کد خبر: ۴۵۲۹۸


رئیس اداره دامپزشکی ماهشهر از دفن بهداشتی لاشه‌های مرغ رها شده در محدوده ابتدای جاده ماهشهر- امیدیه خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل ار روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، «دکتر سعید کیوان نیا» با اعلام این خبر افزود: در پی گزارش واصله درخصوص معدوم سازی لاشه‌های مرغ تلف شده که در منطقه رها سازی شده بودند و بصورت موقت توسط اداره محیط زیست دفن و خاکریزی انجام گرفته بود کارشناسان دامپزشکی اقدام به دفن بهداشتی لاشه‌ها نمودند.

دکتر کیوان نیا با تاکید بر لزوم رعایت مسائل بهداشتی در امحاء تلفات طیور افزود: امحاء و دفن بهداشتی ضایعات و لاشه‌های تلف شده مرغداری‌ها یکی از اصول مهم در پیشگیری از بروز بیماری‌های واگیر طیور است که باید حتما مورد توجه قرار گیرد.

کیوان نیا بیان کرد: همچنین هماهنگی‌های لازم با فرمانداری شهرستان، اداره راه و ترابری و شهردار شهرستان بندر ماهشهر در زمینه دفن بهداشتی لاشه‌های مرغ رها شده در محدوده جاده صورت گرفت.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ماهشهر رهاسازی تلفات طیور در حاشیه راه، رودخانه و ... را تهدیدی جدی علیه سلامت عمومی جامعه دانست و گفت این امر می‌تواند برای پرورش دهندگان طیور صنعتی و همچنین روستاییان خسارت و بیماری ایجاد کند.

دکتر کیوان نیا خاطرنشان کرد: هرگونه دفن بهداشتی مواردی از این قبیل باید تحت نظارت اداره دامپزشکی و ادارات ذیربط صورت پذیرد و از شهروندان محترم خواستار گزارش سریع و پرهیز از هرگونه اقدام غیر اصولی معدوم سازی گردید.


نظر شما
ادامه