کد خبر: ۴۵۵۸۸
 

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام گفت: تعلیق در فعالیت کشتارگاه صنعتی دام ایلام و ماشین رو نبودن بعضی معابر باعث بروز نابسامانی هایی در حوزه تهیه و توزیع گوشت قرمز در ایلام شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، در روزهای اخیر تصاویری از حمل نامناسب گوشت برای توزیع در قصابی های سطح شهر ایلام در فضای مجازی در حال انتشار است که بیانگر حمل لاشه های دام ذبح شده به وسیله گاری یا خودرو وانت بار بدون پوشش مناسب در بین برخی واحدهای قصابی توزیع می شود.

«دکتر وهاب پیرانی» در این خصوص اظهار داشت: عمده مشکل حمل گوشت در محدوده پارکینگ شهرداری در مرکز شهر است که امکان تردد ماشین در این محدوده وجود ندارد.

وی با بیان اینکه پارکینگ شهرداری محلی پراذحام، شلوغ و فاقد مسیرماشین رو است، افزود: تنها راه توزیع گوشت در قصابی های مستقر در پارکینگ شهرداری استفاده از گاری است.

پیرانی تاکید کرد: یکی از مشکلات عمده ایلام در حوزه گوشت عدم تعیین تکلیف کشتارگاه ایلام است که باعث بروز بی نظمی و بی برنامگی در زمینه ذبحف تامین و توزیع گوشت سالم در ایلام شده است.

وی توضیح داد: در صورتی که فعالیت کشتارگاه مداوم و با نظم انجام بگیرد دامپزشکی نیز برنامه های مدونی را برای توزیع سالم و بهداشتی گوشت در مناطق فاقد مسیر ماشین رو اجرا می کند.

وی یادآور شد: اما اگر فعالیت کشتارگاه منظم و بر اساس روال باشد دامپزشکی به صورت پیمانکاری با برخی از گاری داران قراردادهایی را منعقد می کند تا گاری خود را مجهز به اتاقک های کوچک برای حمل گوشت کنند و روند حمل و توزیع گوشت نیز با حضور ناظردامپزشکی و با رعایت موازین بهداشتی خواهد بود.

وی گفت: هم اکنون بخشی از گوشت قصابی های سطح شهر ایلام از کشتارگاه های نیمه صنعتی شهرستان های اطراف و قسمتی از گوشت ها نیز از طریق شبکه های ذبح و توزیع گوشت غیرمجاز تامین می شود.

شهرستان 220 هزار نفری ایلام در حال حاضر دارای 25 واحد قصابی دارای مجوز است.

بیش از یک سال است که فعالیت کشتارگاه صنعتی دام ایلام با نوسان و تعلیق همراه است.

 

 

نظر شما
ادامه