کد خبر: ۴۵۳۷۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
 

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس صید و شکار را امری منسوخ شده دانست و از سازمان حفاظت محیط زیست خواستار لغو سریع تر مجوز شکار پرندگان شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «حبیب الله نیکزادی پناه» در واکنش به تعلل اداره کل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری در اعلام خطر شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به محیط زیست گفت: دامپزشکی مرجع تشخیص بیماری‌های طیور است بنابراین با توجه به شناسایی دو کانون آنفلوآنزا در استان چهارمحال و بختیاری باید هر چه سریع تر خطر شیوع بیماری را به محیط زیست اعلام تا نسبت به لغو مجوز شکار پرندگان اقدام کند.

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه پرندگان مهاجر مهمترین ناقل ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان هستند، گفت: این بیماری مشترک میان انسان و دام است و از طریق پرندگان و طیور منتقل می شود؛ در این رابطه جای بسی تعجب است که چگونه دامپزشکی در حالی که باید ورودی جدی داشته باشد خطر شیوع بیماری را جدی نمی گیرد.

آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان تهدیدی جدی برای صنعت مرغداری

وی بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را تهدیدی جدی برای صنعت مرغداری دانست و ادامه داد: محیط زیست متولی قانونی امور حیات وحش و صید و شکار است و باید در فصل کوچ و مهاجرت پرندگان هیچ مجوز شکاری صادر نکند.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: پرندگان با مهاجرت ویروس هایی را با خود منتقل می کنند و بی شک باید در این رابطه اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع بیماری های منتقله از پرندگان را در دستور کار قرار داد که یکی از این اقدامات لغو مجوز شکار است.

شکار در دنیا مرسوم نیست/ محیط زیست باید در رابطه با صدور مجوز شکار پرندگان پاسخگو باشد

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه صید و شکار در دنیا منسوخ شده است، گفت: شکار در دنیا مرسوم نیست؛ محیط زیست باید در رابطه با صدور مجوز شکار پرندگان پاسخگو باشد و مجوز شکار را سریع تر لغو کند.

 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
0
0
امیدوارم وجدان کاری و تعهد قلبی به این رشته در مسولان دامپزشکی کشور پررنگ تر شود
دکتر حسین زاده
|
Finland
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
0
0
به نکته دقیق و درستی اشاره کرده اند که در این دوره زمانی انسان نیازی به شکار ندارد و کشتن حیوانات برای تفریح کاملا" غیر اخلاقی است .
حتی برای کنترل جمعیت بعضی گونه های وحشی نیز راه های بهتری از شکار هم وجود دارد .
محمد مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
0
0
متاسفانه به جای اینکه راهکاری نشان داده شود فقط چرا دامپزشکی فلان و بهمان انصافا در واگیریهای انفلو انزا در سال گذشته دامپزشکی چه کاری می بایست انجام میداد وانجام نداد
نظر شما
ادامه