کد خبر: ۴۵۱۰۱



رئیس اداره دامپزشکی شهرستان شاهرود از ضبط و معدوم‌سازی حدود یک‌هزار و ۲۰۰ کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی فاقد هویت بهداشتی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان سمنان، «دکتر محمد سلیمانی» اظهار کرد: با توجه به گزارشات واصله و بررسی صورت‌گرفته توسط بازرسان بهداشتی واحد نظارت بر بهداشت عمومی اداره دامپزشکی شهرستان شاهرود و طی بازدید به‌عمل‌آمده از سردخانه غیرمجاز خانگی در حومه شهر، حدود یک‌هزار و ۲۰۰ کیلوگرم کله و پاچه، قلم، سیرابی و شیردان، چربی و جگر گاوی و گوسفندی منجمد فاقد هویت بهداشتی و غیرقابل‌مصرف مشاهده شد.

وی ادامه داد: این فرآورده‌های خام دامی در محل ضبط و پس از انجام آزمایشات لازم از نظر بار میکروبی و ارگانولپتیکی در محل دفنگاه ضایعات کشتارگاه دام معدوم شده است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان شاهرود از عموم شهروندان درخواست کرد تا فرآورده‌های خام دامی موردنیاز خود را از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند و در هنگام خرید به تاریخ تولید، انقضا و ... محصول دقت نظر لازم را داشته باشند.

سلیمانی خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در این خصوص مراتب را در اسرع وقت از طریق تماس با ۱۵۱۲ سامانه اطلاع‌رسانی و پاسخگویی اداره کل دامپزشکی استان سمنان اطلاع‌رسانی کنند.



نظر شما
ادامه