کد خبر: ۴۵۱۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر



رئیس محیط‌زیست شاهرود از تلف شدن یک قلاده خرس قهوه‌ای در اثر برخورد با خودروهای عبوری در مسیر جاده مجن خبر داد و گفت: این هفتمین خرس قهوه‌ای است که طی یک سال گذشته تلف‌ می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «علی‌اکبر قربانلو» ضمن بیان اینکه یک قلاده خرس قهوه‌ای در اثر برخورد با خودروهای عبوری در محور مجن شاهرود تلف شد، ابراز داشت: این حادثه ساعت ۲۱ شب گذشته سیزدهم آبان ماه به وقوع پیوست که در پی آن توله خرس از ناحیه سر به‌شدت دچار آسیب‌دیدگی و در نهایت تلف شد.

وی اضافه کرد: با نزدیک شدن خواب زمستانی خرس‌ها و ضرورت ذخیره‌سازی چربی در بدن، تحرکات آن‌ها افزایش‌یافته و از طرفی کمبود غذای حیوان و معدن‌کاوی در بالادست شاهرود خرس‌ها را به باغات و حاشیه روستاهای منطقه می‌کشاند.

افزایش چشم‌گیرتلفات خرس قهوه‌ای در شاهرود

رئیس محیط‌ زیست شاهرود بابیان اینکه تلفات خرس قهوه‌ای در این محور طی یک سال گذشته افزایش چشم‌گیری داشته است، ابراز داشت: از همه همشهریان و رانندگانی که در شب در مسیرهای جاده شاهرود به مجن-تاش و بسطام به آزادشهر رانندگی می‌کنند تقاضا داریم که با سرعت مطمئنه رانندگی کنند و در شب با مشاهده حیوانات وحشی سرعت خود را کاهش دهند تا شاهد چنین اتفاقاتی ناگوار نباشیم.

قربانلو اضافه کرد: از شهروندان تقاضا داریم چنانچه با حیوانات در محورهای شهرستان برخورد کردند ابتدا خونسردی خود را حفظ کرده و سپس به محیط‌ زیست شهرستان ارتباط برقرار کنند تا بتوان حیوان آسیب‌دیده را از خطر مرگ رهایی بخشید.

یک خرس مادر به همراه توله و چهار خرس دیگر در مجموع هفت خرس در این محور از تاریخ هشتم شهریور ۹۶ تاکنون تلف شده‌اند که با توجه به‌اتفاق افتادن موارد متعدد محیط‌ زیست استان سمنان باید برای آن چاره‌ای تدبیر کند.



انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
0
0
جون انسان ها مهتره یا حیوانات؟اگه اون ماشین چپ میکرد ایا محیط زیست پاسخگو بود؟همه چیز باید در جای خود باشد
نظر شما
ادامه