کد خبر: ۴۵۴۵۳



با توجه به اهمیت صنعت پرورش اسب در جهان کاربرد سیستم‌های نوین و مکانیزه نقش بسزایی در جهت پیشرفت و توسعه این صنعت ایفا می نماید. اکنون بسیاری از دولت‌ها و پرورش دهندگان در جهان تعیین هویت اسب به روش میکروچیپ را به عنوان عامل اصلی، مطمئن و دقیق در سیستم‌های مدیریتی و نظارتی خود مورد استفاده قرار می دهند که شهرستان ساوجبلاغ هم از این روش بهره می‌برد.

بهگزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره دامپزشکی شهرستان ساوجبلاغ، «دکتر جمالی» مسئول اکیپ مبارزه با بیماری‌های تک سمی دامپزشکی ساوجبلاغ گفت: فن آوری میکروچیپ کاملترین و جامعترین اطلاعات و آمار را از وضعیت اسب ارائه می نماید و به طور کلی با بهره گیری از این سیستم وضعیت مالکیت و جابجایی اسب‌ها از زمان تولد تا انتهای عمر مشخص میگردد و به سرعت قابل شناسایی بوده و اطلاعات مربوطه نیز به سهولت در اختیار کاربران مجاز قرار می‌گیرد.

شایان ذکر است اقدامات لازم برای کلیه باشگاه‌ها و پرورش دهندگان اسب در سطح شهرستان جهت صدور کارت بهداشتی عکس دار و شماره میکروچیپ و زمان انجام واکسیناسیون و تست مشمشه و درج سایر عملیات بهداشتی مورد نیاز،در دست اقدام می‌باشد.

گفتنی است شهرستان ساوجبلاغ پس از استان گلستان، مقام دوم نگهداری و پرورش اسب را در کشور دارا بوده و همه ساله جشنواره‌های ملی زیبایی و سوارکاری در این شهرستان برگزار می‌گردد.


 

نظر شما
ادامه