل و نصب ها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۷
0
0
این آخری دلش پره از اینکه....
نظر شما
ادامه