کد خبر: ۴۵۴۳۵
تعداد نظرات: ۳ نظر



مدير كل دامپزشكي استان مازندران در این رابطه اظهار کرد: كارگروهي در استان تشكيل شد كه واحدهاي پرورش طيور بومي، رنگي و غير مجاز پرورش طيور و يا واحدهاي داراي پروانه‌هاي نامعتبر را با هدف توليد پايدار و بهداشتي ساماندهي خواهد كرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومي دامپزشكي استان مازندران، اولين جلسه كارگروه استاني ساماندهي واحدهاي پرورش طيوربومي ، رنگي و فاقد پروانه معتبر و واحدهايي با فعاليت غير مجاز مازندران با حضور مدير كل دامپزشكي، نمايندگاني از سازمان جهاد كشاورزي، مسئولين نظام مهندسي كشاورزي و دامپزشكي استان و نمايندگان تشكل‌هاي بخش خصوصي در محل سالن جلسات دامپزشكي استان روز شنبه 26 آبان تشكيل شد.

در اين جلسه، «دكتر رضواني» مدير كل دامپزشكي استان، هدف از تشكل جلسه را اعمال ضوابط و مقررات فني و بهداشتي براي اجراي دستورالعمل ابلاغي از سوي وزارت جهاد كشاورزي در خصوص ساماندهي واحدهاي طيور فاقد پروانه معتبر و واحدهايي با فعاليت غير مجاز و همچنين پرورش طيور بومي، رنگي و روستائي اعلام داشت و افزود براي كنترل بيماري‌ها و جلوگيري از بروز و انتشار برخي از بيماري‌هاي مسري و مشترك بين انسان و طيور بايد اين دستورالعمل بر اساس قوانين موجود اجرائي شود.

مدير كل دامپزشكي مازندران، حمايت از سرمايه گذاري و اشتغال، مديريت توليد بصورت كمي، كيفي و بهداشتي محصولات طيور و كاهش مخاطرات بهداشتي ناشي از عملكرد واحدهاي غير مجاز و غير بهداشتي را از ديگر اهداف تشكيل اين كميته استاني برشمرد و بر روند نظارت بهداشتي و اعمال قوانين برابر ضوابط قضايي بر عملكرد اينگونه واحدها را خواستار شد.

وي در ادامه افزود اين كميته در استان كار اجرايي خود را آغاز نمود و بر اساس دستورالعمل ابلاغي كليه واحدهائي كه داراي پروانه نامعتبر هستند و يا بصورت غير مجاز در حال فعاليت مي‌باشند شناسائي و اقدامات لازم بعمل خواهد آمد.

مدير كل دامپزشكي مازندران اعلام كرد، بر حسب دستورالعمل‌ها و قوانين موجود، نگهداری و پرورش بيش از 100 قطعه پرنده در منازل روستائي غير مجاز بوده و بايد خارج از بافت بصورت صنعتي تعريف شود.

وی در پايان افزود، طيور روستائي شامل پرندگاني از قبيل مرغ، اردك، غاز، بوقلمون، شتر مرغ، كبك، بلدرچين و پرندگان زينتي بوده كه بمنظور مصرف خانوار روستائي در مكاني داخل بافت روستا بصورت محصور شده نگهداري و پرورش داده مي شود و حداكثر ظرفيت اين پرندگان نبايد بيش از 100 قطعه باشد.



انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Austria
|
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
0
0
بزارین مردم بیچاره کار کنن جلوی کار مردمو نگیرین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
0
0
ما الآن ۳۸تا مرغ و خروس داریم ۶۲تا دیگه از کجا باید بگیریم که ۱۰۰تا بشن؟!
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
0
0
آيا ملت ميتونن بميرن يا بايد با شما هماهنگ كنن!!! ......................
نظر شما
ادامه