کد خبر: ۴۵۲۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر



رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از تاخیر در پرداخت 200 میلیارد تومان اعتبار مصوب برای تولید واکسن آنفلوانزای فوق حاد پرندگان خبر داد و گفت: این اعتبار هنوز در اختیار موسسه رازی قرار نگرفته است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، «دکتر علی اسحاقی» در خصوص روند تهیه واکسن آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در موسسه رازی گفت: این بیماری از جمله بیماری های خطرناک طیور است که شیوع آن به سرعت اتفاق می افتد و خسارت های اقتصادی فراوانی را در مزارع پرورشی به بار می آورد.

وی افزود: موسسه رازی طی 15 سال گذشته در راستای وظایف ملی و حاکمیتی، تمام امکانات خود را برای شناسایی سویه های در گردش به کار گرفته و در این سال ها محققان این مجموعه در آزمایشگاه آنفلوانزای موسسه به صورت شبانه روزی با سازمان دامپزشکی همکاری کرده اند.

رئیس موسسه رازی با اشاره به وجود مجهزترین آزمایشگاه تشخیص آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و تولید واکسن آنفلوانزا با سویهH9N2  در این موسسه یادآور شد: اسفندماه سال گذشته مجلس شورای اسلامی با تصویب بند الحاقی تبصره 13 لایحه بودجه 97، تصویب کرد معادل دو هزار میلیارد ریال برای تولید و ارتقای کیفی واکسن آنفلوانزای طیور در اختیار موسسه رازی قرار بگیرد اما با گذشت بیش از نیمی از سال 97 هنوز ریالی از این مبلغ تخصیص نیافته است.

دکتر اسحاقی تصریح کرد: هماهنگی و همکاری نهادهای مسئول برای اجرای این بند از لایحه بودجه ضروری است زیرا برای تولید این واکسن چه در بخش خصوصی یا در موسسه رازی نباید زمان را بیش از این از دست داد.

گفتنی است، موسسه رازی بهمن ماه سال گذشته همایش ملی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را با هدف آگاه سازی و ارتقای توانمندی کلینیسین ها و بهره برداران صنعت طیور برای مقابله با این بیماری با حضور متخصصان، کارشناسان و اساتید فن برگزار کرد.
 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
مجید
|
United States of America
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
0
0
اگر سازمان دامپزشکی زیر مجموعه وزارت بهداشت بود مطمئن باشید تمام این مبلغ توسط موسسه رازی دریافت شده بود .وزارت جهاد کشاورزی هیچ سنخیتی با واکسن سازی و سرم سازی ندارد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
0
0
با سلام
بیش از 200 نفر هیات علمی انجا چکار می کنند ؟
این همه امکانات چرا دنیال این و ان برای واردات واکسن بصورت بالک می گردند ؟
این همه امکانات در زمین بدون رقیب چرا از همه عقب افتادند؟
چرا حتی یک سال صورتحساب مالی منتشر نمی کنند ؟
چرا به عموم نمی گویید منحرف شده موسسه ؟
توضیح بدهید واکسن طاعون نشخوارکنندگان را با چه شیوه ای تولید می کنید؟
چا دولت برای تولید واکسن باید به موسسه پول بدهد در حالیکه بخش خصوصی ارزانتر و بهتر تولید می کند؟
یکبار نتیجه سال مالی منتشر کنیدتا ببینید چرا سالی بیش از یکصد میلیارد تومان فقط حقوق می پردازید چرا دولت باید برای تولید واکسن هزینه بکند در حالیکه بخش خصوصی ارزانتر تولید می کند و هیچ هزینه ای برای دولت ندارد و دامدارد باید هزینه رازی را بدهد
نگاهی بیندازید در پیرامون خودمان
نظر شما
ادامه