کد خبر: ۴۵۲۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
رئیس سندیکای تولیدکنندگان و صادرکنندگان داروهای دامپزشکی ایران:
«حجت‌الله ذبیحی» افزود: با ادامه مشکلات تولید داروهای دامپزشکی، کمبود و در پی آن شیوع بیماری‌های دامی و مشترک در کشور اجتناب‌ناپذیر است ...
 

حکیم مهر: رییس سندیکای تولیدکنندگان و صادرکنندگان داروهای دامپزشکی ایران گفت: مشکلات مربوط به تامین منابع ارزی و توزیع به موقع آن میزان تولید داروهای دامپزشکی را نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد کاهش داده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از اقتصادآنلاین، «حجت‌الله ذبیحی» با بیان اینکه 98 درصد داروهای دامپزشکی در داخل کشور تولید می‌شود، افزود: بی‌برنامگی و بی‌نظمی در وزارت صمت و سازمان‌های تابعه، هر روز تولیدکنندگان را با مشکل جدیدی رو به رو می‌کند.

وی ادامه داد: از جمله این بی‌نظمی‌ها بسته شدن دوره ای سامانه جامع تجارت به بهانه خرابی است که در تامین مواد اولیه و روند تولید اختلال ایجاد می‌کند.

به گفته ذبیحی، آخرین بار به دلیل خرابی این سامانه تامین مواد اولیه تولید داروی دامپزشکی با تاخیر 3 هفته ای رو به رو شد.

وی نتیجه بی‌برنامگی و بی‌نظمی در وزارت صمت و سازمان‌های تابعه را افزایش تقلب و تخلف در تولیدات دانست.

ذبیحی یادآور شد: هر یک از کارخانه‌های تولید داروی دامپزشکی صدها کارمند و کارگر دارند که اختلال در تولید آن‌ها به کاهش نیرو و اخراج تعداد زیادی از آن‌ها منجر می‌شود که نتایج اقتصادی و اجتماعی منفی زیادی به بار می‌آورد.

رییس سندیکای تولیدکنندگان و صادرکنندگان داروهای دامپزشکی ایران با بیان اینکه اخیرا 10 ماده اولیه که با نرخ دولتی تامین می‌شد نیز گران شده است، افزود: برخی مواد اولیه که از منابع داخلی مانند پتروشیمی‌ها تامین می‌شد تا 600 درصد رشد قیمت داشته است.

ذبیحی در پایان با بیان اینکه در حال حاضر کمبودی در دارو و واکسن دامپزشکی نداریم، تاکید کرد: با ادامه مشکلات تولید داروهای دامپزشکی، کمبود و در پی آن شیوع بیماری‌های دامی و مشترک در کشور اجتناب ناپذیر است.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
0
0
دامدار و مرغدار جای علوفه و دان به حیوانش دارو میده.همون بهتر که تولید کم بشه و از این مصرف وحشتناک دارو کم بشه
نظر شما
ادامه