کد خبر: ۴۵۳۴۰
تعداد نظرات: ۵ نظر
 

اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه به عنوان دبیر کارگروه پدافند غیر عامل جهاد کشاورزی با حضور مدیر کل پدافند غیرعامل استان و اعضاء این کارگروه اقدام به برگزاری رزمایش دور میزی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سالن جلسات اداره کل دامپزشکی کرد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، در رزمایش دور میزی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان که به مناسبت گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل برگزار شد، «دکتر امید حاج محمدی» سرپرست اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به اقدامات انجام شده در این حوزه گفت: نقش پدافند غیر عامل در ایجاد امنیت و سلامت غذایی برای آحاد مردم بسیار مهم بوده و نباید ساده از آن گذشت.

دکتر حاج محمدی بر اساس گزارش سازمانی جهانی بهداشت دام حدود 80 درصد بیماری های مشمول بیوتروریسم را در حوزه دامپزشکی دانست و تصریح کرد: 60 در بیماری های عفونی در انسان و 75 درصد  بیماری های نوپدید، منشاء دامی دارند که اهمیت شناخت حمله های بیوترورسیم را دوچندان می کند.

وی افزود:  به علت هم مرزی با کشور عراق و به واسطه بحرانی که در این کشور وجود دارد در این حوزه با بکارگیری برنامه های منسجم و هدفمند در جهت پایش، کنترل و همچنین مصون سازی بدن دام ها در مقابل تهدید بیماری ها اقدامات ویژه ای انجام شده است.

وی با مهم دانستن برقراری قرنطینه های مرزی در پدافند غیر عامل، افزود: موافقت نامه های لازم  با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برای ایجاد پست قرنطینه ای و داکت مرزی در مرز خسروی در شرف مبادله است.

دکتر حاج محمدی تهدیدات زیستی که بیوتروریسم و آگروتروریسم از مهم‌ترین مصادیق آن است را یکی از مهم‌ترین تهدیدات مورد توجه دانست و خاطر نشان کرد: در بخش دامپزشکی بیشتر موضوع آگروتروریسم مطرح است که معنای آن استفاده عامدانه از آفت‌ها علیه دام و یا گیاه است که باعث خسارات هنگفتی به مملکت می‌شود.

«دکتر حیدری» رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور در ادامه افزود: نقش دامپزشکی در پدافند غیرعامل به خصوص پدافند زیستی با توجه به پتانسیل و ظرفیت های استان در زمینه دامپروری را سنگین تر می کند.

وی اجرای گشت مشترک نظارت بهداشتی بر واحدهای صنعتی و روستایی طیور،برگزاری کلاس های آموزشی، توزیع تراکت های آموزشی، پایش و مراقبت را جز وظایف خطیر دامپزشکی در بحث پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان دانست و افزود: از سال 1384 تاکنون خوشبختانه هیچ موردی از بیماری آنفلوانزای فوق حاد  پردنگان در واحد های صنعتی طیور استان مشاهده نشده است.

این مقام مسئول به آموزش در راستای ارتقاء سطح امنیت زیستی در واحد های پرورش طیور تاکید کرد و گفت: عرضه طیور به شکل زنده در سطح شهر ها میتواند عامل انتشار بیماری های طیور در جامعه انسانی باشد.

مدیرکل پدافند غیر عامل استان «مهندس علیرضا حیدری» نیز ضمن تشکر و قدردانی از دست اندر کاران  برگزاری این رزمایش دورمیزی خاطرنشان کرد: دامپزشکی با تامین زیرساخت های لازم، نقش مهمی در حفظ و توسعه صنعت دامپروری کشور و تامین سلامت دام و به تبع آن سلامت انسان دارد.

مهندس حیدری با اشاره به معدوم سازی طیور مبتلا به آنفلوانزا در 24 ساعت، افزود: برگزاری چنین رزمایش هایی موجب تسریع در کار و تمرینی برای موقع بحران است.

وی تامین سلامت مردم را از اهداف غایی پدافند غیر عامل دانست و خاطرنشان کرد: در حوزه پدافند زیستی به عنوان یکی از شاخه های پدافند غیر عامل که بحث بیماری ها را در بر می گیرد خدارو شکر تا به حال موفق عمل شده که این را مدیون زحمات دامپزشکی میدانیم.

گفتنی است که مسئولیت اجرای رزمایش دور میزی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را «دکتر رسول محمدی جاوید» مسئول پدافند غیر عامل اداره کل دامپزشکی استان بر عهده داشت.

 
 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۰۵:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
0
0
با سلام‌میشه بفرمایید این رزمایش دورمیزی را چه کسی اختراع کرده است؟
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۶:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
0
0
دور میزی واقعا یعنی هیچی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
0
0
تمام تصمیمات در سازمان دامپزشکی دور میز وپشت درهای بسته وبدون ذره ای ....در حال انجام است که روزگارمان چنین است
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
0
0
بگید جلسه, چرا الکی گندش میکنید میگید رزمایش؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
0
0
بنظر می رسه این جلسات فقط برای خودنمایی باشه وهیچ خروجی دیگه ای نداشته باشه.
نظر شما
ادامه