کد خبر: ۴۵۵۴۶
سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد:
اطلاعيه سازمان سنجش آموزش كشور درباره شرايط و ضوابط، تاريخ و نحوه ثبت‌نام در آزمون ورودی دوره دكتری نيمه‌متمركز (PhD) سال ۱۳۹۸ منتشر شد ...
 

حکیم مهر: سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:

بدین وسیله به اطلاع كلیه داوطلبان متقاضی ثبت‌نام و شركت در آزمون ورودی دوره دكتری (نیمه متمركز Ph.D ) سال 1398 برای پذیرش در دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و پردیس خودگردان دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی می‌رساند كه با توجه به نكات ذیل و همچنین در نظر داشتن شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنمای شركت در آزمون، می‌توانند در آزمون مذكور ثبت‌نام و شركت نمایند.

شرایط ثبت نام:

ثبت‌نام برای آزمون ورودی دكتری (نیمه متمركز Ph.D ) سال 1398 از روز سه‌شنبه مورخ 97/09/06 آغاز و در روز دوشنبه مورخ 97/09/12 پایان می‌پذیرد. لازم به تاكید است كه ثبت‌نام منحصراً به صورت اینترنتی و از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی: www.sanjesh.org انجام خواهد پذیرفت.

هر داوطلب ‌براساس ‌علاقه ‌فقط می‌تواند در یك كدرشته‌ امتحانی (بر اساس ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام و شركت در آزمون)‌، ثبت‌نام‌ و در آزمون مربوط شركت‌ نماید.

تذكر مهم: ثبت‌نام برای شركت در آزمون‌ ورودی دكتری (نیمه متمركز Ph.D) سال 1398 کلیه دوره‌های دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی، منحصراً از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان امكان‌پذیر است؛ لذا داوطلبان لازم است كه ابتدا دفترچه راهنمای ثبت‌نام را كه همزمان با شروع ثبت‌نام در پایگاه اطلاع‌رسانی مذكور در دسترس خواهد بود، مطالعه نموده و در صورت واجد شرایط بودن، نسبت به پرداخت هزینه خرید كارت اعتباری ثبت‌نام در آزمون به شرح ذیل، اقدام كنند و سپس مراحل بعدی را به انجام برسانند.

مراحلی كه داوطلب باید برای ثبت‌نام اقدام كند:

1- مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی فوق برای تهیه كارت اعتباری ثبت نام (سریال 12 رقمی) و دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام (دفترچه شماره 1).

2- تهیه فایل عكس اسكن شده داوطلب براساس توضیحات مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام.

3- آماده نمودن مدارك و اطلاعات مورد نیاز جهت ثبت‌نام.

4- با توجه به اینكه پرداخت هزینه ثبت‌نام منحصراً بصورت اینترنتی انجام می‌گیرد، داوطلبان لازم است به وسیله كارت‌های بانكی عضو شبكه شتاب كه پرداخت الكترونیكی آنها فعال است، با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان و پرداخت وجه ثبت‌نام شركت در آزمون نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند.

تبصره: با توجه به اینكه مقرر گردیده است كه در مراحل مختلف فرآیند این آزمون، خدماتی از طریق پیام كوتاه به داوطلبان ارائه شود، داوطلبانی كه تمایل به استفاده از خدمات پیام كوتاه دارند، با انتخاب گزینه مربوط و پرداخت هزینه استفاده از خدمات پیام كوتاه، می‌توانند از این خدمات استفاده نمایند.

دستورالعمل و نحوه تكمیل تقاضانامه ثبت نام اینترنتی:

به داوطلبان توصیه می شود كه مطابق دستورالعمل مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام، ابتدا فرم پیش نویس تقاضانامه مندرج در دفترچه مذكور را تكمیل نموده و سپس بر اساس فرم پیش نویس با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان، اطلاعات لازم را بر اساس بندهای برنامه نرم‌افزاری ثبت نام وارد نمایند. ضمناً داوطلبان لازم است در درج اطلاعات ثبت‌نام دقت نمایند. بدیهی است در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در موارد قید شده در تقاضانامه ثبت نام با مدارك داوطلب در صورت پذیرفته شدن در آزمون، قبولی وی (كان لم یكن) تلقی شده و از ادامه تحصیل داوطلب جلوگیری خواهد شد.

زمان توزیع كارت اینترنتی و محل آزمون:

براساس برنامه زمانی پیش بینی شده آزمون ورودی دكتری (نیمه متمركز Ph.D) سال 1398 در روز جمعه مورخ 97/12/03 برگزار خواهد شد. داوطلبان لازم است از روز سه‌شنبه مورخ 97/11/30 لغایت روز پنجشنبه مورخ 97/12/02 با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان نسبت به تهیه پرینت كارت شركت در آزمون و راهنمای شركت در آزمون اقدام نمایند. محل آزمون داوطلبان بر اساس استان و شهرستان محل اقامت مندرج در بند 33 تقاضانامه تعیین می‌گردد. لذا مقتضی است داوطلبان با مراجعه به جدول شماره 2 دفترچه راهنمای ثبت‌نام و درج كد مربوط به استان و شهر محل اقامت در تقاضانامه ثبت نام اقدام نمایند.

توصیه‌های‌ مهم‌:

1) توصیه‌ می‌شود داوطلبان پس از تكمیل تقاضانامه، دریافت شماره پرونده 6 رقمی و كدپیگیری 16 رقمی یك نسخه پرینت از تقاضانامه تهیه و نزد خود نگهداری نمایند.

2) به داوطلبان توصیه می‌شود در انتخاب كدرشته‌ امتحانی و همچنین شهرستان محل حوزه امتحانی خود دقت لازم را مبذول فرمایند. لذا پس از دریافت كد پیگیری 16 رقمی در این خصوص به درخواست‌های داوطلبان مبنی بر اصلاح و یا جابجایی ترتیب اثر داده نخواهد شد.

3) با توجه به مشكلات بوجود آمده در آزمون های قبلی، در خصوص اشتباه در ارسال عكس داوطلبان، كه این موضوع اكثراً برای داوطلبانی كه ثبت نام آنان توسط دیگران انجام می شود رخ داده است، تاكید می‌گردد كه علاوه بر كنترل اطلاعات ثبت‌نامی، حتماً نسبت به كنترل عكس ارسالی دقت نمایید تا اشتباهاً عكس داوطلب دیگری به جای عكس شما ارسال نگردد. بدیهی است كه در صورت ارسال عكس اشتباهی از طرف متقاضی، فرد به عنوان متخلف تلقی و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

4) هرگونه‌ تغییری‌ از طریق‌ نشریه پیك‌ سنجش‌ (هفته‌نامه خبری‌ و اطلاع‌رسانی‌ سازمان ‌سنجش‌)، پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش و در صورت لزوم ‌از طریق رسانه‌های گروهی ‌اعلام ‌خواهد شد.

5) در صورت‌ لزوم‌ داوطلبان می‌توانند با شماره تلفن گویای‌: 42163-021 با روابط عمومی ‌سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ كشور تماس‌ حاصل‌ نموده و یا از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی (غیرحضوری) سازمان اقدام نمایند.

 
 
نظر شما
ادامه