کد خبر: ۴۵۰۶۸


معاون تحقیقات و فناوری موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از توسعه همکاری‌های بین‌المللی این مجموعه با مراکز تحقیقاتی در کشورهای آلمان و ایتالیا خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، «دکتر مجتبی محرمی» درباره برنامه‌های توسعه ای موسسه رازی در حوزه ارتباطات بین المللی گفت: افزایش مراودات بین المللی و گسترش فعالیت‌های تحقیقاتی از مهمترین برنامه های این موسسه در سال 97 بوده و امسال با امضای قرارداد همکاری با انستیتو تحقیقاتی (اف.ال.آی) کشور آلمان و امضای تفاهم نامه با مجموعه دامپزشکی کشور ایتالیا این برنامه ها آغاز شد.

وی افزود: در قالب این تفاهم نامه‌ها، طرح‌های تحقیقاتی با هدف شناسایی و بررسی مولکولی و اپیدمیولوژیک عوامل بیماری‌های مهم، بهبود روش های تشخیصی، مقاومت های آنتی بیوتیکی، تدوین پروتکل های استاندارد، بیماری های ژنتیکی و آنتی ژنتیکی، سویه های در گردش و عوامل باکتریایی مورد بررسی قرار گرفته و دوره هایی آموزشی برای متخصصان و محققان دو طرف برگزار خواهد شد.

معاون تحقیقات و فناوری موسسه رازی، با اشاره به استقبال انستیتو تحقیقاتی آلمان و مجموعه دامپزشکی ایتالیا برای همکاری با موسسه رازی یادآور شد: در بازدید گروه اعزامی موسسه رازی از این مراکز، اطلاعات ارزشمندی درباره آزمایشگاه ها در سطوح مختلف و فعالیت های تحقیقاتی این موسسات در اختیار ما قرار گرفت و به نظر می رسد با توسعه همکاری‌های دو جانبه بتوانیم آزمایشگاه های تخصصی و رفرانس موسسه را به استانداردهای بین المللی مورد تایید OIE، WHO و FAO برسانیم.

دکتر محرمی، اضافه کرد: موسسه رازی تا کنون تعاملاتی با موسسات و مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی دنیا برقرار کرده که نتیجه بخش بوده است اما با توجه به پیشرفت علم و نیازهای متغیر حوزه واکسن، اهمیت افزایش این همکاری ها بیش از پیش شده و نمی توان از آن غافل شد.

وی گفت: برنامه‌های متعددی برای گسترش تحقیقات و مراودات موسسه رازی با مراکز معتبر جهانی تدوین شده که امیدوار هستیم با اجرای این برنامه ها به اهداف خود نزدیک‌تر شویم.



نظر شما
ادامه