کد خبر: ۴۵۱۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ارتباط با تخلفات دانشگاه آزاد در زمینه ثبت نام دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی گفت: نگرانی ما این است که دامنه ثبت نام غیرقانونی دانشگاه آزاد بیش از تعداد اعلام شده از سوی مسئولان باشد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر مرتضی خاتمی» درباره مشکلات به وجود آمده برای دانشجویان دانشگاه آزاد گفت: مشکلات دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد با حضور مسئولان دانشگاه در کمیسیون آموزش مورد بحث و بررسی قرار گرفت؛ بنابر اذعان مسئولان دانشگاه آزاد تخلفی از سوی تعداد قابل توجهی از واحدهای آموزشی دانشگاه در سراسر کشور رخ داده است. همواره اسامی عده‌ای از افراد به عنوان ذخیره اعلام می‌شد اما امسال تعدادی از افراد ذخیره ثبت نام شده‌اند که این موضوع خلاف تمام مقررات دانشگاه آزاد بوده است.

وی گفت: مشکلات بخش قابل توجهی از افرادی که پس از ثبت نام دچار مشکل شده بودند رفع شد. مابه‌ازای افراد جامانده ظرفیت خالی در واحدهای دیگر دانشگاه آزاد وجود دارد؛ بر اساس اعلام مسئولان دانشگاه آزاد برای این افراد نسبت ۳ به ۴ ظرفیت وجود دارد و تنها برای یک چهارم افراد ظرفیت خالی نیست که به همین دلیل از وزارت بهداشت درخواست جذب این تعداد شده که امیدواریم مشکل ایجاد شده بیش از تعداد اعلام شده نباشد.

خاتمی افزود: نگرانی ما این است که دامنه ثبت نام غیرقانونی دانشگاه آزاد بیش از این نسبت بوده باشد؛ کمیته‌ای در ذیل کمسیون آموزش و تحقیقات تشکیل شده است و بنا است این کمیته ماجرا را به صورت کامل بررسی کند تا میزان ظرفیت خالی و ثبت نامی‌ها مشخص شود.

این نماینده مجلس توضیح داد: موضوع رتبه‌بندی دانشجویان نیز باید به گونه‌ای انجام شود که حداقل خطا در آن وجود داشته باشد، امیدواریم برنامه‌ریزی به گونه‌ای صورت گیرد که حق دانشجویان تضییع نشود.

 
 
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۰
0
0
می بینید به علت حساسیتی که در مسئولان کلان کشور از بعد سلامت مردم از بابت افت کیفیت دانش آموختگان پزشکی وجود دارد کمیسیون بهداشت مجلس اینقدر با واسواس، اقتدار تمام و حتی پیشگیرانه به موضوع تخلفات دانشگاه آزاد وارد شده و حتی مسئولان دانشگاه آزاد را به مجلس احضار کرده است!

این در حالی است که با وجود اهمیت چندبرابری کیفیت آموزش دکتران دامپزشک در حفظ سلامت جامعه،
متاسفانه رشته دامپزشکی از چتر حمایتی کمیسیون بهداشت مجلس نمی تواند برخوردار باشد!

نکته دردآورتر این است در نامه نگاری ها برای برخورد با تخلفات گسترده و کاسبکارانه دانشگاه آزاد در پذیرش کیلویی و فله ای
دانشجو،
به جای تکیه بر ابعاد بسیار خطرناک یک دانش آموخته ضعیف دامپزشکی برای بهداشت و سلامت مردم،
قانون بهره وری کشاورزی مورد استناد قرار گرفته است که کمترین دغدغه ذهنی و اهمیت را برای مخاطبان این نامه نگاری ها داراست و دیدیم هم که هیج اتفاقی در عمل نیفتاد!

آیا باز هم نبایستی عبرت گرفت که امید بستن به وزارت های علوم و جهادکشاورزی برای برخورد با افسارگسیختگی جنون آمیز دانشگاه آزاد به مثابه آب در هاون کوبیدن است!
نظر شما
ادامه