کد خبر: ۴۵۰۸۳
 

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس کاهش پدیده حیوان آزاری را مستلزم فرهنگ سازی مناسب و جرم انگاری دانست و بر لزوم تشدید مجازات عاملان حیوان آزاری تاکید کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «مسعود رضایی» با تاکید بر لزوم تعیین تکلیف لایحه مقابله با حیوان آزاری، گفت: در زمینه حیوان آزاری با خلاء قانونی روبرو هستیم و باید خلاء های موجود رفع شود بنابراین از سازمان حفاظت محیط زیست انتظار می رود تعیین تکلیف لایحه مذکور را در دستور کار قرار دهد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: متاسفانه در سال های اخیر شاهد کشتار بی رحمانه حیات وحش و مثله کردن و کشتن آنها هستیم و برخی این کار را سرگرمی می دانند در واقع نه تنها این معضل مدیریت نشده بلکه با افزایش انتشار این اقدامات فجیع در فضای مجازی روبرو هستیم.

وی با یادآوری اینکه حیوان آزاری تاثیرات سوئی را بر سلامت روانی جامعه به جای خواهد گذاشت، تصریح کرد: متاسفانه حقوق حیوانات در کشور نادیده گرفته می شود این در حالی است که حیوانات نیز مانند ما انسان ها حق حیات داشته و هیچ فردی نباید به حقوق آنها تعدی و تجاوز کند.

حیوان آزاری ها با فرهنگ سازی و جرم انگاری کاهش می یابد/ مجازات عاملان حیوان آزاری تشدید شود

این نماینده مردم در مجلس دهم با یادآوری اینکه با فرهنگ سازی و جرم انگاری حیوان آزاری ها کاهش می یابد، گفت: مجازات عاملان حیوان آزاری باید تشدید شود به گونه ای که هیچ فردی جرات تعدی به حقوق حیوانات را نداشته باشد.

حیوانات بی سرپرست ساماندهی شوند

وی افزود: با توجه به اینکه حیوانات ولگرد و بی سرپرست مانند سگ و گربه متولی مشخصی ندارند بنابراین نیاز است سازمان حفاظت محیط زیست با همکاری سازمان های مردم نهاد و شهرداری نسبت به ساماندهی آنها اقدام کنند و فضاهای مناسبی را برای آنها در نظر بگیرند تا از آزار آنها توسط برخی افراد و همچنین شیوع بیماری های احتمالی پیشگیری شود.

 
 
نظر شما
ادامه