کد خبر: ۴۵۴۵۰



یک رأس گراز وحشی در لنگرود، یک قطعه پرنده فلامینگو در رضوانشهر، یک بهله کرکس و یک سنقر تالابی در شهرستان صومعه‌سرا پس از تیمار، در طبیعت رها شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، بنا به اظهار رئیس اداره حفاظت محیط زیست صومعه سرا، یک عدد کرکس در شرایط فقر غذایی، از یکی از شهروندان تحویل گرفته و با ارجاع به اورژانس حیات وحش این اداره و پس از سپری کردن ۱۵ روز دوره تیمار و مداوا، به آغوش طبیعت بازگشت.

«حمزه عشوری» افزود: اورژانس حیات وحش این اداره واقع در پاسگاه محیط بانی سلکه روزانه پذیرای گونه‌های مختلف جانوری و پرندگان ارجاعی برای تیمار و مداوا زیر نظر دکتر دامپزشک است.

کرکس‌ها گروهی از پرندگان شکاری لاشه خوار هستند که نقش اکوسیستمی بسیار مهمی داشته و نابودی آنها ، خطرات بهداشتی جدی را برای جوامع انسانی ایجاد می‌کند.

عشوری همچنین از مداوا و رهاسازی یک عدد سنقر تالابی در اورژانس حیات وحش این اداره خبر داد و گفت: این پرنده با شکستگی در استخوان بال چپ به اورژانس حیات وحش این اداره واقع در پاسگاه محیط بانی سلکه ارجاع شد که پس از گذشت ۱۴ روز درمان توسط دامپزشک این اداره به آغوش طبیعت بازگشت.

سنقر تالابی از رده پرندگان، راسته شاهین سانان و تیره عقابیان بوده و مناطق تالاب از زیستگاه های این پرنده به شمار می‌رود.

بر اساس گزارش دیگری از روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان؛ یک قطعه پرنده فلامینگو در شهرستان رضوانشهر رهاسازی شد.

بنا به اظهار رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رضوانشهر، یک قطعه پرنده فلامینگو در محدوده ملک شخصی یکی از شهروندان به دلیل نامعلوم حضور یافت که این شهروند به محض رویت عدم توانایی پرنده در پرواز، با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تماس گرفت و کارشناسان اداره پس از هماهنگی با کارشناسان دامپزشکی شهرستان و حصول اطمینان از سلامت پرنده، آن را به طبیعت بازگرداندند.

گزارش دیگری از روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان به ایرنا نیز حاکیست؛ یک راس گراز وحشی در یکی از مناطق تحت حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست رهاسازی و به طبیعت بازگردانده شد.

به بنا اظهار امین نجات رئیس اداره حفاظت محیط زیست لنگرود؛ یک راس گراز که توسط یکی از شهروندان علاقمند به محیط زیست نگهداری شده بود، پس از تحویل به نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شهرستان، بررسی وضعیت جسمی و اطمینان از سلامت حیوان در منطقه تحت حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست و از زیستگاه های طبیعی استان در مجاورت تالاب انزلی رهاسازی شد.

گراز یا خوک وحشی اورآسیا حیوان بومی بیشتر مناطق شمالی و مرکزی اروپا از جمله کوه‌های اطلس در شمال آفریقا و بیشتر مناطق آسیاست. در ایران گراز بیشتر در باتلاق‌ها دیده می‌شود و هر چیزی را که قابل خوردن باشد، می‌خورد.

شهرستان‌های رضوانشهر و صومعه سرا در غرب استان گیلان و لنگرود در شرق رشت قرار دارند.


نظر شما
ادامه