کد خبر: ۴۵۳۲۸



مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: عملکرد شهرداری‌های سمنان، شاهرود، دامغان، گرمسار و مهدیشهر در تجهیز و استاندارد سازی کشتارگاه‌های دام سبک و سنگین به هیچ عنوان مطلوب نیست.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر محمد سعیدی» افزود: در 5 سال گذشته 11 کشتارگاه در استان سمنان فعال بود که از این تعداد 6 کشتارگاه به دلیل رعایت نشدن نکات بهداشتی غیرفعال شد.

وی خاطر نشان کرد: اکنون 5 کشتارگاه به صورت نیمه صنعتی در استان سمنان فعالیت می‌کنند که هیچ یک از این کشتارگاه ها پروانه بهره‌برداری ندارند.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان ادامه داد: این اداره کل وظیفه نظارت بر روند کشتار و رعایت نکات بهداشتی در کشتارگاه ها را برعهده دارد و عملیات ساخت و تجهیز مراکز کشتار دام بر عهده شهرداری های استان است.

دکتر سعیدی اضافه کرد: اگر کشتارگاه‌های موجود استان سمنان برای رفع مشکلات زیرساختی و نکات بهداشتی اقدام نکنند در آینده نزدیک این اماکن تعطیل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کشتارگاه شاهرود اگر حتی تمامی نکات ساختاری و تجهیزاتی را رعایت کند به دلیل آن که در محدوده شهری قرار دارد باید تعطیل شود.

دکتر سعیدی گفت: اکنون برای ساخت کشتارگاه‌های جدید در سمنان، شاهرود و دامغان با سرمایه گذار مذاکره هایی انجام شده است که امیدواریم با اتخاذ تدابیر راهبردی برای عملیات ساخت این طرح‌ها اقدام شود.

مدیرکل دامپزشکی سمنان تصریح کرد: کشتارگاه گرمسار به دلیل آنکه در بیرون شهر قرار دارد با تجهیز و رفع مشکلات زیرساخت می تواند پروانه بهره‌برداری دریافت کند.

به گزارش ایرنا، روزانه دستکم 500 راس دام سبک و 40 راس دام سنگین در کشتارگاه‌های نیمه صنعتی استان سمنان ذبح می‌شود.


 

نظر شما
ادامه