کد خبر: ۴۵۴۱۰
تعداد نظرات: ۵ نظر
 

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون 35 کانون جدید بیماری دامی' تب برفکی' در استان شناسایی و شیوع آن مهار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر شهرام موحدی» افزود: 26 کانون تب برفکی در بین جمعیت دام های سنگین(گاو و گوساله) و 9 کانون در بین دام های سبک (گوسفند) بود.

وی با بیان این که وضعیت اصفهان از نظر مهار بیماری و کانون های تب برفکی خوب است، گفت: این بیماری برای پیشگیری علاوه بر کنترل، به اجرای دقیق و کامل ضوابط بهداشتی، قرنطینه ای و واکسیناسیون نیاز دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان ادامه داد: واکسیناسیون تب برفکی در بین دام های سبک بصورت رایگان و در بین دام های سنگین بصورت بهادار توسط دامدار انجام می شود.

وی یادآور شد: از ابتدای سال تاکنون بیش از 400 هزار راس دام سنگین و 800 هزار راس دام سبک علیه بیماری تب برفکی واکسینه شده اند.

موحدی افزود: در همین مدت 290 هزار دُز واکسن تب برفکی شامل 110 هزار دُز مربوط به دام سبک و 180 هزار دُز مربوط به دام سنگین بین دامداران توزیع شده است.

وی با اشاره به این که حداکثر میزان ایمنی و حفاظت واکسن تب برفکی 30 درصد است، گفت: دامداران باید برای در امان ماندن دام‌های سالم از این بیماری، رعایت موارد بهداشتی، قرنطینه و ضدعفونی کردن محوطه نگهداری دام‌ها را جدی بگیرند.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان، از دامداران خواست با رعایت مسائل بهداشتی به فروکش کردن این بیماری دامی کمک کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک با شماره 1512 تماس بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: بعضی از بیماری ها نظیر تب برفکی، آنفلوآنزای پرندگان، تب کریمه کنگو و هاری را که مخازن آنها در حیات وحش قرار دارد، نمی توان ریشه کن کرد.

با این حال، موحدی، رعایت مسائل بهداشتی و مناسب سازی محل نگهداری دام ها را از مهمترین راه های مقابله با اینگونه بیماری ها اعلام کرد.
 
 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
0
0
سلام به نظرشما بیماری دیگری هست که استان اصفهان درگیر نشده با شد
ناشناس
|
Hong Kong
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
0
0
همین کامنت ها را می گذارید تا استان هایی که بیماری رو مخفی می کنند، احساس موفقیت بیشتر کنند. یک استان هم که گزارش عملکرد خودش را خالصانه در اختیار قرار می دهد، نیازارید. همه ما می دانیم برای بهره گیری مناسب از تمام امکانات و برنامه ریزی لازم برای کنترل بیماری ها با کمک ها و همکاری های بین بخشی ابتدائا شفاف سازی مهم است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
0
0
درود بر رئیس نظام دامپزشکی اصفهان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
0
0
وضعیت دامداری و مرغداری تو چند تا شهرستان های اصفهان خیلی بده. جدای از بحثای آدمای مغرض، مدیر کل و چند تا رئیس شبکه های شهرستان ها تو اصفهان خیلی قابلند.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
0
0
فقط رییس نظام دامپزشکی اصفهان می تواند مشکلات بیماریهای استان را حل کند
نظر شما
ادامه