کد خبر: ۴۵۳۷۴
تعداد نظرات: ۸ نظر
رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی:
«دکتر علی اسحاقی» افزود: موسسه رازی یکی از معدود مراکز جهانی است که علاوه بر واکسن‌های پزشکی، واکسن و فرآورده‌های بیولوژیک دامپزشکی را نیز تولید می‌کند ...
 

حکیم مهر: رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی، از انجام گفت و گو با نمایندگان یونیسف و سازمان های خیریه جهانی در نشست سالانه تولیدکنندگان واکسن کشورهای در حال توسعه خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، «دکتر علی اسحاقی» با اشاره به برگزاری نشست تولیدکنندگان واکسن کشورهای در حال توسعه در کون مینگ چین گفت: این اجلاس با هدف بهبود و توسعه صنعت واکسن سازی در کشورهای در حال توسعه با حضور بیش از 50 کشور به مدت چهار روز  در شهر کون مینگ چین برگزار شد.

وی افزود: برگزاری اجلاس  DCVMN به صورت سالانه بوده و موسسه رازی به عنوان یکی از اعضای این شبکه بین المللی حق عضویت می پردازد به همین علت حضور در اجلاس برای معرفی هر چه بهتر موسسه و دعوت از محققان موسسه برای شرکت در کارگاه های تخصصی که در نقاط مختلف دنیا برگزار می شود، با اهمیت است.

رئیس موسسه رازی با بیان اینکه کشورهای عضو این شبکه بیشتر تولیدکننده واکسن های پزشکی هستند، یادآور شد: موسسه رازی یکی از معدود مراکز جهانی است که علاوه بر واکسن های پزشکی، واکسن و فرآورده های بیولوژیک دامپزشکی را نیز تولید می کند و از این نظر از اعضای شاخص شبکه تولیدکنندگان واکسن کشورهای در حال توسعه محسوب می شود.

وی اضافه کرد: همچنین با توجه به وجود بیماری های مشترک متعدد بین انسان و حیوان، پیشنهاد دادیم در دوره های آتی مباحث دامپزشکی نیز در کنار موضوعات پزشکی در این نشست مورد توجه قرار گیرد.

دکتر اسحاقی تبادل اطلاعات و آشنایی با موانع و چالش های ساخت واکسن در کشورهای در حال توسعه را از دیگر اهداف این نشست برشمرد و گفت: در این اجلاس علاوه بر کشورهای در حال توسعه، نمایندگانی از شرکت های معتبر واکسن سازی جهان، بنیادهای خیریه جهانی و یونیسف نیز برای حمایت از شرکت ها و مراکز ساخت واکسن و فعال در عرصه سلامت حضور داشتند.

وی در این سفر به بازدید از سه شرکت تولید کننده تجهیزات مورد نیاز واکسن سازی و انجام مذاکراتی برای خریداری این واکسن ها، همچنین بازدید از یکی از شرکت های واکسن سازی کشور چین که دارای خط تولید واکسن فلج اطفال تزریقی است، اشاره کرد و گفت: با توجه به تجربه موفق موسسه رازی در ساخت واکسن فلج اطفال خوراکی و تلاش مجموعه "رازی" برای تولید نوع تزریقی این واکسن، بازدید از شرکت واکسن سازی چینی و برقراری تعامل دو طرفه با این شرکت برای ما مهم بود.

رئیس موسسه رازی تصریح کرد: کمبود واکسن فلج اطفال تزریقی در دنیا به ویژه در کشورهای در حال توسعه از مهمترین موضوعات مورد توجه در این نشست بود و تاکید شد مورد توجه جدی شرکت های واکسن سازی قرار گیرد.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه تقویت روابط بین الملل و توسعه صادرات از اولویت های موسسه رازی است و سفر اخیر از این نظر هم پُربار بود، اظهار کرد: تلاش های زیادی از ابتدای سال تا کنون برای گسترش روابط بین المللی موسسه رازی با مراکز علمی و واکسن سازی دنیا انجام شده و نتایج خوبی کسب کرده ایم. در اجلاس  DCVMN نیز گفت و گوهایی اثربخش با شرکت ها و تولیدکنندگان واکسن و فرآورده های بیولوژیک انجام دادیم که امیدواریم به زودی شاهد نتایج مثبت آن باشیم.

دکتر اسحاقی تصریح کرد: در دنیا جایی مانند موسسه رازی با طیف گسترده ای از تولیدات بیولوژیک وجود ندارد و اگرچه در دنیا شناخته شده ایم اما برای ارتقاء جایگاه موسسه که نمادی از توانمندی های کشورمان است باید ضعف های مان را بپذیریم و برای رفع آن بیشتر تلاش کنیم.

به گفته وی تقویت روابط بین الملل در این بین نقش پررنگی دارد و در این اجلاس نیز پیشنهادهایی با نمایندگان یونیسف و بنیادهای خیریه جهانی برای استفاده از واکسن های موسسه رازی در مناطق محروم دنیا مطرح شد.

گفتنی است؛ نشست عمومی سالیانه شبکه تولیدکنندگان واکسن کشورهای در حال توسعه 2018  (DCVMN) ، از 29 اکتبر تا 1 نوامبر در شهر کون مینگ چین برگزار شد.

 
 
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
0
0
بیانات جناب آقای دکتر اسحاقی
رئیس محترم موسسه رازی نشانگر این است ک
موسسه رازی اساسا یک بنیاد پزشکی است که واکسن های دامپزشکی را هم می ساخته است و جای آن در وزارت تولیدی جهادکشاورزی نیست!

و این بر می گردد به شکل گیری هسته اولیه دامپزشکی در نزدیک به 100 سال پیش یعتی سال 1300 که در پی تلفات سنگین بیماری هایی همچون طاعون گاوی،
اداره ای به نام "اداره دفع آفات حیوانی"
زیر نظر موسسه پزشکی پاستور تشکیل شد که
عملا امور دامپزشکی را انجام می داد
و تا 1318 این
ساختار اولیه دامپزشکی زیر نظر وزارت بهداری سابق قرار داشت!

ولی متاسفانه در سال 1318 طی بخشنامه ای علی رغم مخالفت شدید مرحوم دکتر عبدالله حامدی بنیانگذار دامپزشکی نوین ایران که تحصیل کرده فرانسه بود و
موج سرتاسری اعتراضات دامپزشکان،
دامپزشکی به اجبار از وزارت بهداری منفک و به وزارت کشاورزی و در پس از انقلاب اسلامی به وزارت جهادکشاورزی منتقل شد!

بنابراین آنهایی که به اشتباه می گویند
دامپزشکی ایران از اول تشکیل خودد زیر نظر وزارت فلاحت بوده اطلاع صحیحی ندارند و اتفاقا واقعیت تاربخی برعکس این حالت بوده و
دامپزشکی ایران تا سال 1318 به عنوان شاخه ای از وزارت بهداری فعالیت تخصصی و مستقل موفقی داشت و تا آن زمان در اوج احترام و اقتدار قرار داشت!

اما با کمال تاسف پس از انتقال اجباری در 1318،
با به حاشیه رفتن دامپزشکی در وزارت کشاورزی و سپس جهادکشاورزی،
به علت بغض، حسادت و کینه شدید مهندسین دامپروری و امور دام نسبت به دکتران دامپزشک به این روز سیاه و مصیبت بار افتاده است که
حتی نمی تواند بودجه طرح هایش را تامین کند و خروار خروار افرادی ناشایست با صرف پول مدرک دکترای دامپزشکی را می خرند
و این در هیج دنیا نه سابقه داشته و نه دیده می شود!!!
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۶:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
0
0
اولا موسسه رازی از معدود جاهایی است که علاوه بر واکسن ها و فرآورده های دامپزشکی چند محصول پزشکی هم تولید میکند. اهل فن تفاوت این را با فرمایشات شما خوب میفهمند.

دوما بهتر است تعامل و بهبود روابط ابتدا از داخل موسسه و سپس با سازمان دامپزشکی و وزارت بهداشت آغاز شود.

ثالثا برای این منظورها از افراد مرتبط و شاخص و با تجربه استفاده شود.
ناشناس
|
Austria
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
0
0
واکسن انتروتوکسمی چرا کمه تو خراسان رضوی؟
دکتر سلطانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
0
0
در پاسخ کامنت اول عرض کنم این که میفرمایند "بغض و کینه کارکنان جهاد و مهندسان نسبت به دامپزشکان" ابدا این طور نیست و بنده به عنوان دامپزشک بخش دولتی جز احترام و همکاری مشترک ندیدم.
شاید در بخش خصوصی استحکاک هایی باشد که بنده اظهار نظری نمیکنم ولی بعید میدانم با انتقال وزارت خانه هم در این استحکاک های احتمالی تفاوتی ایجاد کند چون موضوع صنفی است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
0
0
انشاء الله که اطرافیان دامپرور آقای دکتر سلطانی حتما آنطوری که باشند که ایشان تجربه کردند!
ولی وقتی پای درد دل تعداد زیادی از همکاران دامپزشک چه پیشکسوت چه جدید می نشینیم خاطرات تلخ زیادی از برخوردهای اداری عملا خصومت آمیز مطرح می کنند!
البته ابدا موضوع عدم سنخیت و هماهنگی بین دامپزشکی و معاونت امور دام در حفظ ظاهر نکردن و بی احترامی نیست و این تنزل آن واقعیت تلخی است که حداقل باعث شد دامپزشکی
برای فرار از آن از چاله "وزارت کشاورزی" سابق به چاه "وزارت جهادکشاورزی" فرو بیفتد!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
0
0
یک نفر به رییس موسسه یاد اوری نماید که تعدادی از واکسنهای موسسه در اثر بکار گیری افراد نا اگاه دیگر تولید نمی شوند و بقیه هم همین مسیر را طی می کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
0
0
‌قانون مؤسسه سرم و واکسن‌سازی رازی
‌مصوب 7 بهمن ماه 1337

تبصره 2 - رییس کل مؤسسه رازی با پیشنهاد شورای عالی و تصویب وزیر کشاورزی از بین
دکتران دامپزشک متخصص در فنون میکرب‌شناسی و‌سرم و واکسن‌سازی انتخاب می‌شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
0
0
رئیس موسسه دامپزشکان را از تصدی امور موسسه حذف می کند آنوقت در کنگره ها و نشریات دامپزشکی اظهار [نظر] می فرماید!!!
نظر شما
ادامه