کد خبر: ۴۵۳۵۸



در پی اولین سالگرد زلزله استان کرمانشاه، رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه به همراه سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان سرپل ذهاب از دامداری‌های آسیب دیده روستایی بازدید و مشکلات موجود را بررسی کردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، به دنبال اولین سالگرد زلزله با تاکید سرپرست اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، «دکتر مجید همتی «رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی به همراه مسئول اداره دامپزشکی سرپل ذهاب جهت بررسی بیماری دام‌ها و اقدامات پیشگیرانه بهداشتی دامپزشکی از قبیل: سم پاشی دامداری‌ها و عملیات مایه کوبی دام‌ها از تعدادی از روستا‌های مناطق زلزله زده سرپل ذهاب و قصرشیرین بازدید کردند.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی استان ضمن معاینه و بررسی وضعیت سلامت دام‌ها در این مناطق، تاکید کرد: مسئولین اداره‌های دامپزشکی در مناطق زلزله زده در بررسی‌های میدانی وضعیت عملیات واکسیناسیون و پیشگیری از بیماری‌ها طی یک سال گذشته اعلام و اگر چنانچه در منطقه‌ای عملیات مایه کوبی و سم پاشی بدن و جایگاه‌های دام باقی مانده در اسرع وقت جهت پیشگیری از بیماری‌ها اقدامات لازم را به عمل آورند.

وی با اشاره به انجام بازدید‌های لازم از اداره‌های دامپزشکی و همچنین مراکز درمانی و مایه کوبی بخش خصوصی شهرستان‌های زلزله زده، به ارائه خدمات به صورت تمام وقت به دامداران تاکید شد.

همتی تصریح کرد: جهت ایجاد ثبات و پایداری در منطقه و همچنین پیشگیری از بیماری‌ها، عملیات واکسیناسیون، سم پاشی، پایش و مراقبت از بیماری‌ها به صورت مستمر و مداوم در این مناطق همچنان ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در مناطق زلزله زده همچنان نخاله‌های ساختمانی در روستا‌ها وجود دارد و آسیب دیدن جایگاه‌های دام و نبودن وضعیت بهداشتی مناسب دادن جیره و خوراک مناسب به دام‌ها لازم و ضروریست و توصیه می‌شود که دامداران همکاری‌های لازم را با اکیپ‌های مایه کوبی و اداره‌های دامپزشکی داشته باشند.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی استان همچنین از دامداران خواست: هرگونه تلفات یا علائم بیماری در دام را در اسرع وقت به صورت حضوری با ادارت دامپزشکی و یا با تلفن ۱۵۱۲ و یا سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ با اداره کل دامپزشکی در میان بگذارند.


نظر شما
ادامه