کد خبر: ۴۴۹۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

عضو هیات مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: برخی کامیون داران علاوه بر کرایه ای که در بارنامه درج شده، مبلغ دیگری را مطالبه می کنند و هیچ سندی برای آن ارائه نمی دهند .

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «عظیم حجت» با انتقاد از این مسئله که روند بارگیری نهاده های دامی به حالت طبیعی خود بازنگشته است، اظهار کرد: با وجود آنکه اختلالات حمل و نقل  همچنان پابرجاست، معضل دیگری در این ایام بر مرغداران تحمیل شده که مشکلات آنها را دو چندان کرده است .

وی افزود: شرکت های فروشنده کالا در بنادر اعلام می کنند که هیچ گونه مسئولیتی در قبال بارگیری کالای خریداری شده مرغداران ندارند و همواره توصیه می کنند که مرغداران خود، ماشین بفرستند یا برای تحویل کالا در بنادر حضور یابند که این رویه جدید به سبب افزایش هزینه مرغداران، آنها را برای جوجه ریزی واحدهای خود با شک و تردید روبرو کرده است .

حجت ادامه داد: در شرایط کنونی که مرغداران نسبت به عرضه مرغ های تولیدی خود به بازار تعجیل می کنند، از دولت انتظار می رود که از تمامی امکانات حمل و نقل کشور و خطوط ریلی استان ها استفاده کند تا از شرایط فعلی عبور کنیم  .

این مقام مسئول با انتقاد از این مسئله که اختلالات کنونی حمل و نقل،  هزینه اضافی بر مرغداران تحمیل کرده است، بیان کرد: برخی کامیون داران علاوه بر کرایه ای که در بارنامه درج شده، مبلغ دیگری را مطالبه می کنند و هیچ سندی برای آن ارائه نمی دهند، این درحالی است که این مازاد کرایه در افزایش هزینه های تولید تاثیر بسزایی دارد  .

به گفته وی  ورود کامیون های متفرقه به بنادر به منظور بارگیری نهاده های دامی در گسترش بیماری در فصل سرما تاثیر بسزایی دارد، این درحالی است که باید از تمامی امکانات موجود در کشور استفاده کرد تا برای عوامل مختلف امنیت غذایی مردم اطمینان حاصل کنیم .

حجت درباره آخرین وضعیت نهاده های دامی بیان کرد: هم اکنون قیمت نهاده های دامی به دلیل کمبود با نوساناتی در بازار روبروست به طوریکه نرخ موجود در سایت با نرخ بازار حداقل ۱۰ درصد تفاوت دارد .

عضو اتحادیه مرغداران گوشتی نرخ هر کیلو ذرت در بنادر را یک هزار و ۱۳۰ تا یک هزار و ۱۵۰ و  کنجاله سویا ۲ هزار و ۲۰۰ تا ۲ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام کرد .

وی در پایان تصریح کرد: با توجه به آنکه مرغداران برای جلوگیری از تلف شدن مرغ ها از گرسنگی چاره ای  جز تامین نهاده های دامی ندارند، از این رو از دولت انتظار می رود برای اطمینان خاطر مرغداران و استمرار روند تولید تمامی امکانات حمل و نقل را به کار گیرد تا بازار نهاده های دامی به آرامش برسد .

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
0
0
آخه این خبر ودریافت پول اضافه چه ربطی داره به دامپزشکی
نظر شما
ادامه