کد خبر: ۴۵۵۸۱
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«مهندس محمدرضا مومنی» افزود: احتمالا یا پایان امسال یا ابتدای سال آینده، سهمیه استخدام جدید در سازمان دامپزشکی را به ما اعلام خواهند کرد تا آزمون را برگزار کنیم ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: مشکلات مرتبط با آزمون‌های استخدامی سازمان دامپزشکی کشور، گاهی سبب سردرگمی و بلاتکلیفی داوطلبان شرکت کننده در آن گردیده است. معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی کشور معتقد است که تا ماه بهمن، تکلیف همه شرکت کنندگان مشخص خواهد شد.

 «مهندس محمدرضا مومنی» از اعلام ۷۰ سهمیه مربوط به مرکز ملی تشخیص سازمان دامپزشکی کشور خبر می‌دهد و می‌گوید: «۳ نفر از این افراد در هفته گذشته شروع به کار کردند و مابقی هم به مرور شروع به کار می‌کنند.»

حکیم مهر: آقای مهندس، از آخرین وضعیت‌های استخدامی سازمان دامپزشکی کشور چه خبر؟

سازمان دامپزشکی یک مرحله استخدام در سال ۹۶ داشت که بخشی از فرایند آن هنوز باقی مانده است. در بعضی از استان‌ها که آزمون برای افراد واجد شرایط برگزار شد، روال اداری هنوز انجام نشده و تعداد محدودی از استخدام‌ها باقی مانده است. احتمالا یا پایان امسال یا ابتدای سال آینده، سهمیه را به ما اعلام خواهند کرد تا آزمون را برگزار کنیم.

در برنامه ۵ ساله ششم، ۲۵۰۰ سهمیه استخدامی را مشخص کرده‌اند که وزارت جهاد کشاورزی در حال پیگیری آن است. در واقع از سال ۹۸ مباحث مربوط به آزمون این سهمیه‌های استخدامی باید برگزار شود.

حکیم مهر: اما یکی از شروط برگزاری این آزمون این است که سند نیروی انسانی سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها آماده باشد.

بله. سند نیروی انسانی سازمان دامپزشکی در حال تدوین و مراحل آن در حال انجام است. یکی از شروط سند این است که باید در سال اول برنامه پنج ساله، ۵ درصد از پست‌های سازمانی کم شود. این مهم در مرحله چانه‌زنی و پیگیری است. چون در برنامه ۵ ساله پنجم این استثنا ذکر شده بود که دستگاه‌های حاکمیتی نیاز به کم کردن پست‌ها ندارند. در حالی که برنامه پنج ساله ششم، اشاره‌ای به این استثنا نکرده است. ما هم در حال پیگیری، بحث و بررسی هستیم تا این استثنا دوباره لحاظ شده و سازمان دامپزشکی به‌عنوان یک دستگاه حاکمیتی نیاز به تقلیل پست نداشته باشد. در این حوزه معاونت‌های سیاسی دخیل هستند. ما چندین نامه نوشته‌ایم و وزارتخانه هم پیگیر رایزنی کار است.

حکیم مهر‌: آقای مهندس، در فرایند آزمون‌های استخدامی‌های سال قبل، افراد زیادی شرکت کردند و استخدام شدند اما خیلی‌ها تعیین تکلیف نشدند. یعنی برخی‌ بهانه‌ها مثل کمبود بودجه برای آنها می‌آورند تا استخدامشان نکنند.

خیر. فرایند استخدام آنها در حال انجام کارهای مربوط به گزینش است.

حکیم مهر: چه زمانی نهایی می‌شود؟

همه اینها تا ماه بهمن انجام می‌شود. اعتبار برای جذب افراد جدید یپش‌بینی ‌می‌شود، اما مساله‌ای که هست این است که دستگاه‌ها برای اینکه با مشکلات اعتباری مواجه نشوند، همواره استخدام‌های جدید را در ماه‌های آخر سال انجام می‌دهند. ما در سازمان دامپزشکی ۷۰ سهمیه‌ای را که مربوط به مرکز تشخیص بود به آنها اعلام کردیم و فکر می‌کنم ۳ نفر از آنها در هفته گذشته شروع به کار کردند و مابقی هم به مرور شروع به کار می‌کنند.

حکیم مهر: برخی افراد نیز گویا آزمون داده‌اند اما هنوز نتایج آن اعلام نشده است.

آنها همان باقی‌مانده‌های سال ۹۵ بودند که در ماه شهریور آزمون آنها برگزار شد. اقدامات مربوط به مصاحبه آنها به سازمان سنجش رفته و هنوز نتیجه آن نیامده است.

حکیم مهر: جزئیات دقیق فرایند مصاحبه شامل چه مباحثی است؟

آزمون عمومی، آزمون تخصصی و تاثیر امتیاز بومی بودن را سازمان سنجش مشخص می‌کند و ما به استناد آن عمل می‌کنیم. اما بنده در جریان کامل جزئیات مصاحبه نیستم و می‌توانید این سوال را از آقای دکتر رضایی‌نژاد مدیر کل امور اداری و رفاه سازمان پیگیری کنید.

حکیم مهر:‌ آقای مهندس، ماجرای خودروهای جدید خریداری شده توسط سازمان به کجا رسید؟

این خودروها را که توسط سازمان به صورت متمرکز با کمک سازمان مدیریت و خزانه از محل اوراق خریداری شده بود، هفته پیش تحویل گرفتیم. خودروها شامل ۸۵ دستگاه آریسان هستند که بر اساس شاخص در سطح کشور توزیع خواهند شد.

حکیم مهر: ملاک انتخاب این خودرو برای خرید چه بود؟

متاسفانه شرایط و ضوابطی که برای خرید خودروها باید رعایت کنیم، ما را در انتخاب خودرو محدود می‌کند. از جمله اینکه خودرو باید دوگانه‌سوز، کمک‌دار و داخلی باشد.

حکیم مهر: ملاک توزیع خودروها در استان‌ها چیست؟

در کل استان‌های کشور بر اساس شاخص توزیع می‌شود و نه بر اساس درخواست.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

 
 
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
0
0
سلام
چرا جواب مصاحبه‌آزمون استخدامي امسال 97 رو نمیزنن؟؟

هنوز خیلی ها بلا تکلیف هستن
ناشناس
|
Germany
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
0
0
در حال گزینش نیروهای مورد نظر خودشان هستند نه بررسی مصاحبه
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
0
0
لطفا استان خوزستانم استخدامی بزنه ...........
محمد _شبستری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
0
0
چه‌ آزمونی _چه‌ استخدامی _چه‌ مصاحبه‌ای!
..........................
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
0
0
من اشتباه کردم شرکت کردم,پارتی بازیه
اسماعیلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
0
0
با سلام لطفا زنجان استخدام کاردان دامپزشکی بزنید اکثر کاردان ها سن استخدام رو رد کردن اگه طوری بشه نیروی طرحی بدون آزمون استخدام بشن اینجا کاردان دامپزشکی خیلی کم است و اکثر به علت استخدام نشدن رفتن سر کار دیگه ای
غریب اشنا
|
Kazakhstan
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
0
0
آریسان کمک دار .......... خودرو داخلی کمک دار دوگانه سفارش بدین بسازن .....گشتیم نبود ...نگرد نیست....تازه آریسانم تحویل میدن میگن حق اینکه ر جاده خاکی بروید ندارید...................
قبولی استان البرز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
0
0
یعنی استخدام یک فرد باید بیش از یک سال ونیم زمان ببرد؟ توروخدا عجله نکنید، چیزی که ارزش ندارد عمر و زندگی جوانان این کشور است. تازه اگه همون بهمن بگیرن!
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
0
0
ممنون از حکیم مهر که پیگیر هست خیلی حس سردرگمی و نا امیدی داشتم از اداره که پیگیر می شدم هیچ جوابی نمی گرفتیم امیدوارم امسال تا بهمن مشغول به کار شویم.
با سپاس.
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
0
0
مسیولان خوزستان چرا به فکر ما بدبختا نیستن,.......... یه تلاشی کنیدو ۴ تا سهمیه بزنید برا ازمون, .............. به فکر استخدام این همه بیکارم باشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
1
0
چرا نیروهای طرحی که بعد از مدتها گزینش و مصاحبه و معطلی تبدیل وضعیت نمی کنند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
0
0
چرا نیروهای طرحی که بعد از مدتها گزینش و مصاحبه و معطلی تبدیل وضعیت نمی کنند؟
نظر شما
ادامه