کد خبر: ۴۵۰۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر



مدیر کل دامپزشکی استان خراسان رضوی در جلسه‌ای که با حضور مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری در محل سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد؛ اظهار داشت: در وظایف و سیاست‌های اصلی دامپزشکی، پیشگیری مقدم بر درمان است و پدافند غیرعامل نیز در این حوزه کاملا محسوس و قابل تعریف است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، «دکتر احمد شریعتی» ضمن برشمردن ویژگی‌های پدافند غیرعامل، اظهار داشت: دامپزشکی اگر نتواند با تهدیدهای دشمن خود را بروز کند دچار آسیب خواهد شد و امنیت غذایی مورد تهدید قرار می‌گیرد.

وی گفت: یکی از حوزه‌های آسیب پذیر در پدافند غیرعامل غذا و معیشت مردم است که هرگونه کوتاهی در این زمینه سبب تهدید این امنیت خواهدشد. شریعتی افزود: در حوزه بیماری های مشترک نیز اغلب آنها در حوزه پدافند غیرعامل قرار دارد که چنانچه مورد غفلت واقع شود به زیرساخت های کشور آسیب جدی وارد می‌شود.

مدیر کل دامپزشکی استان خراسان رضوی خاطرنشان ساخت: بیش از 80 درصد سلاح‌های بیولوژیک در حوزه بیماری‌های مشترک است و امیدواریم بتوانیم زیرساخت های خود را در این بخش تقویت کنیم. مدیر کل دامپزشکی استان گفت: با اقدامات صورت گرفته در سطح استان، ضایعات و تلفات در حداقل است اما برای انجام وظیفه خود نیازمند مساعدت همه دستگاه‌ها هستیم.

وی اعلام داشت: در زمینه واحدهای غیرمجاز طیور دچار مشکل جدی هستیم و لازم است در این زمینه سایر دستگاه‌های مرتبط نیز اقدامات لازم را انجام دهند. شریعتی افزود: در حوزه آنفلوآنزای پرندگان ضمن قدردانی از همه دستگاه‌های همکار، ما همچنان دچار نگرانی هستیم و امیدواریم با تمهیدات انجام شده و همکاری دستگاه قضایی، نیروی انتظامی، استانداری و ... دچار مشکل نشویم و تامین امنیت غذایی مورد تهدید قرار نگیرد.

برگزاری کلاس آموزشی پدافند غیرعامل، برپایی نمایشگاه دستاوردهای دامپزشکی استان در این حوزه و بازدید آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی از جمله محورهای برنامه های امروز اداره کل دامپزشکی استان بود که در آن مدیر کل پدافندغیرعامل استانداری، برخی از مسئولین نظامی و انتظامی، مدیران علوم پزشکی استان و برخی از کارشناسان دستگاه های مرتبط حضور داشتند.



 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
0
تشکر ویزه از دکتر شریعتی و دکتر سیاح رییس دامپزشکی چناران
نظر شما
ادامه