کد خبر: ۴۵۴۲۷
تعداد نظرات: ۴ نظر



مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: دامداران این استان با وجود رایگان بودن، از طرح مایه کوبی دام‌ها در برابر بیماری خسارت زا و خطرناک تب برفکی استقبال نمی‌کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر صادق صالحی» در آیین معارفه رییس دامپزشکی خلخال افزود: هم اکنون مایه کوبی دام‌های سبک دامداران به صورت رایگان و دام‌های سنگین نیز برای هر راس با ۷۵ هزار ریال انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه هزینه دریافتی از دامداران جهت مایه کوبی دام‌های سنگین صرفا برای تامین هزینه خرید واکسن وارداتی تب برفکی است، اظهارداشت: در صورت تامین ۵۰ درصد اعتبار مورد نیاز از سوی فرماندار‌ی‌ها، این اداره کل نسبت به تامین ۵۰ درصد هزینه مایه کوبی دام‌های سنگین اقدام می‌کند.

او با توصیه به دامداران برای همکاری با ماموران دامپزشکی گفت: در صورت مقاومت دامداران در برابر مایه کوبی به موقع دام‌ها در مقابل بیماری تب برفکی خسارات ناشی از شیوع این بیماری در دامداری‌ها بسیار سنگین و غیر قابل جبران خواهد بود.

صالحی اضافه کرد: تلاش دامپزشکی استان برای مقابله با بیماری‌های مشترک انسان و دام در حالی صورت می‌گیرد که در سال‌های اخیر اعتباری برای این منظور به دامپزشکی تخصیص داده نشده است.

دکتر بشیر خالقی نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی هم در این آیین گفت: غیرسیاسی بودن، دوری از جریان انتخابات، کار برای جلب رضایت خدا و خلق او، تلاش برای توسعه و پیشرفت منطقه و تحقق خواسته عموم جامعه از جمله وظایف مدیران اجرایی بوده و انتظار می‌رود در انتخاب آنها این مهم مورد توجه قرار گیرد.

فریدون بابایی فرماندار خلخال نیز با بیان اهمیت فعالیت‌های دامپزشکی در تحقق اهداف اقتصاد معیشتی مردم گفت: فرمانداری برای تامین اعتبار مایه کوبی رایگان دام‌های سنگین منطقه تلاش خواهد کرد.

در این آیین با تقدیر از تلاش ۱۱ ساله دکتر سعیدی رییس قبلی اداره دامپزشکی خلخال، دکتر علی بهرو به عنوان سرپرست جدید این اداره معرفی شد.خلخال در جنوب اردبیل واقع است.



انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
0
1
هرچیزی که رایگان شد اجر و قربش از بین میره چنان که سالهاست با همین واکسیناسیون رایگان منزلت و شان حرفه دامپزشکی از بین رفته .دامداری که ده هزار تومان برای سلامت دام حداقل ده میلیون تومانی هزینه نکنه دامدار است نه دامپرور .البته عادت دادن اشتباه سازمان دامپزشکی به کار و واکسن رایگان بزرگترین اشتباهی بوده که دامدار ما را هم عقب نگه داشته.
علی محمد غفاری گوشه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
0
0
باسلام.خیلی جالبه که در اردبیل طرح تب برفکی برای دام سبک اجرا میشه وای الان یکساله که این طرح در شهرستان الیگودرز یکی از متراکمترین مناطق کشور یا به عبارتی قطب دامپروری زاگرس از نظر دام سبک این طرح اجرا نمیشه و دامداران همچنان متقاضی این واکسن هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
0
1
دامداربرای همه چیز پول پرداخت میکنه فقط پول واکسن رونداره هزینه خوراک ومکملهاچقدرهست ماهیانه .سالی ۴بارواکسن هرراسی ۵تومان چقدرهست شاید صنعتی وتعدادبالای دام چشمگیربه نظر بیاد ولی دام سنتی روستا که هرسال بابت بیماریها همون دام داشتی خودش رو دفن میکنه چی نمیتونه هزینه کنه با دلار ۱۵تومانی ورب گوجه۲۰تومانیش سرکرده فقط شما بااین طرحهای رایگان وبی موقع وسط کانون بیماری ارزش واکسن وواکسیناسیون رو ازبین میبریدالان ۷۰درصد مردم معتقدند که واکسن هم بزنی بازم دام بیمارمیشه پس همین دوسه تومان هم خرج الکی نکنیم درواقع این نکته اصلی عدم استقبال هست
Vet.
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
0
0
سلام.
آقای مدیر کل ، این بهترین فرصت برای خود آزمونی ست.
ایراد و اشکال را در عملکردهای خودمان جستجو کنیم و بعد در رفع آنان تلاشی راسخ . اول بیماری و عامل آن را که ویروسی پالش پذیری میباشد ،بشناسیم. دوم ، تعیین تیپ ویروس بسیار حایز اهمیت بوده و باید اقدام فوری انجام داد. سوم اینکه من حق را به دامدار میدهم ،چرا ؟ به این دلیل که از آموزشهای مکفی بر خوردار نبوده است.
تجربه من ،ثابت کرده که یک دامپزشک میباید روانشناس حرفه ای مرتبط با دامپزشکی نیزباشد . برخورد و توجیه دامدار هم از وظایف اخلاقی حرفه ما محسوب میشود ، و مسئولین فنی مراکز مایه کوبی باید به این موضوع عنایتی خاص داشته باشند.
واکسن بیماری FMD در بسیاری از کشورهای پیشرفته رایگان میباشد. عملکرد تیم واکسیناسون در نزد جوامع روستایی پر اهمیت میباشد. با احترام
نظر شما
ادامه