کد خبر: ۴۵۵۷۰

نشست هم‌اندیشی کارگروه واکسن با شرکت های واکسن ساز فعال و همچنین مسئولان مرتبط با تولید واکسن های انسانی و دامپزشکی، توسط ستاد توسعه زیست فناوری برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسکانیوز، در این نشست، در خصوص اهداف و عملکرد کارگروه واکسن ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی توضیحاتی ارائه شد. در این نشست عنوان شد که طی چهار سال گذشته تمرکز این کارگروه بر روی واکسن های انسانی بوده و هم اکنون در زمینه واکسن های انسانی کار ستاد رو به اتمام است، زیرا متولیان تولید واکسن های ضروری مشخص شده و مشغول به کار هستند.

«هومن کاغذیان» مدیر کارگروه واکسن ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی در این نشست، اولویت های واکسن کشور را در حوزه واکسن های انسانی و دام، طیور و آبزیان عنوان کرد و از انتشار سند حمایت طلبی واکسن با همکاری انستیتو پاستور، معاونت بهداشت، موسسه واکسن و سرم سازی رازی و سازمان غذا و دارو توسط فرهنگستان علوم پزشکی خبر داد.

وی ضمن تاکید بر ضرورت پیگیری واکسنهای دامپزشکی در کارگروه، به بررسی اجمالی مدل حمایتی ستاد توسعه زیست فناوری از شرکت ها اشاره کرد و گفت: ستاد رویدادهای حمایتی را در کشور رصد کرده و دنبال می کند تا از آن طریق و با نقش تسهیل گری خود مشکل صنعت واکسن را مطرح و برای آن راه حل هایی در نظر گرفته شود.

به گفته کاغذیان، یکی از مدل های حمایتی در ستاد از شرکت های نوپا، مدل سرمایه گذاری جسورانه است، این شرکت‌ها در مراحل ابتدایی رشد و تکامل اقتصادی خود، مورد توجه سرمایه‌گذارانی هستند که با ارزیابی موشکافانه خود، شکاف سرمایه و کمبود نقدینگی شرکت‌های کارآفرین را جبران می‌کنند و در گروه سهام‌داران آن‌ها قرار می‌گیرند. ستاد به عنوان سرمایه‌گذار ریسک‌پذیر با مدیریت فعالانه و برنامه‌ریزی در توسعه مدل‌های راهبردی، در کسب‌وکار هدف و ارزش افزوده این شرکت‌ها نقش مهمی ایفا می‌کند.

وی، ایجاد یک تشکل صنفی برای واکسن با همکاری شرکتهای تولید کننده واکسن را عاملی برای همگرایی و پیگیری سریع تر مشکلات اقتصادی شرکتهای واکسن دانست.



نظر شما
ادامه