کد خبر: ۴۵۰۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور سازمان دامپزشکی:
«دکتر علیرضا اکبرشاهی» افزود: طی شش ماه اخیر ۶ کانون در ادامه موج قبلی در استان اصفهان گزارش شد که با اقدامات پیشگیرانه وضعیت کنترل شد ...
 

حکیم مهر: مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های طیور سازمان دامپزشکی کشور گفت: طی دو ماه اخیر ۳۰ میلیون دوز واکسن آنفلوانزای فوق حاد پرندگان وارد شد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر علیرضا اکبرشاهی»  درباره آخرین وضعیت  آنفلوانزای فوق حاد پرندگان  اظهار کرد: طی شش ماه اخیر ۶ کانون در ادامه موج قبلی در استان اصفهان گزارش شد که با اقدامات پیشگیرانه وضعیت کنترل شد.

وی افزود: با توجه به اقدامات صورت گرفته در راستای امنیت زیستی،  واکسیناسیون، انتقال واحدها به استان های کم خطر و ساماندهی کود، پیش بینی می شود که امسال انفجار بیماری در واحدهای مرغداری را همانند سال گذشته به هیچ عنوان نداشته باشیم.

به گفته اکبرشاهی در بدترین حالت پیش بینی می شود که امسال ۳۰ درصد تلفات سال گذشته را داشته باشیم.

این مقام مسئول درباره آخرین وضعیت تامین  واکسن  بیان کرد: طی دو ماه گذشته با واردات ۲۰ میلیون دوز واکسن، ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار پرنده واکسینه شدند.

وی از واردات ۱۰ میلیون دوز واکسن خبر داد و گفت: طی روزهای اخیر ۱۰ میلیون دوز واکسن به منظور واکسینه شدن ۴ میلیون پرنده در استان های اصفهان و آذربایجان غربی وارد کشور شده است‌ و سایر واکسن ها از پایان آبان برای بقیه گله ها وارد خواهد شد.

وی با اشاره به تاثیر اعمال تحریم های جدید در تامین واکسن بیان کرد: تمام تلاش سازمان دامپزشکی برآن است تا از طرق مختلف نیاز کشور را تامین کند و خوشبختانه تا کنون مشکل حادی مانع کار نشده است.

اکبرشاهی درباره آخرین وضعیت تامین و تولید واکسن افزود: با همکاری شرکت خصوصی و سازمان دامپزشکی، تولید واکسن در داخل را در دستور کار خود قرار داده ایم که پیش بینی می شود ظرف ۵ تا ۶ ماه آینده واکسن داخل در بازار توزیع شود.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Canada
|
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
0
سلام بابا جان
هی میگم اینقدر پیشاپیش مصاحبه نکنید. رفتار ویروس هر ساعت عوض میشه و پیش بینی آن تقریبا غیر ممکنه
نظر شما
ادامه