کد خبر: ۴۵۴۸۲
 

 ۱۱ هزار قطعه بوقلمون در یک واحد پرورش طیور در شهرضا به دلیل ابتلا به بیماری آنفلونزای فوق حاد پرندگان معدوم شد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان روز سه شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان شهرضا که درمحل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: طیور این واحد تولید و پرورش بوقلمون که در شمال شهر قرار داشت به علت رعایت نکردن مسائل و قرنطینه بهداشتی درگیر ویروس آنفلوانزا فوق حاد پرندگان شده بودند .

«دکتر شهرام موحدی» تصریح کرد: همه مراکز نگهداری طیور باید سطح بهداشتی خود را به بالاترین حد ممکن برسانند و هرگونه تلفات غیرعادی را به شبکه های دامپزشکی گزارش کنند .

موحدی افزود: روستاییان نیز باید هرگونه تلفات طیور خود را به خانه های بهداشت و شبکه دامپزشکی اطلاع دهند .

وی اظهار داشت: تمام گوشت طیور مورد مصرف مردم که از طریق کشتارگاه های طیور عرضه می شود و تمام تخم مرغ های موجود در بازار مورد تایید شبکه دامپزشکی است و هیچ گونه منع مصرفی وجود ندارد زیرا نظارت های گسترده و دقیقی بر مراکز توزیع صورت می گیرد .

مدیر کل شبکه دامپزشکی استان اصفهان گفت: هم اینک بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان تحت کنترل بوده و هیچ گونه مشکلی در این زمینه وجود ندارد .

متولیان بهداشتی پیش از این گفته بودند که هم اینک اصفهان درگیر با معضل آنفلوانزای پرندگان است و دامپزشکی هم اعلام کرده است که 20 کانون این بیماری از ابتدای تیرماه امسال در این استان شناسایی و یک میلیون و 360 هزار قطعه پرنده معدوم شده است .

هم اکنون 40 واحد پرورش طیور در شهرضا فعال است که از این تعداد 2 واحد در زمینه تولید و پرورش بوقلمون در شهرضا فعالیت دارند .

شهرستان شهرضا با جمعیتی حدود 160هزار نفر در 70 کیلومتری جنوب اصفهان واقع است .

 
 
نظر شما
ادامه