کد خبر: ۴۵۳۸۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
 

سرپرست اداره‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: تمام مراحل کشتار دام توسط دامپزشکی در کشورهای مانند گرجستان، ارمنستان و سایر کشورها کنترل می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر امید حاج‌محمدی» پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه، اظهار داشت: تمام مراحل کشتار دام در کشورهای CIS  (جمهوری‌های مشترک‌المنافع مستقل شده از شوروی سابق) مانند گرجستان، ارمنستان و سایر کشورها، چه پیش از کشتار، چه در هنگام و پس از کشتار علاوه بر نظارت کادر دامپزشکی، بهداشتی کشور میزبان، توسط ناظران بهداشتی و شرعی متشکل از دامپزشک و روحانی ایرانی که در کشتارگاه مستقر هستند، کنترل می‌شود.

وی با بیان اینکه دام‌ها پیش از کشتار از نظر بیماری معاینه و سلامت آن‌ها برای ورود به سالن کشتار تایید می‌شود، افزود: در هنگام کشتار مجددا لاشه‌ها بررسی شده و لاشه‌های بیمار حذف می‌شوند.

به گفته سرپرست اداره‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه، لاشه‌های سالم پس از کشتار به مدت 24 ساعت در پیش‌سرد و در دمای یک تا چهار درجه سانتی‌گراد نگهداری شده تا به PH و دمای مناسب برسد و جمود نعشی لاشه‌ها صورت پذیرد.

حاج محمدی تصریح کرد: خروج از پیش‌سرد منوط به تایید دامپزشکان کشور میزبان و دامپزشک ناظر ایرانی است و نهایتا لاشه‌ها قبل از بارگیری با برچسب لیبل‌گذاری و در لفافه‌های مخصوص پیچیده شده و در کانتینرهای یخچال‌دار ویژه حمل گوشت با نصب ترموگراف برای ثبت نوسانات دمایی بارگیری می‌شوند.

این مسؤول تصریح کرد: بنابراین تمام شرایط بهداشتی گوشت سرد گوسفند وارداتی ( که عموم مردم آن را به عنوان گوشت گرم وارداتی می‌شناسند) مورد تایید سازمان دامپزشکی بوده و مردم بدون هیچگونه نگرانی می‌توانند مصرف کنند.
 
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
0
0
قرار بود سایر رده ها را هم بفرستن پس چی شد؟
دامپزشک
|
Georgia
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
0
0
سایر رده ها مطالب رو به فارسی بلد نیستن اونوقت بفرستن خارج از کشور میتونن به انگلیسی حرف بزنن و بفهمونن!!!
سایر رده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
0
0
حالا خوبه که تو ادارات کارها رو دوش سایر رده ها هست و اگه اونا نباشن کل کار میخوابه
یه کارشناس یا کاردان بازرسی گوشت که کشتارگاه کار کرده سوادش از شمایی که فقط مدرک داره بیشتره
اینقد به مدرکت نناز
ناشناس
|
Iraq
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
0
0
اصلاً به نظر من کارگران کشتارگاهها رو بفرستند چون آنها از سایر رده ها بیشتر کار می کند و اتفاقاً برخلاف نظر یکی از نظر دهنگان ( به نام سایر رده) کار اصلی رو کارگران انجام می دهند .
نظر شما
ادامه