کد خبر: ۴۵۲۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
بر اساس یافته‌های محققان دانشکده دامپزشکی Tufts آمریکا:
محققان دانشکده دامپزشکی Tufts آمریکا به تازگی دریافتند که استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها در سگ‌های خانگی منجر به کلونیزه شدن ارگانیسم‌های مقاوم در بدن صاحبان آنها خواهد شد ...


حکیم مهر: محققان دانشکده دامپزشکی Tufts آمریکا به تازگی دریافتند که استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها در سگ‌های خانگی منجر به کلونیزه شدن ارگانیسم‌های مقاوم در بدن صاحبان آنها خواهد شد!

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، مبارزه با مقاومت ضد‌میکروبی یکی از مهمترین مسائل بهداشتی قرن اخیر می‌باشد. به عنوان مثال مرکز FDA دامپزشکی، به تازگی برنامه‌ای 5 ساله در جهت مدیریت مواد ضد‌میکروبی در تنظیمات دامپزشکی گنجانده است.

محققان دانشکده دامپزشکی Tufts آمریکا، تاثیر استفاده طولانی مدت از آنتی‌بیوتیک در درمان سگ‌ها بر ایجاد مقاومت در حیوانات فوق و صاحبانشان را مورد بررسی و تحقیق قرار دادند. آنها دریافتند که عوامل بیماریزای مقاوم می‌توانند از حیوانات همراه به صاحبانشان منتقل شوند.

 

در این تحقیق هشت جفت سگ به همراه صاحبانشان مورد مطالعه قرار گرفتند. این حیوانات دچار بیماری‌ عفونی شده و به بخش اورژانس حیوانات کوچک بیمارستان فوستر واقع در North Grafton مراجعه نمودند و طبق تشخیص دکتر دامپزشک، نیازمند مصرف 14 روزه از آنتی‌بیوتیک آموکسی‌سیلین کلاوولانات بودند.

به علاوه صاحبان این حیوانات در یک مکان با سگ‌هایشان زندگی می‌کردند و در تماس مکرر با این حیوانات بودند. البته لزوما با دهان حیوان هم به طور مستقیم در تماس نبودند. لازم به ذکر است که این افراد در طی سی روز اخیر، از هیچ نوع آنتی‌بیوتیکی استفاده نکردند.


نمونه‌های مورد نیاز از سگ‌ها و صاحبانشان قبل و پس از تجویز آنتی بیوتیک به حیوانات جمع‌آوری گردید و سپس کشت داده شدند و از جهت مقاومت به آمپی‌سیلین، سیپروفلوکسازین، بتالاکتامازها و ... مورد بررسی قرار گرفتند.

پس از تجزیه و تحلیل، محققان بدین نتیجه دست یافتند که استفاده از آنتی‌بیوتیک آموکسی‌سیلین کلاوولانات می‌تواند منجر به ایجاد مقاومت ضد میکروبی در سگ‌ها و همچنین صاحبان در تماس نزدیک با ایشان گردد.

در رابطه با انتقال این مقاومت از انسان به حیوان محققان خاطر نشان نمودند که مطالعات مفصل‌تری در دست مطالعه می‌باشد.

منبع: American Veterinarian

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
0
0
قابل توجه بعضی ها که هر موردی که نیاز به آنتی بیوتیک دارد بطور کور میبندش به آخرین نسل موجود آنتی بیوتیک تا اگر مقاومتی هم بوجود می آید از نوع آخرین مدلش باشد .!
نظر شما
ادامه