کد خبر: ۴۵۳۸۳
 

مدیرکل دامپزشکی خوزستان با اشاره به تامین ۹۵ درصد از نهاده های دامی کشور از طریق استان خوزستان، بر اهمیت نظارت و پایش های بهداشتی در حوزه دام و طیور تاکید کرد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، «دکتر مصطفی کنار کوهی» در جلسه شورای هماهنگی مدیران کل دامپزشکی سراسر کشور که به مدت دو روز در اهواز با حضور رئیس سازمان دامپزشکی کشور، مدیر کل حوزه ریاست، معاون توسعه مدیریت و منابع، معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور، مدیر کل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های دامی، مدیر کل امور استان ها، رئیس اداره روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی خوزستان و مدیران کل دامپزشکی سراسر استان ها برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اهمیت استان خوزستان در حوزه دامپزشکی و شرایط فعلی، این همایش با حضور تمام مدیران کل و ریاست سازمان دامپزشکی کشور، در استان خوزستان برگزار می شود.

وی ادامه داد: مجموعه صحبت های فنی، اقدامات صورت گرفته در گذشته، هشدار در مورد بیماری های مختلف دام و طیور که به صورت کانون در سطح کشور مطرح شده اند، وضعیت کلی و عمومی بهداشتی دامداری ها، مرغداری ها و مراکز آبزی پروری مرور می شود، مرور توانمندی ها و دستاوردهای استان ها، از جمله مواردی است که در این همایش مورد بررسی قرار می گیرد .

مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان تصریح کرد: در نهایت در این همایش دو روزه برای اقدامات آتی در ماه های پایانی سال و سالهای آینده تصمیم گیری می شود .

کنارکوهی کیفیت عملکرد استان خوزستان در نظارت های بهداشتی در حوزه های دامپروی، آبزی پروری، پرورش طیور، فراورده های خام دامی و مباحث و ضوابط قرنطینه ای را از حمله علت های برگزاری این نشست در استان خوزستان عنوان کرد .

وی با بیان اینکه این نشست فرصت خوبی برای ارائه ی توانمندی های استان در حوزه دامپزشکی به سایر استان های کشور است، گفت: ۹۵ درصد از نهاده های دامی مورد استفاده در صنایع دام و طیور کشور از طریق استان خوزستان تامین می شود و هرگونه اهمال در این زمینه می تواند باعث بیماری های دامی یا بیماری های مشترک بین انسان و حیوان شود .

وی تاکید کرد: با توجه به مرزهای متعدد در استان، حدودا ۹ مرکز قرنطینه ای ثابت و مسافری در استان وجود دارد که صادرات و ترانزیت کالا از سایر نقاط داخل و خارج کشور اهمیت این مساله و همچنین وظیفه ما را دوچندان می کند .

مدیرکل دامپزشکی خوزستان بیان کرد: سالیانه بالغ بر ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار نوبت سَر واکسیناسیون در دام های استان صورت می گیرد که عمدتا به صورت رایگان انجام می شوند .

کنارکوهی تاکید کرد: پایش های بیماری در سطح آبزیان، طیور و سایر موارد پرورشی همواره در برنامه ریزی های اداره کل دامپزشکی خوزستان قرار دارد و بر همین اساس است که خوشبختانه در ۲۰ ماه گذاشته شاهد کانون های آنفلوانزای پرندگان در استان نبودیم .

 
 
نظر شما
ادامه