کد خبر: ۴۵۱۲۶
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» افزود: دامداران نگران تامین واکسن دام‌ها نباشند و به اندازه کافی واکسن دامی در انبارها وجود دارد ...
 

حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: دامداران نگران تامین واکسن دام ها نباشند و به اندازه کافی در انبارها واکسن دامی وجود دارد.

به گزارش حکیم مهر، «دکتر علیرضا رفیعی پور» صبح پنجشنبه در دیدار با دامداران نیشابور اظهار کرد: مشکلات در حوزه دامپزشکی وجود دارد و همواره من و همکارانم در تمام کشور در خدمت دامداران و تولید کنندگان هستیم و آماده شنیدن مشکلات و رفع ابهامات شما می باشیم و دستور دادیم درب اتاق مسئولین دامپزشکی به روی تشکل ها، تولید کنندگان و همکاران بخش خصوصی همواره باز باشد .

وی افزود: اگر نظم در یک مجموعه دامی وجود داشته باشد، نشان دهنده موفقیت های آن است. وظیفه اصلی سازمان دامپزشکی در حوزه های بهداشتی شامل واکسیناسیون دام ها، انجام امور آزمایشگاهی برای شناسایی بیماری ها و نظارت بر تولید محصولات دامی است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور خاطرنشان کرد: در سال های گذشته بزرگترین مشکل سازمان دامپزشکی کمبود واکسن بود و بیشترین تلاش ما این بوده است که همیشه واکسن به اندازه کافی در دامداری ها وجود داشته باشد.

رفیعی پور بیان کرد: ذخایر واکسن های کشور نسبت به سال های گذشته بهتر شده و به اندازه کافی در انبارها موجود می باشد و دامداران نباید از این بابت نگرانی داشته باشند و کمبودی وجود ندارد.

وی با اشاره به واردات ۱۰۰ هزار تن گوشت به کشور گفت: ما به حوزه تولید و مدیریت تولید گوشت به اندازه کافی توجه نکرده ایم و باید تلاش کنیم تا در این حوزه شاهد موفقیت های روز افزون باشیم. مدیران دامداری ها باید به مدیریت تولید، مدیریت بهداشت، مدیریت بازار توجه کنند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: جامعه ما با افزایش جمعیت به لبنیات دامی نیاز دارد و به همین علت باید به مدیریت تولید، مدیریت بهداشت و مدیریت بازار توجه کنیم. شیر نیشابور به قاره اروپا و آمریکا صادرات می شود و ما به عنوان مسئولان این بخش به دامداران و شرکت های دامی و لبنی کمک خواهیم کرد تا مشکلات به حداقل برسد.

رفیعی پور در خصوص انتقاد یکی از اعضای اتجادیه دامداران نیشابور در جهت اجرای ماده 19 آیین نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی افزود: حضور دامپزشکان در واحدهای تولیدی سبب افزایش کیفیت و کمیت تولیدات خواهد شد و به رونق تولید کمک می کند .

وی عنوان داشت: کاهلی برخی دامپزشکان در واحدهای تولیدی را نباید پای علم دامپزشکی گذاشت و قانون و علم دامپزشکی را زیر سوال برد.

رفیعی پور افزود: برای تامین سلامت محصولات در واحدهای مرتبط با دام و طیور نیازمند حضور دامپزشکان هستیم .

 

منبع: روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی و خبرگزاری مهر

 

انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۰
0
0
باید واکسن ها با کیفیت باشن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۰
0
0
کم کاری از دامپزشکان بخش خصوصی نیست بلکه سیستم دولتی تولیدکنندگان متخلف را حمایت می کند.قوانین و آیین نامه ها را بومی کنید و از دامپزشکان بهش خصوصی حمایت بفرمایید و نتیجه بگیرید.در کشوری هستیم که زیرساختهای آن جهان سومی است اما آیین نامه های سازمان دامپزشکی مربوط به اتحادیه اروپا.عده ای در سازمان که در عمرشان یک واحد تولیدی ندیده اند هر روز آیین نامه های اروپا و آمریکا راترجمه کرده و ابلاغ می کنند.
باید برنامه کوتاه‌ مدت و میان مدت و بلند مدت به سندیکاها و دولت و‌ مجلس ارائه داد و روی آموزش و ترویج سرمایه گذاری کرد.واحدهای تولیدی را باید یکجا متمرکز کرد. ......... و صحبت کردن تکراری و کاغذ بازی حلال مشکلات نیست.در ضمن موقع استخدام نیروهای دولتی ................ همان اول اعلام نمایید که حقوق دولت‌ کم است تا دامپزشکان بخش خصوصی نفس بکشند
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۰
0
0
بود؟
یعنی الان در بخش طیور مشکل واکسن نداریم؟
شما ایران زندگی نمیکنید یا ما ایران نیستیم؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۰
0
0
شیر نیشابور به اروپا و آمریکا صادر میشه؟!
من که نمیدونستم
خیلی خوشحال شدیم
خدا را شکر
دکتر xy
|
Germany
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۰
0
0
برخی از دامپزشکان بخش دولتی خیلی ضعیف هستن . نه کشتارگاه دیدن نه مرغداری دیدن نه کار درمانی کردن ونه ... فقط با پارتی و سهمیه جذب شدن ................۰ گفتم برخی از دامپزشکان سو تفاهم نشه .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۰
0
0
جناب xyدکتر
بنده با ۱۵سال کار دولتی و خصوصی به استحضار می رسانم
کاملا حق با شماست
تو هر استانی تو مجموعه دامپزشکی دولتی چند تا دکتر باسواد و دنبال علم روز هست که معمولا تصمیم گیر و تصمیم ساز نیستند چون کسی قدرت درک آرمانها و عقاید اونها را ندارد لذا خودشون هم سرخورده میشن و ....
اصلا وجود اینها برای مدیریت دولتی خسارت بار است چون انحرافات را تشخیص میدهند و مخل کار مدیران هستند
وحید عطارد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۰
0
0
با احترام : بر خود واجب می دانم که به عرض ریاست محترم سازمان دامپزشکی برسانم که واکسن وسیله بسیار خوبی است اما همه چیز نیست . چه اگر میشد با واکسن بر بیماریها علبه کرد و انها را ریشه کن نمود اینهمه دارو تولید نمیشد و دروس اپیدمیولوژی و روشهای تحقیق و کنترل و ریشه کنی بیماریها و امار زیستی و امثالهم بوجود نمیامد . به جنابعالی توصیه می کنم برای رسیدن به نتیجه مطلوب ضمن کمک به تولید واکسن بخصوص به تولیدکنندکان داخلی ، تفکر اپیدمیولوژی و روشهای تحقیق و کنترل و ریشه کنی را توسعه بخشید . بدون این تفکرات ، واکسن بجایی نخواهد رسیدکه چنانچه ملاحظه می کنید برای مثال پنجاه سال از بکارگیری واکسن بروسلوز و تب برفکی و آبله و بیش از صد سال از واکسن شاربن می گذرد و همچنان ابتلا به این بیماریها وجود دارند .
دکتر راغب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۰
0
0
جناب دکتر عطارد عزیز!
حقیر یک سوال محضر حضرتعالی دارم اگر امکان داره پاسخ بفرمایید:
ما در مجموعه دامپزشکی کشور چند نفر در تراز مرحوم دکتر سعید کاظمی آشتیانی داریم؟
هم از نظر علم و تخصص و هم از نظر تعهد و وجدان کاری؟
اگر داریم آیا در مراکز تدوین برنامه برای سازمان بکار گرفته می شوند؟ اگر آری چرا وضع اینه که می بینیم و اگر نه چرا بکار گرفته نمی شوند؟
آیا ما در دامپزشکی کشور مثلا روز پاک بودن کشور از تب برفکی و یا تب مالت و.... را خواهیم دید مثل آنروز که مرحوم دکتر آشتیانی موفق به تولید صنعتی و انبوه سلولهای بنیادی شدند و همراه با همکارانشون خدمت رهبر انقلاب رسیدند؟
با تشکر
پاسخ ها
وحید عطارد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۰
با احترام خدمت شما همکار گرامی : بی تردید هستند چنین کسانی اما متاسفانه بدلایل مختلف بکار گرفته نمی شوند چون سبک مدیریت دامپزشکی بر اصول علم استوار نیست و در حال حاضر این چنین روزهایی تنها رویایی است که با بکار گیری این چنین افرادی صورت واقعیت بخود خواهند گرفت ...
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۰
0
0
جناب دکتر راغب ، فرایند ها مهم هستند نه افراد . الان با همین افراد بسیاری از فرایند ها را می شود اصلاح کرد . مهم این است که اراده ای برای اصلاح نیست . اگر مبنا انجام کار باشد ، کاظمی ها هم پیدا میشوند . شما فکر میکنید دامپزشکی کم نیرو دارد ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۱
0
0
تا اونجا که من می بینم دکتر راغب شخص خاصی مد نظرشون نیست
یک آرمانی را مطرح کرده اند و البته شاید مخاطب مسئولین دامپزشکی کشور است که فرموده اند روابط عمومی اولویت من است!
بهتر است بدانند اگر مثل مرحوم دکتر کاظمی کار کنند و موفقیتی مثلا در ریشه کنی یک انگل خونی در دام پیدا کنند یا... رسانه ها دنبال اونها می افتند نه که اونها به دنبال رسانه باشند ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۱
0
0
دوست عزیز دستگاه اژدها کشی هزاران مثال شخصی که نام بردی رتبه خرد میکند.
نظر شما
ادامه