کد خبر: ۴۵۰۸۸
تعداد نظرات: ۵ نظر
 

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: استفاده بیش از حد از آنتی‌بیوتیک نه تنها در انسان بلکه در طیور و دام‌های مختلف رواج پیدا کرده است .

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر ایرج حریر‌چی» سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: تجویز بیش از حد  آنتی بیوتیک  از موضوعاتی است که در کل دنیا و از جمله کشور ما مورد توجه است؛ این موضوع طی سالیان گذشته مشکلاتی را در حوزه سلامت ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: امروزه مصرف آنتی بیوتیک بیش از نیاز معمول بدن تجویز و مصرف می‌شود و همین مسئله باعث ایجاد مقاومت میکروبی در برابرآنتی‌بیوتیک  می‌شود.

استفاده بیش از حد از آنتی‌بیوتیک در طیور و دام‌های مختلف

حریر‌چی تاکید کرد: استفاده بیش از حد از آنتی‌بیوتیک نه تنها در انسان بلکه در  طیور  و دام‌های مختلف رواج پیدا کرده است و این مسئله سبب می‌شود تا مصرف انواع آنتی بیوتیک برای بیماری‌های سبک مثل سرماخوردگی و عفونت‌های تنفسی فوقانی نه تنها برای بیمار مفید نیست بلکه باعث بروز علائم گوارشی برای این افراد می‌شود.

سخنگوی وزارت بهداشت  اظهار کرد: مصرف آنتی بیوتیک غیر ضروری مقاومت میکروبی در بدن ایجاد می‌کند و در زمان‌هایی که انسان نیازمند مصرف آنتی بیوتیک است این دارو اثر بخشی و کارایی خود را از دست می‌‌دهد.

وی گفت: برای کاهش مصرف آنتی بیوتیک و حتی تجویز آن اقدامات مهمی از طرف وزارت بهداشت انجام شده است که تدوین استانداردها و راهنماهای بالینی از طرف وزارت بهداشت است.

حریرچی یادآوری کرد: متاسفانه آنتی‌بیوتیک جز داروهای معدودی در کشور ما است که مصرف آن از متوسط جهانی به ازای سرانه بیشتر است.

 
 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مجید
|
United States of America
|
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
0
همین جاهاست که موضوع الحاق دامپزشکی به وزارت بهداشت اهمیت پیدا میکند .الان اگر دامپزشکی زیر نظر وزارت بهداشت بود خیلی راحت تر میتوانست مسله پس مانده های دارویی را کنترل کند .
دکتر xy
|
Germany
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
0
از وزارت بهداشت درباره وظایف یه سازمان توی یه وزارتخانه دیگه داره نظر میده . به شما چه مربوطه نظر میدید !! آیا وظایف دامپزشکان به بهداشت جامعه مربوط میشه !!!!
پس خودتون هم میدونید دامپزشکی جزئی از بدنه بهداشت هر کشوری هستش. یه سری آدم چند سال پیش یه تصمیمی گرفتند و مااااا باید تاوان اون تصمیم اشتباه رو بدیم.

باید قبول کنید حقوق پزشکها بالا نیست و این یه واقعیت که حقوق دیگر مشاغل خیلی پائینه نسبت به اوضاع اقتصادی کشور از معلمی گرفته تا دامپزشکی . فقط و فقط بخاطر اعتبار مالی هستش که وزارت بهداشت دریافت میکنه .
دکتر حسین زاده
|
Finland
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
0
در طی یکی دو سال اخیر چند سمینار و گردهمایی توسط سازمان دامپزشکی در ارتباط با مقاومت دارویی و آنتی بیوتیکها برگزار شده . اخیرا" هم مسئول دارو و درمان اداره کل دامپزشکی تهران اخطاریه ای در باب مصرف داروهای انسانی مانند سفترایکسون صادر کرده بودند !! اما از نتیجه و پیگیری و سامان دادن به این امر خبری نیست که نیست !!؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
0
اتحادیه اروپا برای حل این مشکل و دوگانگی ها بنا بر تکلیف سازمان جهانی بهداشت ( WHO) امور حکومتی و نظارتی دامپزشکی را از بخش کشاورزی جدا کرده و در زیر مجموعه مدیریت بهداشت و سلامت غذایی قرار داده است!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۰
0
0
سمینار و گردهمایی های کذایی مربوط به آینده و اصلاح شرایط دامپزشکی در وزارت جهادکشاورزی!

خانه از پای بست ویران است!
صاحب در فکر نقش ایوان است!
نظر شما
ادامه