کد خبر: ۴۵۳۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر



مدیر کل دامپزشکی خراسان شمالی با اشاره به اجرای طرح شناسایی بیماری تب مالت در میان دام های آلوده این منطقه گفت: انجام این طرح در دو سال گذشته اجرا شد اما به علت عدم اختصاص اعتبار، نیمه کاره باقی مانده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر سید محمد مهدی احمدی» با اشاره به اینکه رقم پیش بینی شده برای اجرای این پروژه یک میلیارد و 800 میلیون تومان بوده است، افزود: برای اجرای این طرح ابتدا باید نمونه‌گیری‌های لازم از دام انجام و سپس دام بیمار حذف می‌شد که البته امر واکسیناسیون دام نیز به همراه آن به مرحله اجرا می‌رسید.

وی با بیان اینکه این اداره کل موفق شد این طرح را در میان جمعیت دامی سبک انجام دهد، ادامه داد: بعد از آن باید طرح در میان جمعیت دامی سنگین نیز اجرا می شد که به علت کمبود اعتبار فقط در یک شهرستان عملیاتی شد.

دکتر احمدی اظهار کرد: طی نمونه‌گیری‌های انجام شده از دام های مذکور 11 راس بیمار شناسایی و حذف شد اما اعتبار لازم برای پرداخت غرامت هنوز به این اداره کل اختصاص نیافته که آن را به دامدار پرداخت کند.

وی تصریح کرد: از اعتبار پیش بینی و اعلام شده فقط 200 میلیون تومان اختصاص یافته است.

گفتنی است بیماری تب مالت یکی از بیماری هایی است که بنا به اعلام دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی میزان شیوع بالایی در جمعیت انسانی دارد که یکی از راه های مبارزه علیه این بیماری پیشگیری و درمان و حذف دام های بیمار است.



انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
0
0
واقعا از کل دام سبک تست شده فقط 11 راس آلوده بوده؟!؟!؟
چقدر جالب.
نظر شما
ادامه