کد خبر: ۴۵۴۴۸
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
رئیس اتاق تعاون ایران:
«بهمن عبداللهی» افزود: اگر قرار است محموله ها پس از واردات باز هم معطل شوند چه دلیلی دارد که دامپزشک به کشورهای مبداء اعزام کنیم؟


حکیم مهر: رئیس اتاق تعاون ایران گفت: محموله گوشت های وارداتی پس از واردات ۱۵ روز نیز در گمرک معطل می مانند و دوباره تمامی فرآیندهای نظارتی روی آنها انجام می شود؛ اگر قرار است محموله ها پس از واردات باز هم معطل شوند چه دلیلی دارد که دامپزشک به کشورهای مبداء اعزام کنیم؟

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «بهمن عبداللهی» روز دوشنبه در دیدار اعضای کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون ایران با رئیس سازمان ملی استاندارد در محل اتاق تعاون، از رئیس سازمان ملی استاندارد خواست تا بخشی از وظایف خود را به بخش خصوصی بسپارد تا فرآیندهای اداری تایید کالاها سرعت گیرد و اظهار داشت: ما نمی خواهیم سازمان ملی استاندارد در عملکرد خود اغماض کند، زیرا خلاف منافع ملی است و حتی از این سازمان می خواهیم تحت تاثیر فشارهای سیاسی قرار نگیرد.

عبداللهی تاکید کرد: بدنه دولت هر روز بزرگتر و مصائب مردم بیشتر می شود، به همین دلیل از سازمان ملی استاندارد خواستار برون سپاری وظایف به بخش خصوصی هستیم.

رئیس اتاق تعاون ایران به سهم ۱۵ درصدی تعاونی ها در فعالیت های صنعتی اشاره کرد و گفت: سهم تعاون در بخش پتروشیمی ۲۰ درصد و در حمل و نقل ۸۰ درصد است و ۱۸۰ هزار شرکت تعاونی در قالب تعاونی ملی فعالیت می کنند.

مسئولان پیش از گرفتن پست ۳ سال بنگاه داری کنند

رئیس اتاق تعاون ایران همچنین گفت: به معاون اول رئیس جمهوری پیشنهاد دادم تمامی افرادی که می خواهند پست مدیریتی بگیرند، حداقل سه سال بنگاهداری کنند تا با مشکلات این بخش آشنا باشند.

عبداللهی بر ضرورت کوتاه سازی فرایند استاندارد تاکید کرد و افزود: سازمان دامپزشکی در بخشنامه ای اعلام کرده است که نظارت بر فرآیند ذبح و تولید باید در کشور مبداء انجام شود؛ بر همین مبنا یک روحانی و یک دامپزشک به کشورهای مبداء تولید گوشت اعزام می شوند که البته بحث نظارت روحانی مشکلی ندارد.

وی افزود: مشکل کار اینجاست که محموله ها پس از واردات نیز ۱۵ روز در گمرک معطل می ماند و دوباره تمامی فرآیندهای نظارتی روی آنها انجام می شود.

رئیس اتاق تعاون ایران تصریح کرد: اگر قرار است محموله ها پس از واردات باز هم معطل شوند چه دلیلی دارد که دامپزشک به کشورهای مبداء اعزام کنیم.

استانداردهای اجباری ایران با بازارهای هدف همخوانی ندارد

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون ایران نیز در این نشست گفت: استانداردهای اجباری ایران با کیفیت کالاهایی که بازارهای هدف تقاضا دارند متفاوت است که این مساله به زیان اقتصاد بوده و منجر به از دست دادن فرصت های صادراتی می شود.

«ارسلان قاسمی» به بحران آب در کشور و ضرورت واردات برخی محصولات کشاورزی بویژه نهاده های دامی اشاره و تاکید کرد: اخذ مجوز استاندارد برای واردات این محصولات در نهایت باید یک هفته زمان ببرد، اما به ۳۵ روز رسیده است.

وی با ابراز گلایه از فرصت هایی که در اختیار شرکت های دولتی قرار می گیرد، گفت: امتیازات دولتی ها هیچ گاه در اختیار شرکت های تعاونی قرار نمی گیرد که این موضوع مغایر با قانون است.

رئیس اتحادیه سراسری پسته نیز در این جلسه گفت: مواد اولیه برای انجام تست آفلاتوکسین با تعرفه ۱۰۸ درصدی وارد شده است در حالی که تست شیمیایی پسته به صورت رایگان انجام می شود که این امر به تعطیلی آزمایشگاه ها منجر خواهد شد.

«محمود صادقی» افزود: تا پیش از مطرح شدن ماجرای آفلاتوکسین ما با سازمان ملی استاندارد در حد اخذ گواهی استاندارد همکاری داشتیم اما امروز باید مجوزهای شیمیایی را نیز از این سازمان اخذ کنیم.

در ادامه دبیر انجمن فرآورده های گوشتی گفت: باید به فعالیت کارگاهی نظارت شود زیرا فرآورده های گوشتی بطور مستقیم با سلامت مردم در ارتباط است.

«جمال حسین زاده» افزود: سالیانه ۳۰۰ هزارتن گوشت در ۲۰۰ واحد در کشور تولید می شود و سرانه مصرف ۳٫۵ کیلوگرم است.

همچنین قائم مقام مدیرعامل تعاونی فرآورده های گوشتی نیز بیان داشت: در شرایط فعلی یکی از مهمترین مشکلات ما پرداخت هزینه های بالا برای گرفتن مجوز است.

«دکتر انعام شکری» خواهان آن شد که ۵۰ درصد نظارت استانداردسازی از سوی سازمان ملی استاندارد انجام شده و بقیه آن بر مبنای خود اظهاری تولیدکنندگان انجام شود.

در این جلسه «عفت رئیسی» عضو هیات مدیره تولیدکنندگان عسل گفت: عملکرد برخی تولیدکنندگان موجب شده تا مردم اعتمادی به این محصول نداشته باشند و این تفکر در میان آنان باشد که عسل طبیعی وجود ندارد.

 


انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
Brazil
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
0
1
من تعجب میکنم این تشکل ها و عناوین چه کارایی برای نظام دارند جز اینکه مستقیما از پول مردم و تولید کننده هزینه میکنند ,بروید سراغ تعاونی ها ببینید اصلا میدانند این اتاق چه کارایی دارد ,همانطور که دولت نیاز به چابک سازی دارد بخش خصوص نیز به ساختارهای کارآمد نیاز دارد اینکه بشینند ببینند از دست دولت چه چیزی را میشود قاپ زد که نشد مدیریت ,آخرش میشود گدای در خونه ...
روحانی اعزامی به برزیل
|
Brazil
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
0
1
برادر رییس اتاق تعاون نظارت در کشورهای مبدأ هم روحانی میخواهد و هم دکتر دامپزشک ,لطفا تفرقه ایجاد نکنید ,مسائل مربوط به طهارت و بهداشت را در رساله ها بخوانید بزرگوار.
این خبر موجب ناراحتی همکار دکتر ما در برزیل شد بناچار کامنت گذاشتم.هرچند شما نمیخونی ولی در ایران در دیداری متذکر میشوم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
0
2
حرف .......ای زده
از اولیه های کنترل کیفی هم چیزی نمیداند
کنترل کیفی مراحل دارد یکیش موقع دریافته نه همش
دکتر حسین زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
0
1
کنترل کیفیت و نظارت بهداشتی موضوع پیش پا افتاده ای نیست که بعضی آن را فقط یک امر فرمالیته میدانند هر چند که ممکن است انچه که این افراد در واقع میبینند، به شکل فرمالیته انجام میشود !!
این دوستان باید بدانند که اساس نظارت و تایید سلامت محصول غذایی و هر نوع محصول دیگری شامل شرایط مبداء ( نحوه تولید و بسته بندی و نحوه بارگیری و شرایط حمل و ... ) و شرایط تحویل در مقصد ( وضعیت محصول در زمان تحویل، صدمه به بسته بندی و تغییرات احتمالی در حین حمل و ...) می باشد. لذا حذف هر کدام از این مراحل یا کوتاهی در آن ، یعنی به هدر رفتن و بی ارزش شدن اصل نظارت بهداشتی و عدم امکان تایید سلامت محصول به معنی واقعی آن است !!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
0
1
دکتر دامپزشک رفته برزیل 18 روز ایقدر تخلف میشده و درگیری داشته مجبور شدند یک نفر را جایگزین کنن. این که برزیلشه اینطوریه جاهای دیگه وضعیت وحشتناکه. همه جای دنیا به شدت روی وارداتشون حساسیت نشون میدن. همیشه بهترین محصولات کشور صادر شده الان بدون نظارت واردات داشته باشیم؟؟؟؟
دامپزشک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
0
1
گاهی وقت ها دامپزشکان در مبدا بخاطر عدم رعایت مسائل بهداشتی خط کشتار متوقف می کنن و وارد کنندگان و ذینفع های داخلی از این موضوع ناراحت می شوند چون ضرر می میکنن. احتمالا این اقا نفعی تو این مسئله داره
بی طرف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
0
1
دوست عزیز
اگرسواد آن رشته ندارید خواهشن آبروریزی نکنید آگر گوشت درطی راه ازکشتارگاه مبداء تاگمرک ایران مشگلی برایش پیش آید مردم بی گناه چه تقصیری دارند که به زحمت بیفتند چون شما ......... ونمی دانید وفقط به دنبال ....... منفعت خودهستید ولی معطلی زیاد هم حق شما وعزیزان است باید برطرف شودولی دلیل بر حق کشی ومنفعت طلبی شما نیست مسلما حقتون است که معطل نشویدپیگیر شوید موفق خواهید شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
0
0
بروید دانشکده ی دامپزشکی 7سال درس بخونید تا ببینید چرا باید در مبدا هم نظارت شود.

چیزی به اسم معاینه ی پیش از کشتار داریم که از مهمترین فرایندهای بهداشتی است
امین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
0
0
باسلام و احترام
تعجب می کنم از اینگونه افرادی که بدون داشتن اطلاعات کافی به خودشون اجازه نظر دادن در هر زمینه ای رو میدهند. من که به این بزرگوار دسترسی ندارم ولی یک نفر که ایشون رو میبنه از طرف بنده به اشان ابلاغ بفرمایند که نظارت دامپزشکی بر فرآورده های خام دامی باید از مزرعه تا سفره باشد.
ناشناس
|
France
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
0
1
حتما ایشان خودشان از وارد کنندگان گوشت هستند که می خواهند هر نوع گوشتی را ارزان وارد کنند . ولی قیمت و دلاری که از دولت ایران می گیرند به قیمت گوشت درجه یک باشد و سود کلان ببرند . به امید روزی که دستور دهندگان خودشان نافع نباشند
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
0
0
کاش مسولین ما اینقدر .......... داشتند که تولیدعلوفه را درکشوربالاببرند واز تولید داخل حمایت می کردند تا تولیددام بحدی بشه که دستمان درازنباشد
نظر شما
ادامه