کد خبر: ۴۵۴۹۲



معاون فرهنگی دانشگاه تهران گفت: اخیرا طرحی در هیات رئیسه دانشگاه تصویب شده که مطابق آن قرار است فضای چندهزار متری تحت عنوان بازارچه دائمی برای دانشجویان ایجاد شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «مجید سرسنگی» در اختتامیه جشنواره روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه، درباره ایجاد بازارچه خلاقیت شغلی ادامه داد: در این بازارچه دائمی قرار است دانشجویان طرح‌ها و فعالیت‌های خود را ارائه کنند تا افراد مختلف با فعالیت‌های دانشجویان آشنا شوند. فکر می‌کنم این اولین بار است که دانشگاهی چنین بازارچه‌ای را ایجاد می‌کند. ایجاد این بازارچه در راستای تسهیل ارتباط دانشجویان با صنعت و جامعه است.

وی در ادامه به همکاری دانشگاه تهران با سازمان فنی و حرفه‌ای کشور اشاره کرد و افزود: مرکزی به نام توسعه شایستگی‌های حرفه‌ای دانشجویان در شرف افتتاح است. ایجاد این مرکز به این معنی است که ما به‌صورت جدی در حوزه ارتقاء شایستگی دانشجویان کار می‌کنیم. در این مرکز دوره‌هایی برگزار می‌شود و در نهایت از طرف سازمان فنی و حرفه‌ای کشور به شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها گواهی داده می‌شود که بتوانند بعد از فارغ‌التحصیلی برای ورود به بازار کار موفق‌تر باشند.

سرسنگی همچنین به همکاری‌های دانشگاه تهران با معاونت علمی ریاست‌جمهوری و صندوق حمایت از پژوهشگران اشاره کرد و افزود: امیدواریم با توجه به این همکاری‌ها در سال جدید بتوانیم کمک شایانی به دانشجویان برای به سرانجام رسیدن طرح‌هایشان بکنیم.

وی یکی از اهداف معاونت فرهنگی دانشگاه تهران را حمایت از تشکیل انجمن‌های علمی بین‌رشته‌ای عنوان کرد و افزود: کارهای بین‌رشته‌ای امروزه در دنیای علم به عنوان کارهای شاخص مطرح است. امیدوارم دانشجویان بتوانند در کنار هم انجمن‌های علمی بین‌رشته‌ای را تشکیل دهند. ما نیز از تشکیل این انجمن‌ها حمایت می‌کنیم.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران افزود: طرحی به تازگی در هیات رئیسه دانشگاه تصویب شده، مبنی بر این‌که دانشگاه از این به بعد از پایان‌نامه‌هایی که در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی نوشته می‌شوند، حمایت ویژه کند. یعنی اگر پایان‌نامه‌هایی که در حوزه عناوین موردنظر که به دانشگاه ارائه داده‌ایم تدوین شوند، تا هفت برابر از حمایت بیشتر دانشگاه برخوردار می‌شوند. این اقدام خوبی خواهد بود تا پایان‌نامه‌های حوزه فرهنگی و اجتماعی رشد پیدا کنند و ما هم بتوانیم از ایده‌ها و خلاقیت‌های دانشجویان که در قالب پایان‌نامه ارائه می‌شود، در حل مشکلات فرهنگی اجتماعی دانشگاه استفاده کنیم.

سرسنگی، حمایت از طرح‌های ویژه انجمن‌های علمی - دانشجویی در سطوح ملی و بین‌المللی و همچنین برنامه‌ریزی در جهت ارتباط با جامعه دانش‌آموزی را از جمله طرح‌هایی معرفی کرد که معاونت فرهنگی دانشگاه تهران به دنبال عملی کردن آن‌هاست.

در ادامه این مراسم از برگزیدگان جشنواره علم در خدمت صلح و توسعه، تقدیر شد.

در بخش برگزیدگان سخنرانی‌های علمی ترویجی UTTED از صباح فرشاد، زهرا توکلی و مصطفی طاهری تقدیر شد.

همچنین از زینب پناهی و کیمیا مشهدی، دانش‌آموزان سخنران UTTED تقدیر به عمل آمد.

حمید قالیجاری، انسیه یعقوبی و اشکان هاتفی‌نیا برگزیدگان نمایشگاه علم در قالب هنر این جشنواره معرفی شدند. آثار هانیه احمدی و گروه تاک هم آثار شایسته تقدیر شناخته شدند. همچنین غزل قربانی جایزه اثر برگزیده از نگاه مخاطبان را دریافت کرد.

غرفه‌های دانشکده‌های اقتصاد و مدیریت، غرفه‌های برگزیده این جشنواره از لحاظ محتوای علمی - ترویجی معرفی شدند و همچنین به ترتیب غرفه‌های دانشکده‌های کشاورزی و منابع طبیعی، دامپزشکی و علوم، رتبه‌های اول تا سوم غرفه‌های برتر این جشنواره را کسب کردند.



نظر شما
ادامه