کد خبر: ۴۵۴۹۶
تعداد نظرات: ۲۲ نظر



یک فعال حقوق حیوانات با اشاره به قانونی که شهرداری به استناد آن جمع‌آوری و کشتار سگ‌ها را انجام می‌دهد، گفت: این قانون مصوب سال ۱۳۲۸ است و در حال حاضر هیچ کدام از رویکردهای جامعه ما بر مبنای این قانون نیست.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «علی‌ کشمیری» در نشست صدای بی‌صدایان که در مورد حقوق حیوانات در بستر تغییر و تحولات مدنی و در دانشکده منابع طبیعی و محیط‌زیست دانشگاه فردوسی برگزار شد، با اشاره به پرونده‌ محمد بیجه که در سال ۸۳ فجیع‌ترین پرونده جنایی ۷۰ سال اخیر ایران را با کشتن ۱۷ کودک ۷ تا ۱۳ سال و سه نفر بزرگسال رقم زده است، اظهار کرد: این فرد در ۱۱ سالگی بارها مورد تجاوز قرار گرفته و تصمیم می‌گیرد از جامعه انتقام بگیرد.

او انتقام خود را از حیوانات شروع کرده و سگ‌ها و گربه‌ها را به‌طرز فجیعی می‌کشته است. او گفته بود به این دلیل حیوانات را می‌کشته که همچون خودش زندگی خوبی نداشتند و می‌خواسته آن‌ها را راحت کند. بیجه به کشتن حیوانات بسنده نمی‌کند و به سراغ انسان‌ها هم می‌رود. به همین دلیل است که می‌گوییم حیوان آزاری می‌تواند مقدمه آزار انسان‌ها و خشونت علیه انسان‌ها باشد.

وی در خصوص پرونده‌های حیوان آزاری تصریح کرد: حدود دو سال پیش در انتهای بلوار نماز سگی را با کمانی که حدود ۹۰ سانتی‌متر بود مورد هدف قرار دادند. فردی که این کار را انجام داده بود همچون محمد بیجه اظهار پشیمانی نمی‌کرد و می‌گفت حیوان است دیگر، یعنی می‌شود حیوان را زد، کشت و... . این مجرم بدون اینکه حتی کارت ملی او را بگیرند و احراز هویت انجام شود، آزاد شد.

این فعال حقوق حیوانات یادآور شد: همه حیوانات آنقدر خوش‌شانس نیستند که زنده بمانند. قبل از فضای مجازی حیوانات در تنهایی درد می‌کشیدند، آسیب می‌دیدند و از بین می‌رفتند.

حیوان‌آزاری مصداق فعل حرام است

کشمیری با بیان اینکه ۱۷ مرجع تقلید حیوان آزاری را جرم و مصداق فعل حرام می‌دانند، گفت: ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی می‌گوید کسی که فعل حرامی را در جامعه انجام دهد، مرجع قضایی می‌تواند تا ۷۴ ضربه شلاق و دوماه زندان برای آن فرد در نظر بگیرد.برای صدور احکام حیوان آزاری هم از این قانون استفاده می‌کنند.

وی افزود: در ماجرای دیگری خانمی یک سگ آسیب دیده را به یک فرد دیگری می‌دهد تا از او مراقبت کند و روی برگه‌ای ماجرا را می‌نویسد، هر دو طرف امضا می‌کنند و سگ را در اختیار آن فرد قرار می‌دهد. بعدا مشخص می‌شود آن فرد حیوان را از بین برده است. ما از این فرد به جرم خیانت در امانت شکایت کردیم و در نهایت او به یک سال حبس محکوم شد.

شکار تفریحی هیچ توجیهی ندارد

وی با اشاره به اینکه شکار تفریحی حدود چهار سال در کشور ممنوع بود، عنوان کرد: در حال حاضر اما این موضوع در کشور دوباره رواج پیدا کرده. شکارچیان خارجی می‌آیند پول پرداخت می‌کنند و شکار انجام می‌دهند. شکار تفریحی هیچ توجیهی ندارد. اینکه بعد از شکار حیوانات توجیه کنیم و بگوییم سن آنها زیاد بود یا آب زیادی می‌خورند و... قابل قبول نیست. در حالی که اینطور حمام خون راه می‌اندازیم، جواب خانواده محیط بانان را چه می‌خواهیم بدهیم؟

ممنوعیت شکار چهارپایان در خراسان رضوی

این فعال حقوق حیوانات بیان کرد: در جلسه‌ای که اخیرا در سازمان محیط‌زیست استان تشکیل شد به تصویب رسید که شکار چهارپایان در استان صورت نگیرد و فقط به صورت محدود پرندگان شکار شوند، آن هم در صورتی که دامپزشکی اجازه دهد.درحال رایزنی هستیم که بتوانیم جلوی شکار پرندگان را هم بگیریم.

کشمیری با اشاره به اینکه به طور میانگین روزی ده کلیپ حیوان آزاری، شکار و.‌. برای من می‌فرستند، عنوان کرد: فعالین حقوق حیوانات اعتقاد دارند سیرک‌ها،باغ پرندگان، باغ‌وحش و... نقض حقوق حیوانات است. باغ‌وحش‌ها به‌ جز ظاهرشان پشت پرده‌های تلخی دارند.

این فعال حقوق حیوانات با اشاره به اینکه بسیاری فعالین حقوق حیوانات می‌گویند یک باغ وحش خوب باغ وحش تعطیل است، خاطرنشان کرد: ۵۳ باغ وحش و باغ پرندگان داریم که در لیست سازمان محیط‌زیست هستند. در مجموع حدود ۹۰ مرکز نگهداری حیوانات در کشور داریم که ۴۰ مورد در لیست سازمان حفاظت محیط‌زیست نیستند. آنهایی که در لیست هستند چنین وضعی دارند چه رسد به باغ وحش‌هایی که در لیست سازمان حفاظت محیط‌زیست نیستند. نباید به تعداد باغ وحش‌های ما اضافه شود الان طرح دادند باغ وحش دیگری در مشهد ایجاد شود در حالی که نباید این کار صورت بگیرد باید باغ وحش مشهد استاندارد شود و نهایتا گونه‌های اضافی به منطقه چالیدره فرستاده شود.

وی درخصوص ارس افزود: ارس در سال ۹۱ توسط دو نفر سودجو در ارتفاعات تربت جام مشاهده می‌شود، آنها در ازای دریافت مبلغی ارس را به قاچاقچیان حیات وحش می‌فروشند و سپس یگان حفاظت محیط زیست وارد عمل می‌شود و ارس را از دست قاچاقچیان نجات می‌دهند. در روزهای اول ارس به سختی تنها فقط می‌توانست سرش را تکان بدهد. ما کمپینی با عنوان ارس را نجات دهید، ایجاد کردیم. آقای همتی، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان دستور رسیدگی دادند و برای اولین بار تیم جراحی به داخل قفس ارس آمد. ارس عفونت کرده بود و پنجه‌هایش کرم افتاده بود. بعد از درمان‌های اولیه حال ارس بهتر شد و در حال حاضر هم درمان ارس ادامه دارد.

آیا کشتن سگ توسط شهرداری‌ها قانونی است؟

این فعال حقوق حیوانات در خصوص جمع آوری و کشتار سگ‌ها که توسط شهرداری انجام می‌شود، تصریح کرد: در مشهد تقریبا چهار برابر ارتفاع کوه دماوند تاکنون سگ کشته شده. اگر ضخامت هر یک را ۲۰ سانتی‌متر در نظر بگیریم حدود ۱۰۰ هزار سگ طی این چند سال در مشهد کشته شده‌اند. هر موقع با شهرداری در مورد کشتن سگ‌ها صحبت می‌کنیم می‌گویند ما مکلف به انجام این کار هستیم. هیچ وقت نمی‌گویند این تکلیف از کجا می‌آید. قانون شهرداریها که از آن دم می‌زنند مصوب ۱۳۲۸ است.

یک بند این قانون درمورد کشتار سگ‌هاست که دارد انجام می‌شود. بند دیگر این قانون این است که حقوق شهردار تهران ماهانه ۲۰۰۰ تومان و شهرهای بزرگ ۱۵۰۰ تومان باشد آیا این قسمت از این قانون هم در حال حاضر انجام می‌شود؟ مسلما انجام نمی‌شود. اما بند کشتار سگ‌ها هنوز درحال انجام است.

کشمیری خاطرنشان کرد: در این قانون به صراحت گفته مواقعی که سیل و آفات می‌آید اگر سگ‌ها در آن شرایط عامل انتقال بیماری باشند، کنترل شوند. فقط در موقعی که بلا در شهر آمده نه همیشه، که در کشتن سگ‌ها رکورد بزنیم و جشنواره یولین چین را روسفید کنیم. در جشنواره یولین چین ده هزار سگ در سال کشته می‌شوند اما در کلان شهرهای ما بالغ بر ۶۰۰۰- ۷۰۰۰ سگ می‌کشند.

وی ادامه داد: در آن موقع در وظایف شهرداری‌ها تهیه قراردادهای نانوایی و قصابی، نظارت بر قیمت‌ها، روشنایی معابر، مرمت آثار باستانی و.... هم بوده و شهرداری طیف گسترده‌ای از وظایف را داشته اما الان که دامپزشکی و سازمان حفاظت محیط‌زیست داریم چرا تصمیم گیری در مورد موجود زنده را به جایی می‌دهیم که هیچ تخصصی ندارد؟ شهرداری هم این وظیفه را به سازمان پسماند محول کرده که به عنوان پسماند ویژه و خطرناک با سگ‌ها کار می‌کنند.

سگ‌ها رینگ حفاظتی شهر در قبال ورود سایر حیوانات هستند

این فعال حقوق حیوانات اظهار کرد: هیچ کدام از رویکردهای جامعه ما در حال حاضر بر مبنای این قانون نیست. سگ‌ها رینگ حفاظتی شهر هستند در قبال ورود سایر حیوانات هستند. درحال حاضر تعداد روباه‌های شهر نسبت به گذشته بیشتر شده. حداقل سال گذشته هشت مورد زنده گیری روباه به من گزارش دادند.

وی با بیان اینکه یکی از علل جمع‌آوری سگ‌ها را بیماری هاری عنوان می‌کنند، گفت: حدود ۹۰ درصد گزش سگ‌ها مربوط به سگ‌های صاحبدار است. براساس آمار وزارت بهداشت کل تلفات در یک سال گذشته به علت گزش حیوان‌ هار ده نفر بوده که هفت نفر از این تعداد در سیستان و بلوچستان بوده‌اند. همچنین نگفته‌اند که این گزش توسط سگ‌ انجام شده بنابراین گزش می‌تواند مربوط به گرگ، روباه و... باشد.

کشمیری بیان کرد: حدود ۶۰ درصد ورودی‌ها در محل جمع آوری سگ‌ها در اطراف ده غیبی از شهرداری منطقه ۱۲ یعنی محدوده میثاق است. در پنج ماهه نخست امسال ۸۱ مورد تماس درخصوص جمع آوری سگ‌ها با ۱۳۷ گرفته شده اما ۱۳۴۱ قلاده سگ در مجموع جمع‌آوری شده است. این آمار در مدت مشابه سال گذشته ۶۵۲ قلاده سگ بوده است .قبلا به کارکنان جمع‌آوری سگ‌ها قلاده‌ای پول می‌دادند اما در حال حاضر حقوق آنها ثابت است اما اگر یک سگ در شهر دیده شود ۱۷ هزار تومان از حقوق افراد کاهش می‌یابد.


انتشار یافته: ۲۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
11
6
این آمار را از کجا در آوردید؟
چهار برابر دماوند و اورست و ....!!!!!!!!!!!
چن روز پیش در مراغه ی ما یه سگ پرید جلوی موتورسوار و 2 نفر بشدت مجروح شدن
محله ی ما هر جا پا میذاری مدفوع سگه
زن و بچه امنیت روانی ندارن از دست اینا
مگه در انگل شناسی نخوندیم که سگ میزبان واسط انگلهای خطرناکه؟
دفاع از حقوق حیوانات به چه قیمت؟
از این دفاعیات بوی ریا میاد
پاسخ ها
حامی حقوق حیوانات هستم
| France |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
خب تو روزانه صد هزار برابر یه سگ مدفوع تولید میکنی باید بکشنت؟یا وقتی داری از بزرگراه رد میشی میپری جلوی ماشین باید اعدامت کنن؟خون این بی زبونا بی جواب نمیمونه
ایرانی به ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
5
13
تو هم بپری جلوی موتور باید بکشنت ؟؟! ادم جلو موتور نمیپره؟!!
کفتر فضله میندازه میکشبدش ؟

بابا یکذره ادم شو از خدا بترس ، ناشناس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
15
6
کسانی که از سگها خیلی طرفداری می کنند باید بدانند شریک خون کسانی هستند که توسط همین سگهای وحشی تکه پاره شده اند. واقعا چطور می خواهید جواب خدا و عزیزان این کسانی که بوسیله سگها بقتل رسیده اند را بدهید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
14
7
سگها نه فقط از بین برنده انواع گونه های جانوری در طبیعت و برهم زننده تعادل و عامل مهاجرت حیوانات هستند بلکه درحال حاضر خطرناک ترین گونه حیوانات وحشی برای انسانها هستند...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
11
6
بعضی طوری صحبت می کنند انگار درمورد چندتا سگ پاکوتاه خانگی دوست داشتنی دارند نظر می گذارند... یه سرچ کوچیک بکنید اخبار کسانی که توسط حمله سگها کشته شده اند زیاد است و متاسفانه شهرداری بخاطر حرف و فشار عده کمی از مردم به وظیفه خودش عمل نمی کنه و حاضر نیست مردم رو از شر این سگهای وحشی نجات بده.
هیچ کس در قبال مزاحمت و حمله این سگها پاسخگوی مردم نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
10
4
این سگها در اوج این ظاهر مظلوم و آرام و فریبنده ای که دارند کافیه یک کدام از اینها به شما پارس کنند ناگهان می بینید همه سگها شروع می کنند به پارس کردن و همزمان بسمت شما حمله می کنند... این اتفاق بارها صبحها برای من افتاده.
پاسخ ها
مدافع حقوق حیوانات
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
سگ ها حس قوی دارند ،اگر انسان بخواد بهشون حمله کنه یا قصد آزارشونا داشته باشه میفهمن و حق دارند از خودشون دفاع کنند ،کافیه یکبار امتحان کنید وبا آرامش به یک سگ نزدیک بشید یا کمی غذا براش بریزید ،قدردانی ومحبتی را تجربه میکنید که همیشه باانسان مقایسه خواهید کرد!!!!!!!!
ما تنها موجودات روی زمین نیستیم ......
حنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
باورکنین ما یک سگ داریم توحیاط هست باهوش باوفا وقتی میریم جایی دوسه روز نیستیم لحظه ای که برمیگردیم ازسپا تاسرمان بو میکنه پامون می بوسه یکی لزما توماشین میشینیم بوینیم متوجه میشه میاد توماشین به خوشحالی بویدن دست دادن
امید صفاخیل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
2
13
سگها به هیچ عنوان حیوانات بعدی نیستند بلکه این انسانهای نا مسلمانان کافر خدا نترس هستند . که وحشی هستند بی احترامی به حیوانات خدا به محیط زیست می کنند و ما مسلمانان های خداترس به هیچ کافری اجازه‌ی آزار رساندن به حیوانات مخصوص حیوانات محلی مانند . سگ، گربه .سایر پرندگان نمی‌دهیم مانند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
1
8
والا تا جایی که ما میدونیم سگی که پارس میکنه فقط قصدش اینه که کسی نزدیکش نشه دیگه اگر کسی اذیتش نکنه عمرا حمله کنه. اون بنده خدا که میگه چند بار صبح پارس کردن سگا براش و بعدش همزمان حمله شده بهش حتما به کلاس آموزشی بزاره چطور سلامت کافی تونسته تا الان داشته باشه.خیلی حرفه!!!
مرجان واحدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
0
7
تمام سگهایی که حمله میکنند سگهای نگهبانی هستند که ار باغها اخراج شده اند. انسان خودخواه اینکاررا میکند...جانی ها و قاتلان و از خدا بیخبران شهرداری و نامردانی که سگها را از باغ بیرون میکنند و شباطینی که سگها را میکشند و ازار میدهند منتظر مرگ و سرطان کشنده و قتل و کشته شدن فرزندان و عزیزانتان باشید....سگ پیش خدا و طبیعت عزبز است اگر قاتلان خون اشام نمیفهمند انروری که عزادار شدید بدانید بچه خاطر بوده....یا علی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
0
7
کشتن ،عمل حرام وناشایستیه که شامل هر موجودی روی این کره ی خاکیه چون کره ی زمین فقط جایگاه زنگی انسانها نیست
ما به عنوان مسلمان که دم از رحم وشفقت می زنیم باید بدانیم با کشتن مخلوقات خداوند به ساحت پروردگارمون بی احتر امی می کنیم وشایسته ی هر عقوبتی هستیم
مخصوصا وقتی پای ضعیف کشی درمیان باشه
کشتن یک حیوان در حال حمله که خطر جانی داره شاید قابل توجیح باسه ولی اینکه به خاطر یک مورد کل این حیوانات بی گناه قتل عام بشن بی رحمی مطلق وکاملا وحشیگری است
و نشون می ده کسانی که تن به این کار میدن خودشون بویی از انسانیت نبردن یا درکی از حرمت به خالق ندارن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
1
6
چقدر آدما خودخواه هستن فکر میکنن زمین ماله پدرشونه اولا خدا هیچ موجودی و نجس نیافریده دوما سگ هایی که حمله میکنن سگ های گله یا آموزش دیده هستن سگ های بومی نه حمله میکنن نه خطرناک هستن خطرناکتر و بیمارتر از موجود دوپا وجود نداره لعنت به حیوان آزارها و کسانی که سگ ها رو میکشن تقاص خون این بی زبونارو انشالله با خون عزیزاشون پس بدن
حامی حیوانات
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
0
7
فرهنگ یک مردم از رفتارشان نسبت به حیوانات مشخص میشه، ما اگه جهان سومی هستیم، بخاطر ذهنیتهای غلط خودمون هست، هر روز که می گذره داریم عقب مونده تر میشیم، بجای حل کردن مسئله ، کلا مسئله رو پاک می کنیم، کشتن هر موجود زنده ای یک عمل کاملا غیر اخلاقیه، بعضی ها انقدر ناِآگاه هستن که ........، جای بسی تاسفه، همین افراد سنگ پرتاب می کنن به سوی سگها ................، گوسفندو سر می برن ودر حالیکه این موجود زبون بسته درد می کشه ،................ با چوب به سگ حمله می کنن، خود حضرت محمدم اینکارو نمی کرد و نسبت به سگها مهربان بود، حضرت علی چندین تا از ویژگی های سگهارو بسیار باارزش می دید، اما وقتی جاهل باشی یک موجود ترسناک خواهی بود، کسیکه میتونه به یک سگ و یا هر حیوان دیگه آسیب برسونه، براحتی به انسانها آسیب خواهد زد
حامی حقوق سگ های خانگی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
1
5
من شخصا سگ هارو دوست دارم وباهاشون زندگی کردم آموزششون دادم وتربیتشون کردم درکل عاشق سگ هاهستم ولی نه سگ های ولگرد وخیابانی که درکل دیدگاهم نصبت به این سگ ها۱۸۰ درجه فرق میکنه بگم چرا؟ چندین بارهمسروهمچنین دخترم درمسیررفتن به مدرسه مورد مزاحمت واین سگ های ولگرد واقع شده اند دخترم میگه سگهاحتی بادندان تیزپارس کنان نه تنها ایشون بلکه بقیه همکلاسیهایش راهم مورد حمله قرارداده وحتی داخل حیاط مدرسه هم دنبالشون میکنند ... این ترس ووحشت طوری درذهن دخترم رسوخ کرده که شب ها خواب پریشان میببنه وازترس تنهایی جرات نمیکنه بره مدرسه شخصا خودم به چشیم گله سگهای ولگرد اطراف مدرشون مدام میبینم که پارس کنان چه رعب ووحشتی دردل مردم ایجادمیکنند.... حالا طرف داران این موجودات رعب انگیز ووحشت آفرین بیان جواب بدن تکلیف چیه ؟ آیابازهم واسه این حیوانات مزاحم به به چه چه میزنید؟ آیابچه ایکه ازسرصبح استرس حمله وگازگرفته شدن توسط این سگ ها تو مغزش جاخوش کرده دیگه میتونه سر کلاس به درس ومشقش برسه ؟ جواب خیر این نوع حیوانات موزی وآزار رسان جای دلسوزی ندارند ودونه دونه باید تلف بشن
شقایق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
2
4
واقعا عجیبه کسایی ازسگ بد میگن ک ازسگ میترسن بهتره برید باترستون روبه شید سگا ترسناک نیستن برخلاف کارتونا اونا گربه و موش نمیخورن به گونه ای ازجانوران اسیب نمیزنن توروخدا رو تربیت و ترستون کار کنین تا یه سگ نداشته باشید نمیفهمین اینا فقط یه حیوون نیستن خدا فرشته های اسمونیشو اون بالا داره و این فرشته هارو واسه ما فرستاده توروخدا قدرشونو بدونید تو گرما و تابستون جلو درخونتون اب بزارین اینا تمام احساسی ک ما ادما داریمو دارن تنها فرقشون ما با اینه که فقط نمیتونن حرف بزنن کاش کمی همدردی و انسانیت تو وجود ادمایی که این فرشته هارو اذیت میکنن و ارزوی نابودیشونو دارن بود دنیا قشنگ ترمیشه اگه ادما زمین و فقط واسه خودشون ندونن
پاسخ ها
یه یاروی رندوم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
ببخشید که دارم این حرفارو میزنم و میخوام بدونید که من با سگا پدر کشتگی ندارم ولی این سگای ولگردی که تو روستا ها و نزدیکی کوه و جنگل میپرن جزو افاتن. بماند که همیشه دارن به کشاورزا و دامدارا اسیب میرسونن و خونه های حیاط دار و باغ های کوچیک دست از سرشون در امان نیستن، این موجودات به انسانها و گیاهان و حیوانات بومی منطقه اسیب میرسونن.
فقط کافیه یه سرچ ساده کنید تا ببینید چه اسیب هایی که این سگ های ولگرد به بقیه نرسوندن. اگه هم اونها رو باور نمیکنین میتونین مستقیما به روستاها برین و ببینین
فروزان
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
0
4
این سگهای بی پناه که شما میبینید حمله میکنن یا ب سمت ادما واق میزنن ،توسط افراد شهرداری یا قاچاق چیان گوشت سگ مورد ازار واذیت قرار گرفته اند واینطور عصبی شده اند وقتی موتوریها با شوکر به انها حمله میکنند شما جای انها باشید چکار میکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
2
1
سگ نجس است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
0
0
سلام و عرض ادب
امشب حوالی هفت به بعد برای خرید مواردی بیرون رفتم. یک سگ ولگرد که پاتوقش سر کوچه ماست دنبالم کرد و داشت گازم می گرفت. اگه واقعا گازم می‌گرفت چه بلاهایی باید سرم میومد؟ چقدر باید زجر می‌کشیدم و هزینه میکردم تو این وضع اقتصادی؟ دو سه سال پیش یه سگ ولگرد دیگه یه بچه سه یا چهار ساله رو نزدیکی خونه ما گاز گرفت و بعد یه مدت کوتاه اون بچه از هاری سگ لعنتی مرد، هنوز که هنوزه خانواده اون طفل معصوم میان سر قبرش که تو قبرستون محله ماست گریه و عزاداری میکنن. کی هست جواب بده؟ آیا اون بچه زنده میشه؟ خدا لعنت کنه کسایی رو که این سگای ولگردو چاقشون میکنن. من بعد اینکه اومدم خونه آمار سگ رو طی یک تماس تلفنی 137 شهرداری اطلاع دادم. اگه اومدن جمعش کنن که خدا خیرشون بده. اگه نیان با یه مقدار ضدیخ که ترکیبش سمیه و یه مقدار غذا سگ رو میفرستم به جهنم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
0
0
کسی که حیون آزار ی میکنه اصلا انسان نیست
نظر شما
ادامه