کد خبر: ۴۵۱۷۵

در پی مسمومیت ۳۵ عقاب و سارگپه بر اثر تغذیه از لاشه‌های مرغ رهاشده توسط یک مرغداری در سروستان استان فارس، ۵ عقاب مسموم پس از پنج روز درمان و تیمار توسط نیروهای محیط زیست، توانستند دوباره به آسمان بازگردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، اواخر هفته گذشته بود که مسمومیت ۳۵ عقاب و سارگپه در پی تغذیه از لاشه‌های مرغ رهاشده توسط یک مرغداری در سروستان استان فارس خبرساز شد اما حالا پس از تلاش پنج روزه مسئولان محیط زیست استان فارس، ۵ عقابی که تحت درمان قرار گرفته بودند از این مسمومیت جان سالم به در برده و به آسمان بازگشتند.

«سعید محمودی» مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس با اعلام این خبر گفت: زمانی که از ماجرا مطلع و عازم منطقه شدیم، ۲۷ عقاب و سارگپه و همچنین تعدادی سگ بدون صاحب بر اثر تغذیه از لاشه‌های مرغ جانشان را از دست داده بودند. اما ۸ عقاب هنوز زنده بودند که توانستیم با استفاده از شیر و درمان سرپایی، جان سه عقاب را نجات دهیم و شاهد پروازشان در آسمان باشیم. ۵ عقاب مسموم را هم که هنوز زنده بودند به کلینیک دامپزشکی مورد اعتماد اداره کل انتقال دادیم.

وی با بیان اینکه طی روزهای گذشته، از هیچ تلاشی برای زنده نگه داشتن این ۵ عقاب دریغ نشده افزود: وضعیت سلامت این ۵ عقاب، امروز کاملا مطلوب بود و در نتیجه ساعاتی پیش مقدمات رهاسازی آنها در طبیعت فراهم شد.

محمودی ضمن قدردانی از نیروی انتظامی شهرستان سروستان گفت: با همکاری شایسته این نیروهای خدوم، صاحبان مرغ داری مظنون دستگیر شده و به جرم خود اعتراف کرده‌اند. نتایج سم‌شناسی لاشه مرغ‌ها هم بناست از سوی مسئولان دامپزشکی شود.



 
نظر شما
ادامه