کد خبر: ۴۵۲۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر



مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان همدان گفت: متأسفانه متصدیان مراکز عرضه و فروش مرغ و ماهی برای صرفه جویی در مصرف برق، اقدام به خاموش کردن یخچال می‌کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «حسین خالقی‌مجد» با اشاره به ۴ هزار و ۶۵۳ مورد بازرسی بهداشتی مرکز بهداشت از ابتدای مهر تا ۱۵ آبان‌ماه عنوان کرد: از این تعداد بازرسی، ۳۱۱ مورد مربوط به صنف مرغ و ماهی بوده که ۶ مورد آن منجر به صدور اخطاریه و ۳ مورد منجر به تعطیلی شده است.

وی با بیان اینکه ۱۷ مورد بازرسی مشترک از صنف مرغ و ماهی همراه با اداره دامپزشکی صورت گرفته است، افزود: برنامه گشت و بازرسی همواره به دو صورت مشترک و غیرمشترک انجام می‌گیرد؛ بازرسی‌ها به شکل مشترک به گونه‌ای است که مرکز بهداشت همراه دامپزشکی، تعزیرات و سازمان صنعت، معدن و تجارت از اصناف مربوطه بازرسی می‌کنند.

وی در تشریح فرآیند بازرسی توسط مرکز بهداشت، مطرح کرد: ۴۴ واحد بازرسی در شهر همدان مشغول فعالیت است که از تمامی اماکن فروش موادغذایی، استخر، هتل و آرایشگاه‌ها بازرسی می‌کند؛ طی بازرسی‌ها اگر شاهد تخلف واحدی باشیم، مرکز بهداشت اقدام به ارسال اخطار به شکل مکتوب برای رفع نواقص می‌کند و در صورت بروز بی‌اعتنایی به اخطار نخست، اقدام به ارسال اخطار تأکید و در صورت بی‌اعتنایی مجدد، با اعطای مهلت حداکثر ۶۰ روز اقدام به پلمب محل می‌شود.

خالقی‌مجد با اشاره به عمده مشکلات موجود در مراکز عرضه و فروش مرغ و ماهی، عنوان کرد: متأسفانه متصدیان به علت صرفه جویی در مصرف برق، اقدام به خاموش کردن یخچال می‌کنند که اکثرا متوجه منطقه خیابان شهدا، حدفاصل هتل یاس تا سرگذر است به طوریکه تعداد زیادی از مغازه‌های واقع در این خیابان، از یخچال‌های خوابیده استفاده می‌کنند و به همین علت درهای این یخچال‌ها باز است بنابراین گردوغبار، ترشحات مخاطی مانند عطسه و حشرات موذی آلودگی‌هایی ایجاد می‌کنند.

وی با تأکید بر اهمیت دادن به سلامت و بهداشت مواد غذایی هنگام خرید، خاطرنشان کرد: شهروندان باید علاوه بر قیمت مناسب، به بهداشت و سلامت مواد غذایی اهمیت دهند این در حالیست که اغلب شهروندان تنها به قیمت محصول فکر کرده و به بهداشت و چگونگی عرضه توجهی نمی‌کنند.

مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت همدان در رابطه با عرضه مرغ به صورت تکه‌ای توسط عرضه‌کنندگان مرغ نیز بیان کرد: در صورت انتخاب مرغ با توجه به تاریخ انقضاء و مندرجات بسته‌بندی توسط مشتری اقدامی خلاف قانون نیست اما اگر مراکز عرضه خود اقدام به فروش مرغ به صورت تکه‌ای کنند، کاری خلاف است.



انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
0
0
این موضوع جدیدی نیست.یکی از معایب طرح بسته بندی مرغ همین است که در پلاستیک فشرده خونابه موجود در دمای بالا موجب گندیدگی مرغ می شود در حالیکه مرغ بدون پلاستیک در یخ چنین مشکلاتی ندارد.این نکته ضروریست که مرغی که تاریخ مصرفش در واحد عرضه تمام می شود به کشتارگاه مرجوع شده و با تاریخ جدید ریپک‌ می شود.یعنی در اصل قضیه تاریخ مصرف تفاوتی حاصل نشده است.
فی الواقع مرغ فروش هم مقصر نیست چرا که سود مرغ و گوشت در مقایسه با برق مصرفی کم است.
طرحی که توسط یک عده آیین نامه ساز در سازمان دامپزشکی نوشته شود که اصلا در جریان مشکلات مملکت نیستند و در عمرشان گوشت و مرغ و کشتارگاه ندیده اند،این عوارض هم دارد.
به امید اینکه آیین نامه ها و قوانین و طرحها بومی شود و مشکل مسوولان فنی کشور هم حل شود تا مردم بیشتر از این صدمه نبینند
نظر شما
ادامه