کد خبر: ۴۵۵۹۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
 

سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران در راستای خدمت رسانی مطلوب به اعضای فرهیخته خود در سراسر کشور و نظر به نیاز مبرم آنان به استفاده از مزایای درمانی و سابقه کار مرتبط، اقدام به مذاکره با سازمان تأمین اجتماعی نمود که نتیجه این مذاکرات منتج به عقد تفاهم نامه شماره ۶۵۲ فنی فی مابین دو سازمان و اختصاص کد کارگاهی مجازی به سازمان نظام دامپزشکی شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان نظام دامپزشکی، بر اساس این تفاهم نامه و کد کارگاهی اختصاص یافته، آن دسته از اعضای محترم سازمان نظام دامپزشکی که در بخش خصوصی فعالیت دارند می‌توانند از مزایای بیمه درمانی (به همراه اعضای تحت تکفل) و درج سابقه کار مرتبط در سوابق خویش بهره‌مند شوند.

پس از طی تشریفات اداری و قانونی مربوط به عقد این تفاهمنامه، موضوع به دفاتر نظام دامپزشکی استان‌ها جهت اجرا ابلاغ شد و در حال حاضر اعضای محترم می‌توانند با مراجعه به نظام دامپزشکی استان محل سکونت خود نسبت به استفاده از این فرصت طلایی اقدام نمایند.

مراحل و نحوه ثبت نام متقاضیان:

اعضای جدید بدون سابقه بیمه قبلی:

۱- مراجعه به نظام دامپزشکی استان و اخذ معرفی نامه به همراه فرم ثبت نام اولیه بیمه

۲- مراجعه به سازمان تامین اجتماعی شعبه مربوطه به همراه معرفی نامه و مدارک شخصی(شناسنامه، کارت ملی، عکس) و ثبت در دبیرخانه مشاغل خاص بیمه‌ای.

۳- انجام معاینات و آزمایشات مرتبط در صورت صلاحدید شعبه در کلینیک‌های مربوطه و سپس تحویل جواب معاینات به شعبه بیمه و اخذ شماره بیمه و دریافت جوابیه جهت تحویل به نظام دامپزشکی.

۴- تحویل مدارک فردی به نظام دامپزشکی استان و تکمیل ثبت نام جهت تنظیم لیست بیمه برای ارسال به شعبه تأمین اجتماعی (کارت نظام، شناسنامه، کارت ملی، عکس، شماره بیمه و جوابیه ماخوذه از شعبه بیمه ای)

اعضای دارای سابقه بیمه قبلی:

۱- مراجعه به نظام دامپزشکی استان و اخذ معرفی نامه و فرم ثیت نام ممهور به مهر نظام خطاب به شعبه تامین اجتماعی مربوطه.

۲- ثبت نامه در دبیرخانه شعبه بیمه‌ای و بخش مشاغل خاص بیمه ای به همراه مدارک مربوطه (شناسنامه، کارت ملی، عکس و دفترچه بیمه یا شماره بیمه قبلی و فرم ثیت نام و معرفی نامه)

۳- جمع آوری سابقه بیمه قبلی در شعبه مورد نظر مطابق فرم موجود.

۴- اخذ جوابیه معرفی نامه اولیه از شعیه بیمه ای و تحویل به نظام دامپزشکی استان به همراه مدارک (کارت نظام، شناسنامه، کارت ملی، عکس، شماره بیمه یا دفترچه بیمه و جوابیه اخذ شده از شعبه بیمه‌ای)

توضیحات:

افراد بالای ۵۰ سال بایستی دارای سابقه بیمه قبلی باشند.

افزودن افراد جدید در کارگاه صرفا با تقاضای کتبی انجام می گیرد.

خروج از لیست بیمه شدگان صرفا با تقاضای کتبی بیمه شده قابل انجام است که بایستی در لیست بیمه ماهانه ترک کار نامبرده قید گردد تا تبعات بعدی (جریمه های احتمالی کارگاه) شامل نظام دامپزشکی استان نگردد.

صرفا پس از ارائه لیست ماهانه به شعبه تامین اجتماعی، افراد تحت تکفل می توانند از دفترچه درمانی استفاده نمایند.

نوع بیمه اجباری بوده و دریافت دفترچه درمانی برای تمامی اعضای خانواده تحت تکفل رایگان می باشد.

این نوع بیمه شامل دفترچه درمانی و سابقه کار دامپزشکی و یازنشستگی و فاقد بیمه بیکاری می باشد.

افراد متاهل در صورت داشتن سابقه پرداخت بیمه ۲ سال و فعال بودن بیمه در زمان تاهل در این کارگاه مطابق قانون تامین اجتماعی از هدیه ازدواج بهره‌مند شوند.

 
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Italy
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
0
1
بنظرم این بیمه قبل تر هم بوده و نیازی به برگزاری جلسه با سازمان تامین اجتماعی نداشته. و بصورت خویش فرما با ارائه مدارک دامپزشکی می شه فرد خودش وخانواده رو بیمه کنه و حتی دفترچه درمانی هم بگیره تازه حق بیمه اش از بیمه اجباری هم کمتره.و نیازی هم به مراجعه به سازمان نظام دامپزشکی جهت تایید نداره و خود شماره نظام کفایت می کنه. البته این ربظی به شغل دامپزشکی نداره و همه مشاغل رو شامل میشه. ای کاش حکیم تفاوت این دو بیمه رو انتشار بده.با تشکر
واحد،کردستان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
0
1
باسلام حکیم مهر عزیز، لطفا به رئیس سازمان محترم بفرمایید درکجای ایران یک بیمه شده باید ماهانه سیصد و پانزده هزارتومان پول بیمه بدهد؟
آخه یه کاردان بیچاره بخش خصوصی چقد درماه درآمد داره؟ ها؟ من خودم مشغول دستفروشی هستم.

۰۹۱۸۵۷۶۲۷۳۹
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۵
0
1
واقعا خسته نباشید من الان دانشجو دامپزشکی هستم و بیمه تامین اجتماعی گرفتم با دفترچه و بازنشستگی و بازماندگان با مبلغ۳۰۰ هزار ماهانه.عجب قراردادی بستند مدیران دامپزشکی ما،خسته نباشید واقعا!!!!!
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
0
0
با سلام
تفاوت بین بیمه دانشجوی با بیمه دانشجوی دامپزشکی چی هست که باید بروی از استان نامه دامپزشکی بگیری وبیمه دانشجوی همه میتوانند
نظر شما
ادامه