کد خبر: ۴۵۵۹۵
 

مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان، از نگهداری و تیمار یک بهله سارگپه آسیب دیده در این اداره کل خبر داد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از اداره کل حفاظت محیط استان زیست سیستان و بلوچستان، «وحید پورمردان» گفت: یک شهروند دوستدار طبیعت و حیات وحش در زاهدان طی تماس با اداره کل حفاظت محیط زیست استان  یک بهله سارگپه آسیب دیده را برای تیمار به این اداره کل تحویل داد.

پورمردان افزود: بعد از معاینات اولیه توسط دامپزشک، سارگپه  مذکور به دلیل شکستگی در بال و نداشتن قدرت پرواز در مرکز تیمارداری حیات وحش اداره کل، تحت مراقبت، تغذیه و تیمار قرار گرفت تا پس از به دست آوردن توانایی پرواز، در دامان طبیعت رهاسازی شود و در صورت عدم توانایی در پرواز جهت نگهداری به مراکز نگهداری حیات وحش آسیب دیده در استان سپرده می شود.

وی ضمن قدردانی از این اقدام شهروند دوستدار محیط زیست از عموم علاقمندان به محیط زیست و حیات وحش در خواست نمود در صورت مشاهده حیوانات یا پرنده زخمی موضوع را به نزدیک ترین اداره حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

سارگپه پرنده‌ای شکاری از تیره شاهین سانان  است کوچک‌تر از عقاب با جثه‌ای متوسط و تو پُر، سری کوچک و گرد روی گردنی کلفت، بال‌های پهن و دم کوتاه. رنگ پر و بال بسیار متنوعی دارد. طرح کلی بدنش قهوه‌ای رنگ با خال‌های سفید، قهوه‌ای تیره و سیاه است و از حیوانات کوچک نظیر خرگوش و پرندگان کوچک‌تر تغذیه و نقش مهمی در کنترل جوندگان در طبیعت ایفا می‌کند.

 
 
نظر شما
ادامه