کد خبر: ۴۵۴۶۴
تعداد نظرات: ۶ نظر
 

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: واکسن دام و طیور به میزان کافی برای مقابله با بیماریهای دامی در کشور ذخیره سازی شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی، «دکتر  علیرضا رفیعی پور» در سفر هیئت دولت به استان آذربایجان غربی در حاشیه افتتاحییه بزرگترین واحد کشتارگاهی غرب کشور در شهرستان مهاباد اظهار داشت: 95 درصد واکسن های دامی و داروهای طیور و آبزیان مورد نیاز کشور توسط شرکت های داخلی تولید و تامین می شود.

وی گفت: خوشبختانه مواد اولیه مورد نیاز برای تولید واکسن ها و داروهای دامی نیز که نیاز یک سال کشور را می تواند تامین کند، از خارج کشور وارد و نیز در داخل کشور خریداری شده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد و کارخانه های تولید دارو و واکسن بطور منظم در حال فعالیت هستند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه واکسن های  دام و طیور به میزان کافی برای مقابله با بیماریهای دامی مختلف در کشور ذخیره سازی شده است، اضافه کرد: علاوه بر این، بخشی از مازاد تولیدات داروهای دامی و واکسن نیز به خارج از کشور صادر می گردد.

لازم به ذکر است در این سفر یک روزه، بزرگترین واحد کشتارگاهی غرب کشور با حضور مهندس حجتی وزیر جهاد کشاورزی و دکتر علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی در مهاباد به بهره برداری رسید.

 
 
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
0
0
واقعا خجالت آور است.به خودمان هم دیگر ....... میگوییم.امروز شاهد تلفات پنج راس میش و یک راس قوچ ناشی آنتروتوکسمی بودم. دامدار هردم تکرار میکرد که الان ۱۰ روزه به دکتر گفتم بیاد واکسن بزنه و میگه واکسن نداریم.خدا وکیلی واکسنها را انبار کردید برای چه موقعی؟آیا نوش دارو پس از مرگ سهراب فایده دارد.ضرر ناشی از اینجور تلفاتها برای دامدار جبران ناپذیر است.همینطور مدیریتها باعث شده است تعداد دام در کشور رو به کاهش باشد.حال شما هرروز بگویید واکسن داریم و دامدار تلفات بدهد.اگر مسئولین خواندند تامل کنند شاید نه به رگ ایمان و غیرتشان بلکه به رگ ترحمشان بر بخورد و فکری به حال این مردم بکنند.چراکه هرگز نمیدانند دامدار در سرمای کوهستان و گرمای بیابان چه میکشد.
ناشاس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
0
0
جناب رییس از تاثیر واکسنهای pprرازی میتوان به کیفیت واکسنهای تولیدی شما کاملا اطمینان داشت.کسانی که از واکسن اردنی و رازی استفاده کرده اند فرق مابین زمین تا اسمان این دو واکسن را میدانند.ppr رازی تقریبا هم خاصیت حلال معمولی میباشد.از طرفی نگهداری و حمل تا روستا و برگشتی واکسن اضافه مانده در دمای منفی ۲۰ درجه رو چطور میتوان اعمال کرد.بد نیست به جلد واکسنهای طاعون رازی نگاهی بیندازید .ما و دامدار زحمت کش واقعا در فشار هستیم.
دامپزشک بخش خصوصی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
0
0
این اظهار نظر رئیس سازمان واقعا .............
تلفات ناشی از عدم وجود واکسن آنتروتوکسمی فقط و فقط و فقط به دلیل نبودن واکسن
احساس می کنم‌ایشان رئیس سازمان دامپزشکی کشور دیگری غیر از ایران‌هستند.
آقای دکتر یا از وضعیت کمبود شدید واکسن اطلاع دارید و ..... می گوئید و یا اطلاعی ندارید و زیر دستان ............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
0
0
تلفات لمپی کمر دامدارو دامداریهارودرگیلان شکست کو واکسنی که از مهر نودوشش قراربود رایگان واکسیناسیونش انجام بشه جواب این همه تلفات رو کی میده مسئولینی که از واگذاری کامل واکسیناسیون به بخش خصوصی میترسید سومدیریت شما وعدم واکسیناسیون به موقع عامل زیان دامدارهست
مطمئن باشید بخش خصوصی بهترعمل خواهدکرد چون منافعش درافزایش دام هست نه کاهش وآبروی بخش خصوصی عمل وپاسخگوبودن آن هست نه حرف
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
0
0
..................... همین الان تمام استان و کشور در گیر عدم وجود واکسن آنتروتوکسمی هست، ..................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
0
0
دکتر رفیعی پور عزیز لطفا واقعیت نبود و کمبود واکسن رو علنا اعلام‌کنید تا مجموعه بالادستی توجه نشون بدن . نه اینکه خلاف واقع فرمایش کنید .
نظر شما
ادامه