کد خبر: ۴۵۴۵۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علی‌صفر ماکنعلی» افزود: دلالان بسیاری راغب به خرید از این دو کشور هستند و به راحتی جمعیت دامی اتحادیه اروپا را آلوده خواهند کرد ...
 

حکیم مهر: معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: ما خواهان هموار شدن مسیر صادرات هستیم که یکی از موارد آن اعتباربخشی به آزمایشگاه‌های ایران است؛ در صورتی که آزمایشگاه‌های داخلی اعتباربخشی نشود یک ماهی قزل‌آلا هم صادر نخواهیم کرد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایلنا، «دکتر علی صفر ماکنعلی» معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور در همایش همکاری‌های کشاورزی ایران و اتحادیه اروپا در حضور نمایندگان اتحادیه اروپا در زمینه همکاری با اتحادیه اروپا اظهار کرد: سازمان دامپزشکی کشور از دو دهه پیش با اتحادیه اروپا فعالیت‌های تخصصی و حرفه‌ای را شروع کرده است؛ یکی از موضوعاتی که در 182 کشور جهانی عضو بهداشت دام مطرح است، بیماری‌های فرامرزی است که مهم‌ترین آن تب برفکی است.

وی افزود: کشور ما می‌تواند نقش کلیدی در سطح جهانی در این زمینه بازی کند و به جز جمعیت دامی خود، از جمعیت دامی 28 کشور عضو هم حمایت کند.

ماکنعلی در رابطه با تعداد گاوهای موجود در هند و پاکستان تصریح کرد: یک میلیارد و 480 میلیون راس گاو در دنیا داریم که 200 میلیون راس آن در هند و 50 میلیون راس در پاکستان وجود دارد و 15 درصد گاوهای دنیا را شامل می‌شود.

وی افزود: اگر ما کنترل نکنیم از طریق مرزهای ما دام‌های مبتلا به تب برفکی این دو کشور را به ترکیه و کشورهای اروپایی می‌فرستند و با قیمتی که در این دو کشور گاو به فروش می‌رسد، دلالان بسیاری راغب به خرید از این دو کشور هستند و به راحتی جمعیت دامی اتحادیه اروپا را آلوده خواهند کرد.

معاون بهداشت و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور در ادامه تصریح کرد: بیشترین جمعیت دامی در کشورهایی است که می‌توانند سلامت دام را در اتحایه اروپا به خطر بیندازند و ما سه بخش برای کنترل تب برفکی در کشور طراحی کردیم که یکی از آنها بهداشت مزارع گاوهای شیری است و دوم بهداشت دام عشایری است که در این زمینه طرح‌های خوبی را ارائه داده‌ایم و در سال 2019 یک برنامه مدون برای مسیرهای مشخص عشایری مدنظر قرار دادیم؛ دسته سوم هم مربوط به جمعیت روستایی است و برنامه کنترل تب برفکی دام‌های روستایی را در دستور کار داریم.

وی در رابطه با میزان تولید گوشت مرغ و کنترل بهداشتی آن در کشور خاطرنشان کرد: ما در تولید گوشت مرغ رتبه هفتم دنیا و در تولید تخم‌مرغ رتبه دهم را داریم، برنامه ای به نام طرح ملی بهبود پرورش طیور را داریم و کشوری هستیم که برای تولید واکسن نیوکاسل می‌توانیم به اروپا صادرات داشته و همکاری مثبتی داشته باشیم؛ آمادگی داریم در زمینه در اختیار گذاشتن محصولات بیولوژیک با اتحادیه اروپا همکاری کنیم.

ماکنعلی تصریح کرد: ما به دنبال گرفتن امتیاز از اتحادیه اروپا نیستیم و تنها خواهان استانداردی هستیم که برای کشورهای اطرافمان در نظر گرفته اند؛ چه بسا آن کشورها از نظر تولید و کیفیت در حد ما نیستند و ما از آنها تولیدات بهتر و باکیفیت‌تری داریم.

معاون رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به این نکته که آزمایشگاه‌های داخلی باید اعتباربخشی شوند تشریح کرد: در رابطه با میگو که به اتحادیه اروپا صادر می‌کنیم نمونه‌هایمان را به دو آزمایشگاه در فرانسه ارسال می‌کنیم، در حالی که تجهیزات آزمایشگاهی در داخل کامل و به روز است. ما خواهان هموار شدن مسیر صادرات هستیم و آن میسر نمی‌شود مگر با اعتباربخشی به آزمایشگاه‌های ایران. اگر قرار باشد قزل آلا به اتحادیه اروپا صادر کنیم باید آزمایشگاه‌های داخلی ما را اعتباربخشی کنند در غیراینصورت یک عدد ماهی قزل آلا هم صادر نخواهیم کرد.

 
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Hong Kong
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
0
0
عکس خبری نداشتید. جکیم مهر شماعالی هستید، لطفا این نقطه ضعف کوچیک را هم برطرف کنید.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
0
0
حالا نگفتن چطور کنترل میکنن و چه برنامه ای دارن؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
0
0
کشورهای دنیا به سلامت جامعه خود اهمیت می دن و هر محصول وارداتی در آزمایشگاه مرجع خود تست می کنند برعکس ما که برای واردات گوشت فقط با حضور روحانی مجوز واردات داده می شه.
همیشه خریدار هست که کمیت و کیفیت محصول و مشخص می کنه. آقای دکتر بخوایم تاقچه بالا بذاریم میرن از ی کشور دیگه محصول می خرن و دودش در چشم تولید کننده بدبخت میره.
ناشناس
|
France
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
0
0
از افغانستان هم همینطور . ولی چرا تصادفا وخیلی اتفاقی اسمی از افغانستان برده نشد.
نظر شما
ادامه