کد خبر: ۴۵۰۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

اتحادیه اروپا با وضع قوانین جدید، استفاده از آنتی بیوتیک ها در مزارع پرورشی را محدود کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از اگنا، براساس قانون جدید، دامپزشکان تحت هیچ شرایطی مانند بهبود یا جبران عملکرد ضعیف دام، نباید آنتی بیوتیک تجویز کنند.

تجویز آنتی بیوتیک ها در صورت مشاهده یک مورد آلودگی نباید برای تمام گله مورد استفاده قرار بگیرد. استفاده از آنتی بیوتیک ها تنها برای حیوانات بیمار و زمانی که درمان جایگزینی وجود ندارد، مجاز خواهد بود.

درمان های گروهی هم تنها زمانی مجاز است که چندین حیوان بیمار در گله تشخیص داده شوند و خطر گسترش بیماری بسیار بالا باشد.

برآوردها نشان می دهد که در اروپا دو سوم از آنتی بیوتیک های انسانی در دام استفاده می شود. استفاده بیش از حد از آنتی بیوتیک ها منجر به افزایش رشد باکتری های مقاوم به این داروها می شود و همین امر به یک نگرانی تبدیل شده است.

براساس آخرین برآوردها، ۷۳ درصد از آنتی بیوتیک های جهان در واحدهای پرورشی استفاده می شود. از این رو، سال گذشته اتحادیه اروپا به همراه سازمان بهداشت جهانی، دستورالعمل های استفاده از آنتی بیوتیک ها در مزارع پرورش را تهیه کرد.

سازمان بهداشت جهانی (WHO)، خواستار پایان دادن به درمان های پیشگیرانه گروهی در مزارع پرورش و اعمال محدودیت های شدید در استفاده از آنتی بیوتیک های خاصی است که انسان ها مصرف می کنند.

این قانون گامی مهم در جلوگیری از درمان های پیشگیرانه گروهی حیوانات سالم به منظور استفاده مسئولانه از آنتی بیوتیک ها در دامداری است.

قانون جدید اتحادیه اروپا باید به طور رسمی توسط شورای وزیران تصویب شود، البته شورا آن را به طور موقت در اوایل امسال تصویب کرد.

لزوم رعایت استانداردهای اتحادیه اروپا توسط شرکای تجاری

همچنین موافقت شد، استانداردهای دو جانبه ای با کشورها برای واردات مواد غذایی وضع شود. بر همین اساس، شرکای تجاری این اتحادیه باید قانون منع استفاده از آنتی بیوتیک ها برای بهبود رشد دام و طیور و همچنین داروهای ضدمیکروبی که برای انسان استفاده می شود را رعایت کنند.

اتحادیه اروپا برای دستیابی به این هدف، مشوق هایی را برای تحقیقات در زمینه داروهای ضدمیکروبی شامل حمایت طولانی مدت از تحقیقات تئوری تکنیکال روی داروهای جدید و تجاری کردن آنها، در نظر گرفته است.

همچنین، اتحادیه اروپا از سرمایه گذاری ها بر تحقیقاتی که باعث بهبود محصولات ضدمیکروبی موجود در بازار می شوند، حمایت می کند.

گسترش قوانین جدید در زمینه خوراک دارویی دام

همچنین در یک رای گیری جداگانه، با ۵۸۳ رای موافق، ۳۱ رای مخالف و ۶ رای ممتنع، قوانین جدیدی برای استفاده از روش های مسئولانه تر در تولید، فروش و استفاده از خوراک دارویی برای ردیابی ضدمیکروب های مقاوم تصویب شد.

فدراسیون تولیدکنندگان خوراک در اروپا (FEFAC)، در ماه ژوئن سال جاری، قانون خوراک دارویی متناسب با نیازهای فنی کارخانجات را وضع کرد.

اعمال محدودیت ها جهت جلوگیری از انتقال آلودگی از طریق خوراک، یکی از چالش های این صنعت است که باعث گسترش قوانین استفاده از خوراک دارویی شده است.

همچنین، یک سال بعد از اجرایی شدن قوانین جدید، وجود آلودگی بین انواع خوراک مورد بررسی قرار می گیرد. بر همین اساس، بیشترین سطح انتقال مواد فعال خوراک، در دام هدف نسبت به خوراک گونه های غیرهدف تعیین می شود.

منبع: FeedNavigator

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Duman
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۷
0
0
چه عالی.....
شاید تلنگری باشد برای آن دسته از داروخانه داران که بی رویه آنتی بیوتیک در اختیار دامداران می گذارند....
نظر شما
ادامه