کد خبر: ۴۵۰۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

 «دکتر علیرضا رییسی» معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستورالعمل فنی و بهداشتی واحدهای تولید، عرضه و توزیع فرآورده های لبنی صنفی را ابلاغ کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از وزارت بهداشت، در راستای اجرای ماده 13 آیین نامه اجرایی قانون اصلاح ماده 13 قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، معاون بهداشت وزارت بهداشت دستورالعمل فنی و بهداشتی واحدهای تولید، عرضه و توزیع فرآورده های لبنی صنفی به شماره کد 18039221 را ابلاغ کرد.

بنابر این گزارش، معاونت های بهداشت دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور موظفند در نظارت بر فعالیت مراکز مذکور بر اساس دستورالعمل ابلاغی اقدام کنند.

 

«دانلود متن کامل دستورالعمل فنی و بهداشتی واحدهای تولید، عرضه و توزیع فرآورده های لبنی صنفی»

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Hong Kong
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
0
0
عرضه شیر خام را به صورت فله در مراکز لبنی منوط به مجوز از نماینده ادارات کل دامپزشکی که در مراکز جمع آوری شیر فعالیت می کنند بر اساس معیارهای بهداشتی میکروبیولوژی شیر خام کرده اند. جا دارد که سازمان دامپزشکی به هوش باشد. چون هر مشکلی در عرضه آن پیش بیاید فردا از سازمان میخواهند و توپ هرنوع تخلف توسط عرضه کننده را در میدان دامپزشکی می اندازند که مجوز بهداشتی را صادر کرده است. خودمان خوب می دانیم با نحوه ی پرورش و جمع آوری شیر در روستا ها که حدود 50 درصد تولیدات خانوارها را تامین می کند، شیر جمع آوری شده صرفا باید به مراکز سالم سازی ( پاستوریزاسیون) ارجاع شود. ضمن اینکه در دستورالعمل سازمان به نظرم مراکز جمع آوری شیر، صرفا مجاز هستند شیر جمع آوری شده را به مراکز صنایع لبنی ارسال نمایند. مواظب باشید خیلی نرم ما را دارند دچار مشکلی می کنند که تا بحال خودشان باید پاسخ می دادند.
نظر شما
ادامه