کد خبر: ۴۵۱۲۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: اعتبارات این سازمان در حوزه اعتبارات تملک و مبارزه با بیماریهای دامی و طیور، ارتقاء بهداشت و کنترل فرآورده های خام دامی از حدود 60 میلیارد پارسال، امسال به 40 میلیارد کاهش یافته است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر احمد شریعتی» پنجشنبه در حاشیه بازدید از کشتارگاه صنعتی نیشابور افزود: این کاهش اعتبار با توجه به افزایش قیمت نهاده های دامی، تجهیزات، دارو و سم که وابسته به دلار می باشد اتفاق افتاده است.

وی در ادامه همچنین گفت: از ابتدای امسال تاکنون 68 هزار مورد بازدید از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی در سطح خراسان رضوی انجام، 520 تن فرآورده های خام دامی غیر بهداشتی ضبط و به 80 هزار مورد از شکایات مردمی رسیدگی شده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی ادامه داد: 15 کشتارگاه صنعتی طیور و 33 کشتارگاه دام سنگین در سطح این استان فعالند. از این تعداد تنها سه واحد صنعتی و نیمه صنعتی هستند.

وی افزود: دو هزار و 260 واحد تولید مرغ گوشتی و 267 واحد مرغ تخمگذار در خراسان رضوی بطور میانگین سالیانه 10 میلیون مرغ تخمگذار تولید و تا 100 میلیون مرغ گوشتی جوجه ریزی می کنند.

او گفت: سالیانه 150 هزار تن گوشت مرغ و 100 هزار تن تخم مرغ در خراسان رضوی تولید می شود. 10 درصد از تولید سالانه 15 میلیون تنی فرآورده های خام دامی در کشور متعلق به این استان است. در این میان بیشترین سهم را شیر با 900 هزار تن و پس از آن گوشت مرغ، تخم مرغ و آبزیان دارند.

نیشابور در فاصله 127 کیلومتری غرب مشهد واقع است.

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۰
0
0
پول مراکز واکسیناسیونی ک طرح توسعه کار میکنن رو هرچی زودتر بدین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۱
0
0
با این وضعیت اسف بار بودجه و اعتبارات سازمان دامپزشکی در وزارت تولید و تجارت محور جهادکشاورزی که عملا در اختیار مهندسان دامپروری با کینه شدید نسبت به دامپزشکان است،
که اگر این منابع ناچیز مالی حتی اسما هم در حد پارسال باقی می ماند با توجه تورم شدید کافی نبود،

چگونه مدعیان طرفدار تداوم اسارت وزارت جهادکشاورزی نظیر آقای بهزاد رنجبران به خود احازه می دهند که
باز هم از سایه متبرک؟!! آقای حجتی بر سر سازمان دامپزشکی سخن به میان آورند؟؟!
نظر شما
ادامه